Jubilejno leto praznujete s festivalom?
"Letos zaznamujemo deset let Festivala Maribor, ki pa se navezuje na več kot petdesetletno tradicijo septembrskega festivala (klasične) glasbe v Mariboru. Stilno se je festival spreminjal – od začetkov pod vodstvom Janka Šetinca preko festivala Glasbeni september z Radovanom Vlatkovićem in vse do Festivala Maribor, ki so ga pod vodstvom Brigite Pavlič in umetniškim vodjem Richardom Tognettijem zaznamovale ambiciozna produkcija in velike zasedbe. Tudi spričo manjšega proračuna festivala hodimo ta čas po novih potih. Izhajamo iz ključne značilnosti tradicije, v kateri sta bila povezovanje in kvaliteta vedno ključnega pomena. Po eni plati je šlo za neposredni stik z občinstvom, po drugi, izredno pomembni plati pa za sodelovanje med glasbeniki, povezovanje domačega in tujega ter odpiranje novih priložnostih. Pri slednjem je visok nivo - kakovost - odločilen. Gostovanja kakšnih medijsko bolj izpostavljenih 'zvezdnikov' bi sicer morda imela večji piarovski in marketinški učinek, a takšni učinki so vselej zgolj kratkotrajni, mi pa si za festival želimo, sicer morda počasnejšo, a stalno, trajno rast kakovosti."
Po kakšnih principih izbirate umetniške sodelavce festivala?
"Pri izbiri naših umetniških soodločevalcev gre za sodelovanje z uglednimi tujimi glasbeniki, ki (so)oblikujejo festivalske programe in povabijo tudi druge tuje goste. To je ena najtrdnejših stalnic organizacije festivala, ki jo nadaljujemo z Nicolasom Altstaedtom. Nicolas Altstaedt (in tudi naš drugi letošnji tuji gost Alexander Lonquich) deluje v različnih komornih projektih, vodi mednarodno zaseden orkester in je vedno v iskanju dobrih glasbenikov - in to je ravno pravi profil za Festival Maribor. Vodi tudi svoj lastni ugledni festival komorne glasbe Lockenhaus, je izreden in hkrati vpliven glasbenik, ki navdušuje in odpira poti navzven. Takšnih glasbenikov ne zanimajo zveneča imena, temveč kakovost - če pri nas spoznajo izjemnega glasbenika, ga bodo ne glede na ime povabili k sodelovanju tudi kje drugje. In vesela sem, da lahko dodam, da so preko sodelovanja z Nicolasom Altstaedtom in orkestrom Haydnove filharmonije nekateri naši glasbeniki že prejeli vabila za sodelovanje pri projektih v tujini! S tem je opravljen morda ne najočitnejši, a izjemno pomemben del naših nalog. Ki pa se vendarle nazadnje lahko razbere tudi navzven – v kakovosti naših koncertov, ki jo lahko občinstvu Festivala Maribor vedno zagotovimo."