Edini imperativ je kakovost glasbe

Pogovor z vodjem festivalskega orkestra in umetniškim sodelavcem Festivala Maribor Nicolasom Alstaedtom

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Nicolas Alstaedt
Andrej Petelinšek

Nemško-francoski čelist, dirigent in umetniški vodja Nicolas Alstaedt je umetniški sodelavec Festivala Maribor, ki se začne danes in bo trajal do 28. septembra.
Kot solist in skupaj z glasbenikoma Fazilom Sayem in Alexandrom Lonquichom nastopa v najbolj prestižnih dvoranah in festivalih po svetu, z uglednimi orkestri in dirigenti. Leta 2012 je Gidon Kremer izbral Altstaedta za svojega naslednika na mestu umetniškega direktorja Festivala komorne glasbe Lockenhaus, pred štirimi leti pa je na njegovo željo nasledil Adama Fischerja kot umetniški direktor Orkestra Haydnove filharmonije, s katerim redno nastopa. S Festivalom Maribor sodeluje od leta 2016.
Še v času priprav na mariborski festival, ki se začne nocoj s koncertom Uglasbena strast, je nastal krajši pogovor z vrhunskim glasbenikom, ki bo sooblikoval letošnji festival in vodil festivalski Orkester Haydnove filharmonije.

Kako doživljate tradicijo festivala Maribor in kako ga vidite danes kot umetniški sodelavec in človek, ki daje dogodku težo in umetniški prestiž? Ste umetniški vodja uveljavljenega festivala komorne glasbe Lockenhaus. Ju lahko v čem primerjamo, kar zadeva vaš angažma?
"Lockenhaus in Maribor sta dva zelo različna festivala in moji vlogi pri obeh sta zelo različni. Lockenhaus je festival komorne glasbe z veliko tradicijo inovacij in eksperimentov, kjer igram do trideset različnih koncertov, vodim mojstrske razrede, delavnice in sam povabim vse umetnike. Tudi na dan koncerta tiskamo programe in vsi izvajalci tam sodelujejo in nastopajo brez plačila. V Mariboru sem gostujoči umetnik, predstavil se bom s tremi koncerti - z dvema s svojim orkestrom in enim recitalom. Vse druge festivalske odločitve, tema festivala in drugi koncertni programi, potekajo po utečeni festivalski shemi."

Je le dobra in slaba

Festivali klasične glasbe po svetu, zlasti tisti z bogatimi proračuni, delujejo po navadi po načelu supermarketov: vabijo znana imena, zvezdnike, kupujejo kompletne, že izdelane in preizkušene koncertne programe ... Mariborski je drugačen. Kaj se vam zdi najpomembnejše kot umetniku in umetniškemu sodelavcu za festival tega tipa, kot je mariborski?
"Edini imperativ je kakovost glasbe in sodelujočih umetnikov."
Katere so vaše glasbene preference? Je po vaše danes mogoče pritegniti in navdušiti publiko za vrhunsko klasično glasbo? In kako kot vrhunski interpret in umetniški vodja gledate na pop v glasbi, tudi klasični, na cross over?
"Je samo dobra in slaba glasba, od najzgodnejših začetkov do današnjih dni. Kar šteje, je samo to, katera glasba nas nagovarja še danes, katera glasba ima substanco in prinaša raznovrstne razsežnosti v naša življenja. Tako glasbo je mogoče odkriti v raznovrstnih slogovnih obdobjih in različnih kulturah. Obstaja tudi zelo kakovostna pop glasba, ampak pisati glasbo z namenom, da bi bila popularna, je slepa ulica."

Vesel, da sem tu

Kaj pomeni za vas na vaši vrhunski profesionalni poti sodelovanje s Festivalom Maribor, na katerem ste že muzicirali in sodelovali s številnimi ansambli in orkestri?
"Na mariborskem festivalu je bilo vedno odlično glasbeno sodelovanje. Všeč so mi mesto in njegovi ljudje. Zelo sem vesel, da sem tu."
Ali vaše nemško-francoske korenine vplivajo na vaše delo? Najbrž imate poseben odnos do obeh kultur, iz katerih izhajate?
"Ne morem zares odgovoriti. Glasba je najbolj neodvisen jezik, mimo politike in brez narodnosti je. Seveda se počutim blizu glasbe in jezika iz obeh držav, vendar ne bi rekel, da kdo iz kakega drugega kraja ne bi mogel imeti enake povezave."
Podpora mladim umetnikom, strokovna, vsakršna, zgled in možnost pridobivanja izkušenj z vrhunskimi glasbeniki je najbrž eden najpomembnejših ciljev?
"Seveda, podpora mladih umetnikov je bistvena, je prihodnost, pomeni preživetje umetnosti in njeno eksistenco."

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta