Ritem v Žalcu je tudi letos pred začetkom večernega koncerta BUMfesta narekoval tolkalni krog. Medtem ko v preddverju ritme in melodije s preprostimi tolkali ustvarjajo najmlajši, mladi in malo manj mladi, na odru svoj nastop še zadnjič vadi tajvanski duet NanaFormosa. Tolkalki na pisarniškem stolu z zarbom, bobnom z Bližnjega vzhoda, v naročju in ritem bobna dopolnjujeta z ritmičnimi zlogi in preprosto melodijo.
Glasba nas obdaja, le prisluhniti ji moramo, pravi Ya-Hsin Cheng. "Iz zvoka obračanja strani v časopisu ali melodije, ki jo mama prepeva v kuhinji nastane fantastična glasba," razmišlja. Z malo pozornosti ji v vsem, kar slišimo in poslušamo, lahko dodamo še ritem. "Ko hodimo po ulici, slišimo zvoke z gradbišč, avtomobilov v prometnem zamašku, sireno reševalnega vozila. Različni zvoki vedno obstajajo skupaj," doda Yu-Ying Chang.
Crème de la crème
Zvoke v ritem in melodijo Ya-Hsin Cheng in Yu-Ying Chang že dobro desetletje združujeta kot glasbeni duet NanaFormosa. Z njimi sta odprli drugi večer 14. BUMfesta. V svoji glasbi prepletata zahodnjaško glasbo in svetlo azijsko spiritualnost, pravita. "Izžarevata posebno energijo, v trenutkih se zlijeta v eno. Sta crème de la crème vsakega tolkalca, ki stremi k popolnosti," njune nastope opiše umetniški vodja BUMfesta Dejan Tamše.
Prvič sta sodelovali na tekmovanju, ko sta bili študentki tolkal in skupaj igrata še danes. Študirali sta v Tajvanu in Franciji. A nabiranje znanja se tam ni zaključilo. "Na konservatoriju te naučijo tehniko igranja. Sami pa sva morali po tem razvijati glasbeno razmišljanje. Tega te ne more naučiti še tako dober učitelj," Ya-Hsin Cheng pripoveduje, da sta zato začeli sodelovati s skladatelji, drugimi glasbeniki, filmskimi in gledališkimi ustvarjalci ter se lotili glasbene improvizacije. Elemente glasbe, ki jo izvajata, najdeta tudi v kinu, ob branju romanov in stripov. "Predelava jih, da prinesejo novo občutenje in interpretacijo glasbe. Ampak za to moraš komunicirati z ljudmi in jim nastopati v živo, ne le vaditi not," pravi Yu-Ying Chang.