Ptuj konec tedna v znamenju Rimskih iger. Kaj vse se bo dogajalo?

20.08.2021 15:30
Svečani otvoritvi ptujskih Rimskih iger sledita še dva dneva, polna predstavitev življenja v Petovioni. Jutri sprehod Rimljanov po ulicah, ki mu bo sledil družinski dan v Rimskem kampu.
Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
Poslušaj
Rimski zgodovinar Tacit Ptuj omenja v zvezi z vojnim posvetom v Poetoviani leta 69, ko so panonske rimske legije potrdile Vespazijanovo izvolitev za cesarja.
Hojka Berlič

S prižigom ognja v Rimskem kampu Poetovio na Štukih pri Ptuju so se včeraj zvečer na Ptuju začele že štirinajste Rimske igre. Tokrat se je svečano dogajanje prvič odvijalo v eni od največjih pridobitev kampa in Rimskih iger na sploh, rimskem teatru, ki lahko v običajnih razmerah sprejme skoraj 800 obiskovalcev. "Že pred nekaj dnevi, ko smo zaključili s pripravami, sem vedel, da je čudovito in da bo uspešno. Tukaj bomo ustvarjali zgodbe. Venomer ponavljam, da je to prostor za naslednja desetletja. Skušamo delovati kot Rimljani, ki so vse delali na dolgi rok. Gradili in ustvarjali so z namenom, da bodo stvari večne. In tudi mi tukaj predstavljamo večno zgodbo, ki se lahko ponavlja iz leta v leto. Resnično si želim, da bi nam uspelo pozitivno okužiti toliko mladih, da bi zadeva šla naprej," ob odprtju iger in nove pridobitve zadovoljstva ni mogel skriti Andrej Klasinc, predsednik društva Poetovio LXIX, društva za rimsko zgodovino in kulturo Ptuj, ki je organizator iger.

V prihodnje poudarek na programu

Po predlanski postavitvi rimske hiše, domusa, in lanski vzpostavitvi delujoče replike rimske kuhinje jim je v tem letu poleg teatra v kampu uspelo dokončati tudi korintske stebre, skupno jih sedaj stoji štirinajst. "Naš največji ponos je zlati orel s skoraj dvometrskim razponom kril. Kipi na stebrih pa upodabljajo rimske boginje. Ne gre le za kipe zaradi kipov, temveč je njihovo spremljanje obiskovalcev po našem kampu smiselno zastavljeno. Izdelali smo tudi mobilno aplikacijo, ki naj bi zaživela že v kratkem, zagotovo jeseni. Z njo se bodo naši obiskovalci lahko v prihodnosti tudi samostojno sprehodili po kampu in spoznavali, kako mogočno je bilo to mesto pred 2000 leti," pravi Klasinc in dodaja, da z novimi pridobitvami za nekaj časa zaključujejo infrastrukturno zgodbo kampa. "V prihodnje se bomo posvetili predvsem polnjenju programov, kapacitet in vsemu ostalemu. Tudi sam teater ni zgrajen za štiri dni Rimskih iger, temveč si želimo, da bi bil odprt čim več."

Vestalke, svečenice rimske boginje Veste, so skrbele za večni ogenj v Vestinem templju.

