Literarno-filmski večer na Ravnah: Z drugačnostjo do prepoznavnosti

Andreja Čibron Kodrin Andreja Čibron Kodrin
22.06.2022 13:10

Na literarno-filmskem večeru v Koroški osrednji knjižnici dr. Franca Sušnika na Ravnah na Koroškem so predstavili aktualno številko revije Odsevanja s poudarkom na osrednjem intervjuju v njej: tokrat sta se v živo pogovarjala glavni in odgovorni urednik revije Andrej Makuc in filmski režiser dr. Uroš Zavodnik. Tema? Zavodnikova ustvarjalnost in svet filmske umetnosti. Za pokušino povzetek v nadaljevanju, več v reviji Odsevanja.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Dr. Uroš Zavodnik in Andrej Makuc med pogovorom
Andreja Čibron Kodrin

Glavni in odgovorni urednik revije Andrej Makuc se je za pomladno-poletno številko revije za leposlovje in kulturo Odsevanja pogovarjal s filmskim režiserjem dr. Urošem Zavodnikom, nastal je dolg in poglobljen intervju Med sedmo umetnostjo in prozaičnim vsakdanom. Na pogovoru v ravenski knjižnici sta se s ciljem pritegniti zainteresirane k branju celotnega intervjuja in tudi drugih vsebin revije glavna protagonista osredotočila le ne nekatere tematike, sledila je projekcija kratkega igranega filma v produkciji RTV TVS Tolažnik (2009), pri katerem je bil Zavodnik v vlogi scenarista in režiserja. Uroš Zavodnik je sicer režiser, scenarist, igralec, glasbenik, pesnik, fotograf, avtor več igranih in dokumentarnih filmov, ki jih je ustvaril v Sloveniji in Avstriji. Med drugim so to Der Prozess, Tolažnik, Jože Ciuha – slikar svojega časa, Der Proband, Gottscheabar Lont (Dežela Kočevarjev), I Wish, Bergmandlc, Spekula in Zvoki jazza – Jazz & Jazz Ravne. Filmsko in fotografsko umetnost tudi poučuje.

Zavodniku so sicer ljubši igrani filmi, a ustvarjati dokumentarce mu je tudi poseben izziv. Ko je pripravljal film o Ciuhi – s slikarjem sta se takoj 'ujela' –, ga je postavil v vlogo pripovedovalca in s tem ustvaril vtis njegove prisotnosti tudi po smrti. Zapomnil si je tudi portretirančevo izkušnjo in nauk, da je težko uspeti v množici enakih, zato je treba za prepoznavnost biti nekoliko drugačen in s tem stopiti v ospredje – takšen je bil denimo Zavodnikov scenarij za film Tolažnik. Slovenski kinematografiji po Zavodnikovem mnenju manjka avtentičnosti, preveč prevzema estetske linije drugih, zato ni prepoznavna, ampak je v trendu z drugimi. Oba omenjena Zavodnikova filma sta nastala v produkciji RTV TVS, zato je delal z ekipo sodelavcev, kar je bilo idealno, saj se je tako lahko posvetil samo svojemu delu. Velikokrat pa je projekte prisiljen izpeljati sam, v več vlogah. Filmska umetnost je namreč zelo draga, vezana na timsko delo, odvisna od filmskih skladov. Idej za filme pa mu ne manjka, črpa jih tudi iz družinske kronike.

Blaž Prapótnik med predstavitvijo revije Odsevanja.
Andreja Čibron Kodrin

Revijo Odsevanja, ki izhaja že od leta 1979, odkar so jo ustanovili Andrej Makuc, Niko R. Kolar in Tone Turičnik, je predstavil Blaž Prapótnik, njen izvršni in tehnični urednik ter oblikovalec. Najprej v filmu Toma Novosela in nato v živo zadnjo, 121. in 122. številko (to smo na portalu www.vecerkoroska.com) povzeli že 12. 4.). Tudi ta je vsebinsko razpolovljena na literarne zapise in članke o kulturi ter opremljena z likovnimi reprodukcijami koroškega umetnika, tokrat Petra Hergolda.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta