A.B.
Spremljajte zgodbe, ki so pomembne. Izberite Večer kot svoj prednostni vir v Googlu.
NASTAVI ↗Vsaka zdrava prehrana zahteva pravo ravnovesje beljakovin, vlaknin, ogljikovih hidratov in drugih hranil. Vsaka izmed teh snovi prinaša telesu različne koristi, ljudje pa morajo za dobro zdravje zaužiti določeno minimalno količino. Ena izmed manj znanih sestavin so flavanoli, skupina naravnih rastlinskih spojin, ki delujejo kot antioksidanti.
Flavanoli podpirajo zdravje srca. Pretekle raziskave kažejo, da dnevni vnos 500 miligramov teh spojin močno zmanjša tveganje, da ljudje umrejo zaradi bolezni srca in ožilja. Vendar pa nova študija, objavljena v reviji Food and Function, razkriva presenetljive ugotovitve. Raziskovalci so analizirali podatke več kot 30 tisoč sodelujočih iz Združenega kraljestva in Združenih držav Amerike, pri čemer so ugotovili, da upoštevanje trenutnih prehranskih smernic preprosto ni dovolj, poroča Euronews.
Skrivnost se skriva v pravi izbiri živil
"Flavanoli lahko občutno zmanjšajo tveganje za smrt zaradi bolezni srca in ožilja, vendar le, če jih zaužijete dovolj," pojasnjuje doktor Javier Ottaviani, glavni avtor študije. Dodaja, da večina ljudi napačno sklepa, da z uživanjem poljubnega sadja in zelenjave pokrijejo te potrebe. Raziskava namreč dokazuje, da so vaše specifične izbire veliko pomembnejše od skupne količine zaužite hrane.
Katera živila vsebujejo največ flavanolov?
1. Slive
2. Brusnice
3. Robide
Zeleni čaj
4. Bob
5. Češnje
6. Jabolka z olupkom
7. Jagode
8. Borovnice
9. Pinto fižol
Raziskovalci so odkrili, da med tistimi, ki sledijo trenutnim priporočilom za uživanje sadja in zelenjave ter ohranjajo zdrave prehranske navade, manj kot 25 odstotkov ljudi dejansko zaužije vsaj 500 miligramov flavanolov na dan. Prav tako niso opazili skoraj nobene razlike v vnosu flavanolov med ljudmi z visoko in nizko porabo sadja in zelenjave.
Katero hrano sploh izbrati?
Flavanole najdemo v pečkatem in koščičastem sadju, jagodičevju ter v zelenjavi, kot so fižol in bob. Prisotni so tudi v čaju in izdelkih iz kakava. Ottaviani svetuje, da lahko že pest robidnic, celo jabolko ali skodelica zelenega čaja ob obroku naredijo resnično razliko pri tem, koliko teh koristnih spojin dejansko zaužijemo in absorbiramo.
Vse vrste sadja in zelenjave ne vsebujejo enake količine flavanolov. Med najbogatejše vire spadajo slive, saj pol kilograma vsebuje kar 450 miligramov teh spojin. Sledijo brusnice, robidnice in zeleni čaj, kjer ena skodelica prinaša 200 miligramov. Dobre izbire so tudi bob, češnje, jabolka z olupkom in jagode.
"Različno sadje in zelenjava ponujata zelo različne prehranske koristi, ki presegajo vitamine in minerale. Ko naše razumevanje teh spojin raste, se kaže prava priložnost, da prehranske smernice postanejo veliko bolj specifične in učinkovite," zaključuje profesor Gunter Kuhnle z Univerze v Readingu.

