Nagrado, poimenovano po znameniti italijanski igralki iz 19. stoletja, podeljuje humanitarni klub soroptimistk iz Čedada za zasluge pri promociji kulture in pomena žensk v družbi najboljši igralki preteklega festivala. Nataša Matjašec Rošker si je nagrado priborila z vlogo v uprizoritvi Immaculata/Brezmadežna v režiji Livije Pandur po romanu Colma Toibina Marijin testament, v utemeljitvi nagrade pa so upoštevali njen igralski opus in celovito igralsko osebnost.
Kot so ob tem zapisali v obrazložitvi, je Nataša Matjašec Rošker v svoji univerzalni igralski dispoziciji neprekosljiva, potenca njene obrazne in telesne izraznosti pa enako prepričljivo učinkuje v klasičnem gledališču in v raznovrstnih sodobnih poetikah. Njena igra se nenehno razvija, išče nove navdihe, izzive in načine v navezah s pronicljivimi in vizionarskimi domačimi in tujimi režiserji, svoj igralski modus operandi pa oblikuje do perfekcionističnih nians in na novo izumlja oblike, ki jih gradi na stičišču raznovrstnih umetniških polj, so še dodali. Po njihovem nagrajenka igralskega poklica ne dojema kot ločenega od drugih umetniških praks, temveč se kot umetnica napaja pri besedilnih, interpretativnih, likovnih, scenskih, kostumskih, glasbenih, gibalnih rešitvah, ki pomagajo zaokrožiti improvizacije, kontekst uprizoritve in osmisliti dramske like.
Nagrada se imenuje po italijanski igralki, ki se je rodila v Čedadu leta 1822. Adelaide Ristori je z lastnim gledališčem gostovala v Franciji, Veliki Britaniji, Španiji, ZDA in Avstraliji ter tako pripomogla k promociji in popularizaciji italijanske kulture. Slovela je tudi po svojih izrazito domoljubnih čustvih. Leta 1885 se je umaknila z odrov in preostanek življenja posvetila humanitarnemu delu.