(FOTO) Ob prazniku Uršlje gore množičen obisk in največ Uršk do zdaj

Urška Polanc Urška Polanc
21.10.2023 18:30

Že peto leto zapored so na gori praznovale Urške, Urše in Uršule od blizu in daleč. Do poznega popoldneva je bil cilj - sto Uršk na Uršlji gori -, na 21. oktober, ko goduje sv. Uršula, skoraj izpolnjen.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
Poslušaj
Urška Polanc

Lepše in bolje se letna planinska sezona na priljubljeni koroški gori - Uršlji -, kjer so danes že petič priredili še shod Uršk, ne bi mogla končati. Po že nekaj zimsko mrzlih dneh, prvem snegu na gori minuli vikend, hudem vetru in dežju včeraj, pa se je danes na 1699 metrih nadmorske višine ob rajanju Uršk na trenutke prikazalo tudi sonce. Da je zelo ponosna nosilka imena Urška, Uršika, Urša, rojena Slovenjgradčanka, a poročena v Avstrijo, nam je povedala ena izmed Uršk, ki smo se vpisale v Urškino knjigo. "Redno in rada vračam v naše preljube kraje, na mojo prelepo Uršljo goro, k moji patronki, v mojo cerkev, po kateri nosim tudi ime. Hvaležna sem mojim staršem, da so mi dali tako lepo ime," je ponosno povedala. Dvojno praznovanje na Uršlji je danes imela Urška Ukmar: "Včeraj sem imela rojstni dan, pa sem letos še eno kolegico povabila na praznovanje sem na Koroško. Moja mama je Korošica, zdaj živim v Ljubljani, drugače pa sem s Trsta. Zelo veseli sva, da sva prišli, tu je zelo dobro vzdušje."

Uršlja gora - tudi pri tej postojanki bo avgusta eden od dogodkov v sklopu akcije Gremo v hribe, ni pa to edino srečanje ob glasbi na tej priljubljeni gori.

Da je Uršlja gora tako popularna, ker lahko do nje pridemo iz treh dolin, nam je povedal podpredsednik planinskega društva (PD) Prevalje Izidor Močilnik. "Danes, ko je Sv. Uršula, je tu praznik, pa tudi če je med tednom, je maša v cerkvi in so zato ljudje že navajeni, da vedno pridejo. Včasih je to bil praznik kmetov, konec jesenske sezone, ko spravijo pridelke, nato pa sledi zima," je povedal. Pred petimi leti pa je podpredsednik PD Velenje Marjan Karlovčec dobil še moderno idejo o shodu Uršk, dogodku Sto Uršk na Uršlji gori, ki vsako leto pritegne več Uršk vseh starosti. Do letos cilja Urške še niso izpolnile, lani jih je bilo največ (76), a danes pozno popoldan so se po številu - v knjigo jih je bilo vpisanih 92 -, že zelo približale željeni stotki. "To je največji praznik Uršlje gore, poleg Uršk nas obišče še veliko starejših, prav tako Avstrijcev," nam je povedal oskrbnik Doma na Uršlji gori Nejc Juvan, ki je imel ta dan polne roke dela.

Nejc Juvan, oskrbnik koče
Urška Polanc

"Sama sem uradno Uršula, bolj svetniško to zveni, to je naša zavetnica, drugače pa me kličejo Urša, mama mi je rekla Urška, vse kombinacije. Prihajam iz Ljubljane, s kolegico Urško sva slišali za to akcijo in mi je bila zelo dobra ideja. Danes je tu tudi bistveno lepše vreme kot v Ljubljani pa še sobota je in za to ne rabiva dopusta. Mi smo drugače god vedno bolj praznovali kot pa rojstni dan, zanimivo. Ta majica pa je tudi kultna. To akcijo doživljam zelo emocionalno. Danes sva prišli po poti iz Ivarčkega, po kateri nisva šli še nikoli prej. Je kar štajga, malo je bilo tudi namočeno. To so kraji, v katere sva se nedolgo nazaj zares zaljubile z dveh vidikov, ekstremno lepe nareve in prijaznih neposrednih srčnih ljudi," nam je povedala Uršula Debevec, ki je že tudi prehodila K24 in koroško planinsko pot.

Urški z Ljubljane.

"Uršlja mi danes predstavlja nekaj lepega, tu je že petič shod Uršk, s hčerko Uršo vsako leto prideva sem, gre za lep dogodek, ko se tukaj zbere toliko Uršk. Dom na Uršlji gori je tudi sicer v občini Črna na Koroškem, tako da mi tudi s tega razloga Uršlja veliko pomeni. Letos sem bila na Uršlji manj kot druga leta, predvsem zato, ker se nam je v Črni zgodila katastrofa, verjamem pa, da bo prišel čas, ko bom vsak mesec, tako kot sem bila poprej, tukaj na Uršlji gori, da si povrnem nazaj kondicijo. Zdaj mi je je zase bolj zmanjkalo, za druge pa je imam še dovolj, " nam je povedala Romana Lesjak, županja Črne na Koroškem. Iz te občine sicer do vrha vodijo kar tri poti - čez Jazbino in Javorje, pa tudi z Naravskih ledin. "Vse poti vodijo iz Črne," je županja zaključila v svojem stilu.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.