Zadnji projekt Nee Likar je po njenih besedah predvsem odziv na mesto Celje. "Čutila sem se dolžno, da začnem nekaj takega. Vsi pravijo, kako je mestno jedro mrtvo, pa ni res. Samo priti je treba, se udejstvovati - in tako se krog sklene," izpostavi. V sodelovanju s Špelo Strašek iz Boho headweara in modno oblikovalko Barbaro Repinšek so tako v tem letu začele ustvarjati kolekcije ženskih modnih kosov, kjer so med seboj prepletle tri obrti, ilustracija, modno oblikovalstvo in klobučarstvo, in nastal je projekt Od grofice do Celjanke. Inspiracijo so ustvarjalke črpale predvsem iz srednjeveških in rimskih fresk ter Celjskega stropa. "Nisem se želela omejiti na tipične celjske motive, kot je zvezda, temveč na bolj skrite iz zgodovine," poudari Nea Likar.
Od žensk za ženske
Projekt bo v polnem zagonu zaživel nekje med januarjem in februarjem 2022. V začetku leta ga bodo avtorice predstavljale v ateljejih in izložbah po mestu, februarja pa bo manjša dražba nekaterih modnih kosov, s katero bodo podprle Varno hišo v Celju - solidarnost med ženskami je tako ena od bistvenih idej projekta ali, kot bi rekla Nea: "Od žensk za ženske."
Družabna in zgovorna umetnica je bila kot otrok precej zadržana, zato je načine, kako se izraziti, iskala po nekonvencionalnih poteh. In tako se je tudi začela njena ljubezen do umetnosti. "Veliko stvari sem skomunicirala z barvami in podobami, poleg tega pa so me k temu spodbujali starši, saj so me vedno zaposlili z barvicami in papirjem," pove. Vpisala se je na umetniško gimnazijo, vendar si je poleti pred začetkom šolskega leta premislila, saj na tej smeri ni poznala nikogar. Kasneje ji je bilo zaradi tega žal in takrat je tudi ugotovila, kako močna je pravzaprav njena želja po umetniškem udejstvovanju. Zato se je vpisala na Akademijo za likovno umetnost v Ljubljani. "Na začetku sem mislila, da mi gotovo ne bo uspelo, potem pa mi je. Na ilustracijo nas je bilo sprejetih pet, kandidatov pa je bilo čez 200," pojasni.
Umetniška integriteta
Nea se poklicno ukvarja s tako imenovano branding ilustracijo, znamčenje za različne blagovne znamke in poslovne zgodbe. Včasih sodeluje tudi pri otroških knjigah, a ne sprejme vseh ponudb, saj daje močan poudarek umetniški integriteti in nasploh poslanstvu, ki ga kot umetnica izpolnjuje. "Zelo mi je pomembno, da ima to, kar delam, smisel. Za mojim delom morata biti zgodba in namen. Ne delam kar v prazno, brez standardov. Nisem tisti tipični 'cart' ilustrator, da nekaj narišem samo zato, ker je prisrčno. Zgodbica mora imeti neko družbeno pomembno sporočilo," pojasni. Tako je sodelovala pri knjigi Levček Aleksander na eskimskem taboru, ki naslavlja tematiko otrok z motnjami v razvoju.
Zelo pomembno je, da ima delo smisel
Ena izmed Neinih strasti je erotična ilustracija, je tudi idejna vodja projekta Velvet, ki se skozi sodobno ilustracijo ukvarja z erotiko, posameznikovo intimo in ljubezenskimi izkušnjami. Ob tem je poudarila, da tovrstna umetnost prinaša veliko izzivov. Slovenska družba s svojimi sorazmerno močnimi konzervativnimi elementi in vrednotami lahko včasih takšnemu udejstvovanju predstavlja neugodno okolje, v katerem pa se s pravilnim pristopom in razbijanjem tabujev vseeno da vzpostaviti pozitivne trende sprejemanja človeškega telesa in intime. "Nisem bila pripravljena na to, kaj to vse prinese s seboj. Kar naenkrat dobiš nalepko, da pač rišeš erotične zadeve. Ustrašila sem se, ali bom zaradi tega sploh lahko dobila še kakšne otroške projekte, ali zdaj spadam kar v ta predal, da delam neokusne vsebine," pojasni. Opozarja pa, da erotika že sama po sebi zahteva, da mora tudi v njenem polju obstajati meja okusnega. "To ni pornografija, stvari morajo biti na nivoju, za ilustracijami so zgodbe, ki imajo namen," poudari. Nea v svojih erotičnih ilustracijah tako nagovarja predvsem pozitiven odnos do raznolikosti človeških teles in njihovega sprejemanja.
Kot umetnica se počuti dolžno, da sprejme vsako mnenje. "Če se bodo nekomu zdele moje ilustracije vulgarne, bom to kritiko spoštovala. Neprenehoma se učim, da ima gledalec prav, ne glede na to, kakšno je njegovo mnenje. Tukaj nisem zato, da nekoga prepričujem, da ne vidi v redu," izpostavi. "Ljudem je treba dovoliti interpretacijo umetnosti."