Z leve: Mirt Komel, Jela Krečič, Mladen Dolar, Slavoj Žižek, Marcel Štefančič jr.
Prav vsem, ki smo kdaj brali kriminalke, se je porodila ena od naslednjih treh želja, je izid zbornika o detektivkah Memento umori II. pospremil njegov urednik Mirt Komel. Namreč, da bi spisali detektivko, da bi sodelovali s policijo, kot je to počel eden najslavnejših literarnih detektivov sploh, Sherlock Holmes, in tretjič, da bi o detektivkah pisali teoretske razprave.
Slednja želja se je Komelu uresničila kot zadnja, svojo realizacijo je našla v prispevku o treh damah sodobne detektivke, pisateljicah Donni Tartt, Tani French in Gillian Flynn, ki je eden izmed svežih avtorskih tekstov zbirke, ki jo letos beremo pri založbi Goga.
Jela Krečič je govorila o tem, kako se je čez leta spreminjala ekranizacija enega najslavnejših detektivov, ki ga je ustvarila klasična dama kriminalk Agatha Christie, kako hard-boiled kriminalke po mnenju Marcela Štefančiča ponujajo analizo kapitalizma in kakšne so strukture, ki jih pletejo tri velike avtorice sodobne kriminalke?
Moški zagrešijo 80 odstotkov umorov, ki so večinoma, v 70 odstotkih, tudi žrtve, je na okrogli mizi o zborniku povedal moderator Mladen Dolar. Zelo nenavadno, da je kriminalni žanr od vsega začetka tisti, kjer so se ženske enakovredno kosale z moškimi ali jih celo presegale. Kako to, da se je prav na področju kriminalnih romanov izkazala ženska enakopravnost, je vprašal sogovornike. In dobil odgovor Slavoja Žižka, "globoko antifeminističnega".
Slednja želja se je Komelu uresničila kot zadnja, svojo realizacijo je našla v prispevku o treh damah sodobne detektivke, pisateljicah Donni Tartt, Tani French in Gillian Flynn, ki je eden izmed svežih avtorskih tekstov zbirke, ki jo letos beremo pri založbi Goga.
Jela Krečič je govorila o tem, kako se je čez leta spreminjala ekranizacija enega najslavnejših detektivov, ki ga je ustvarila klasična dama kriminalk Agatha Christie, kako hard-boiled kriminalke po mnenju Marcela Štefančiča ponujajo analizo kapitalizma in kakšne so strukture, ki jih pletejo tri velike avtorice sodobne kriminalke?
Moški zagrešijo 80 odstotkov umorov, ki so večinoma, v 70 odstotkih, tudi žrtve, je na okrogli mizi o zborniku povedal moderator Mladen Dolar. Zelo nenavadno, da je kriminalni žanr od vsega začetka tisti, kjer so se ženske enakovredno kosale z moškimi ali jih celo presegale. Kako to, da se je prav na področju kriminalnih romanov izkazala ženska enakopravnost, je vprašal sogovornike. In dobil odgovor Slavoja Žižka, "globoko antifeminističnega".