To so živila, ki jih ne smete piti skupaj s kavo

Kava je za mnoge obvezen začetek dneva, a če jo pijete ob napačnem zajtrku, si lahko nakopljete prebavne težave in pomanjkanje vitaminov.

Nekatere raziskave kažejo, da zajtrk s kruhom in kavo celo pripomore k zmanjšanju trebušne maščobe.
Nekatere raziskave kažejo, da zajtrk s kruhom in kavo celo pripomore k zmanjšanju trebušne maščobe.
Profimedia

A.B.

Datum 30. maj 2026 11:00
Čas branja 3 min

Spremljajte zgodbe, ki so pomembne. Izberite Večer kot svoj prednostni vir v Googlu.

NASTAVI ↗

Kava za mnoge predstavlja nepogrešljiv začetek dneva, vendar lahko njeno kombiniranje z določenimi živili povzroči prebavne motnje ali celo prepreči telesu, da izkoristi pomembne hranilne snovi. Agrumi, ocvrta hrana in obogatena žita v kombinaciji s kavo pogosto vodijo do neželenih posledic. 

Ker kava spada med kisla živila, njena kombinacija z agrumi ali njihovimi sokovi ni najboljša izbira. Kislost obeh namreč močno draži želodčno sluznico in hitro poslabša ali celo povzroči refluks, ki ga spremljajo slabost, napihnjenost in zgaga.

To zjutraj počne veliko ljudi, nevede pa si zvišujejo holesterol

Pazite na absorpcijo vitaminov in mineralov

Pitje kave neposredno vpliva na to, kako naše črevesje absorbira določene hranilne snovi. Rdeče meso velja za enega najboljših virov železa, ki skrbi za prekrvavitev, proizvodnjo hormonov in močan imunski sistem. Če zraven zrezka spijete skodelico kave, telesu močno otežite absorpcijo tega pomembnega minerala in zmanjšate zdravstvene koristi obroka.

Podobno velja za mleko, ki predstavlja odličen vir kalcija. Čeprav veliko ljudi obožuje kavo z mlekom, kofein zmanjšuje absorpcijo kalcija v telesu. Telo nato neabsorbiran kalcij izloči z urinom, visoke ravni kalcija v urinu pa strokovnjaki povezujejo s povečanim tveganjem za nastanek ledvičnih kamnov in težavami s kostmi. Kava prav tako moti absorpcijo cinka, ki ga pogosto najdemo v obogatenih žitaricah za zajtrk.

Telo vam pošilja skrite znake, vi pa mislite, da ste le utrujeni

Pozor pri ocvrti in slani hrani

Strokovnjaki opozarjajo, da prekomerno pitje kave povečuje tveganje za motnje ravni maščob v krvi. Tri ali več skodelic na dan lahko zviša raven slabega holesterola in zniža raven dobrega.

Ker ocvrta hrana že sama po sebi ogroža srce in ožilje, se tej kombinaciji raje izognite, če želite ohraniti zdravo srce. Tudi pri slani hrani velja previdnost, saj natrij in kofein neposredno vplivata na povišanje krvnega tlaka.

Nevarnost na vsakem koraku: Hrana, ki jo jemo vsak dan, vas lahko hudo zastrupi

Kaj torej jesti ob kavi?

Nekatere raziskave kažejo, da zajtrk s kruhom in kavo celo pripomore k zmanjšanju trebušne maščobe. Živila, kot so mandlji, sveže jagodičje in ovseni kosmiči, telesu prinašajo številne koristi in ne vstopajo v negativno interakcijo s kavo. Mandlji zagotavljajo zdrave maščobe, jagodičje ponuja obilje vitaminov in naravno sladkobo, ovseni kosmiči pa z vlakninami uspešno uravnavajo sladkor v krvi.

Če želite maksimalno izkoristiti prednosti kave, strokovnjaki svetujejo, da jo pijete zjutraj ali zgodaj popoldne, da vam ne uniči spanca. Da zmanjšate njen vpliv na absorpcijo hranil, skodelico črnega napitka spijte vsaj tri ure pred večjim obrokom, polnim pomembnih mineralov.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Na kateri televiziji primarno spremljate poročila?
Na TV Slovenija.
41%
234 glasov
Na Pop TV.
20%
113 glasov
Na Kanalu A.
1%
3 glasov
Na Planet TV.
11%
64 glasov
Na drugi slovenski televiziji.
1%
6 glasov
Na tujih televizijah.
3%
18 glasov
Ne spremljam televizijskih poročil.
23%
132 glasov
Skupaj glasov: 570