Številni se radi vračajo

Potem ko so igre lani zaradi razmer potekale v precej okrnjeni obliki in brez obiskovalcev v kampu, tokrat, štirinajsto leto ene največjih predstavitev rimskega obdobja v tem delu Evrope, moči znova združuje nekaj sto udeležencev iz šestih držav. Med najbolj spektakularnimi tradicionalnimi skupinami so poleg gladiatorjev iz Pulja zagotovo tudi legionarji iz Splita, ki smo jih lahko občudovali že na otvoritvi iger, kot društvo, katerega večino članstva sestavljajo študentje, pa delujejo že enajst let. "Sem prihajamo že najmanj pet let in to je zagotovo eno lepših prizorišč, ki smo jih obiskali. V društvu smo predvsem, ker je zabavno, veliko potujemo, pa tudi dobrega vina ne manjka," je hudomušno pojasnil Tomislav Jurčević, tajnik društva Dioklecijanova legija. A vse vendarle ni tako lahkotno, kot je videti na prvi pogled. Mladeniči za nastope večino leta trenirajo dvakrat tedensko, ko med drugim pilijo rimske vojaške formacije, ukaze in se učijo pesmi, da so na nastope čim bolj pripravljeni. "Večinoma smo znanje pridobili pri raziskovanju starih zapisov. Stopili smo v stik z arheologi, zgodovinarji. Precej znanja pa nam je predala tudi poljska skupina legionarjev, ki smo jo obiskali," je še povedal Jurčević. Pred epidemijo so se letno udeležili tudi do 30 podobnih dogodkov, letos pa upajo, da se bodo lahko morda predstavili na kakšnih petnajstih.

Sobotni sprehod po ulicah

Ptuj je bil pred dva tisoč leti mogočno mesto - najprej vojaška postojanka, kasneje pomembno trgovsko in obrtno mesto. In vse do nedelje se bo znova vrnil v tiste čase. Danes dopoldne bodo obiskovalci lahko kar na ulicah mesta srečali gladiatorje, legionarje, senatorje, vestalke in vse ostale Rimljane. Najpomembnejšo in najbogatejšo patricijsko družino v Petovioni predstavlja skupina Familia Valerius iz Rogoznice, ki jo sestavlja okoli 30 članov. "Naša družina ima v centru Ptuja Orfejev spomenik, ki je pravzaprav nagrobnik mestnemu županu Marku Valeriju iz družine, ki ji tudi mi pripadamo. Nagrobnik je največji v tem delu Evrope. V skupini imamo sicer patricijske pare, ki so bogati, in hišne sužnje, ki skrbijo za različna opravila," je povedal Uroš Cajnko, ki nam je še zaupal, da jih že deveto leto k sodelovanju pri Rimskih igrah najbolj žene druženje, pa tudi tekmovalnost, saj so na igrah slavili že dve zmagi.

Foto: Hojka BERLIČ

Pomemben tudi tekmovalni del

Da je za skupine poleg predstavitev za obiskovalce velikega pomena tudi tekmovalni del, med drugim priča predaja rimskega meča. Klasinc oziroma senator Klasus ga je po tradiciji do razglasitve novega zmagovalca prevzel od lani najuspešnejših, Familie Kocilus. "Vedno rečem, da smo se borili kot levi. Tekmujemo v nabiranju jabolk, saj vidimo, da je kamp umeščen v sadovnjak, nabiranju sivkinih cvetov, pečenju piščanca, svinjskega mesa z dodatki, ki jih najdemo tukaj. Skratka, zanimivo je in se splača pogledati. Zmagali smo drugič zapored, za letos pa želimo obilo sreče nekomu drugemu," vabi tudi obiskovalce njihov predstavnik Boštjan Grajfoner. Njihova skupina predstavlja umetnost izdelovanja rimskih zvarkov. "Pripravljamo rimske pijače po recepturi, ki je bila takrat aktualna. Zanimivo je namreč, da Rimljani niso poznali žganih pijač. Poznali so vino, med, začimbe. In to vse skupaj se je odražalo tudi v njihovih pijačah," je pojasnil Grajfoner, katerega najljubše pijače so bogate z začimbami, tudi poprom.

Ptujska županja Nuška Gajšek na Rimskih igrah sodeluje kot Livia Prima. Foto: Hojka BERLIČ
Hojka Berlič

V Rimskem taboru si bo mogoče program z igrami jutri ogledati po 14. uri, ob 18. uri bo sledil še večerni spektakel z rimsko večerjo. V nedeljo, 22. avgusta, bosta v kampu med 11. in 17. uro družinski dan z rimskimi igrami in otroški tabor z ustvarjalnimi delavnicami. Ob 17. uri pa bo sledil še svečani zaključek letošnjih iger s posvetitvijo glavnega stebra za prihodnje, XV. Rimske igre.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.