Na minulem Festivalu slovenskega filma je ob obilju filmov en izdelek še posebno padel v oči. Skrivnostni režiserski duo The Witch Twins je poskrbel za kratki film z naslovom Pokaži mi svojo roko & daj no, v katerem preko odbite kostumografije in retro estetike spremljamo dve čarovnici v iskanju izmuzljive čarobne žoge. V resnici gre za dvojni videospot, posnet za kvirovskega ameriškega glasbenika Grega Hatema, izkaže pa se, da sta ga posnela in v njem zaigrala Alen in Robi Predanič, 27-letna dvojčka iz Brežic, ki se že od zgodnjih let navdušujeta nad čarovniškimi pripovedmi.
"Začelo se je že zgodaj v otroštvu," pove Alen, dolgolasi izmed dvojčkov. "Morda s serijo Čarovnice (Charmed, 1998-2006), ki so jo takrat vrteli na Kanalu A. Kot otroka sva si tudi sama predstavljala, da sva čarovnici, in sva se igrala tako, da sva pripravljala svoje obrede." Kratkolasi Robi doda: "Potem je prišel še Harry Potter s svojim magičnim svetom, tako drugačnim od resničnega življenja, ki je velikokrat preveč resno. Ti filmi so nama dali občutek, da gre za najin svet."
Alen in Robi sta na ta način že kot majhna začela izstopati v okolju malega posavskega mesta. A kot pravita, sta se omejujoče mentalitete okoli njiju začela zavedati šele postopoma. "Ko sva bila majhna, sva si upala bistveno več. Kot otroku ti nihče nič ne reče, kadar v vrtec prideš oblečen v kakšno bolj nenavadno obleko. Kasneje nama je med odraščanjem okolica dala bolj jasno vedeti, da to ni okej in da je treba biti 'normalen'. Zato sva sprva začela to skrivati in se tega sramovati."
Njun izstopajoči slog jima v domačih Brežicah še danes pogosto pomeni težavo. "Problem je že brez teh oblačil. Če si pustiš brado, spominjaš na migranta in te ljudje gledajo postrani. Alen je denimo tarča komentarjev, ker ima dolge lase. In to, še preden sploh pridemo do tega, kar počneva," pravi Robi. K temu gre včasih tudi kakšen neljub dogodek, ki se mu ne moreta izogniti. "Tu in tam si denimo nalakirava nohte. Pred kratkim je imel nečak rojstni dan in naju starši niso hoteli peljati na zabavo, ker so se naju sramovali. Pa čeprav sva že imela pripravljeno darilo zanj."
A na srečo je v sodobnem času zaradi spletnega okolja veliko lažje navezati stike s podobno mislečimi posamezniki in najti vzornike, ki jima dajejo samozavest. "Ko recimo gledaš oddajo RuPaul's Drag Race, potem tudi sam dobiš samozavest, da ostaneš to, kar si. To nama je zelo pomagalo." Od tu izhaja tudi njuna tesna identifikacija z likom čarovnice. "Lik čarovnice za naju pomeni uporništvo. Kot vemo, so jih včasih sežigali na grmadah, in midva se na nek način počutiva podobno v okolju, kjer naju ljudje ne odobravajo. Prepričana sva, da če bi midva živela pred 300 ali 400 leti, bi tudi naju sežgali na grmadi. To izročilo ti daje moč, da lahko tako sebi kot svoji družini pokažeš, da ti ni treba živeti pod zatiranjem, ampak da se lahko ukvarjaš s stvarmi, ki so ti všeč. Da ti moč, da se ti ni treba prilagajati ljudem, ki imajo ozek pogled na svet, temveč da slediš svoji viziji."
Dvojčkoma je trenutek osvoboditve pomenila selitev v Ljubljano, kamor sta šla študirat kulturologijo. "Po prihodu v Ljubljano sva začela prvič odkrito govoriti o najinem ustvarjanju. Takrat sva tudi začela ustvarjati svoje kostume in snemati videe." Pomembno okno v svet jima še vedno predstavlja spletno okolje, kjer tudi danes navežeta večino stikov pri sodelovanju z glasbeniki. "Že nekaj let sva aktivna na instagramu, kjer objavljava tako fotoseanse kot videe. Tu sva se začela povezovati z glasbeniki. Sedaj sva posnela že nekaj glasbenih videov. Včasih sva delala tudi svojo glasbo, ampak sedaj se bolj osredotočava na snemanje videov na podlago glasbe drugih izvajalcev."
Mlada ustvarjalca se zgledujeta po zelo raznolikih virih. Čeprav njun video Show Me Your Hand & C'Mon spominja na klasični Ashes To Ashes (1980) Davida Bowieja, pa njuni vplivi večkrat prihajajo tudi iz povsem nepričakovanih koncev. "Tu je recimo estetika Telebajskov, kjer je vse tako veliko in preprosto, da že na prvi pogled vidiš njihovo zanimivo pojavo. Všeč so nama pravljični liki, božična estetika, pa 60. in 70. leta. Filmi z nenavadnimi, pravljičnimi liki, kot so Harry Potter, Čarovnik iz Oza ter Čarli in tovarna čokolade."
Zlasti opazni so njuni kostumi, ki jim namenita tudi največ časa in ki tvorijo osrednjo atrakcijo njunih videospotov. "Poleg blaga veliko delava s papirjem, zmečkava ga, zlepiva in barvava," postopek izdelave predstavi Alen. Nakar Robi doda: "Problem je sicer v tem, da nisva preveč tehnični osebi. Znava šivati, ampak včasih naju vodi zgolj vizija, kako bi nekaj moralo izgledati, tehnično pa nama je to potem težje izpeljati. Zato tudi večina najinih kostumov dobro izgleda samo spredaj. Če bi se obrnila, bi se videle razne kljukice in podobno. Na Festivalu slovenskega filma sva morala narediti 360-stopinjski obrat in to je redko, da kostum pripraviva tako, da izgleda dobro z vseh strani. Ko kostume delava, malo trpiva, ampak si rečeva, da bo na koncu super. Ko začneva ustvarjati, postaneva obsedena z delom in ga enostavno morava dokončati."
Duo The Witch Twins se tako predstavlja kot svež in unikaten glas na slovenski videosceni. A čeprav se zaradi ekscentričnega pristopa zdita osamljena, sta že navezala stike s podobnimi ustvarjalci. "Všeč nama je recimo Jan Brovč, ki prav tako ustvarja zelo ekscentrično modo. Na ljubljanskem Tednu mode je predstavil zelo odbito kolekcijo." Kot pravita, se njuni načrti ne bodo ustavili samo pri kostumografiji in glasbenem videu. "Želela bi posneti kakšen daljši igrani film. Trudiva se, da bi nama to uspelo. Če bi imela več sredstev in časa, bi želela vse skupaj dvigniti še na višji nivo. To je zdaj najin glavni cilj."