Kadar ameriški režiser Paul Thomas Anderson izda nov film, je to venomer poseben dogodek za ljubitelje filma. Sedeminštiridesetletni ustvarjalec je v zadnjih dveh desetletjih postal prvo režisersko ime svoje generacije. S filmi, kot so Vroče noči (Boogie Nights, 1997), Magnolija (1999), Tekla bo kri (There Will Be Blood, 2007) in Gospodar (The Master, 2012) je dal jasen znak, da je vsak njegov film pravi cinefilski spektakel, ki brez izjeme navduši na vseh nivojih filmskega ustvarjanja. Vseeno pa nam njegov tokratni film Fantomska nit nudi še dodaten razlog za veselje. V njem je namreč po desetih letih od filma Tekla bo kri ponovno združil moči z igralcem Danielom Day-Lewisom, ki ima podobno ikoničen status na sorodni igralski sceni. Ko se združita dva domala genialna uma, kakršna sta Anderson in Day-Lewis, je rezultat lahko zgolj nova filmska mojstrovina.
V filmu Fantomska nit nas Anderson kot pogosto v svojih filmih ponovno postavlja v preteklost, tokrat v glamurozni London v 50-ih letih minulega stoletja. Reynolds Woodcock (Day-Lewis) je modni oblikovalec, ki s težnjo po brezhibnosti ustvarja oblačila za najvišje družbene sloje. Običajen tok njegovega vsakdana se nenadoma spremeni, ko v restavraciji spozna prikupno natakarico Almo (Vicky Kripers). Dekle postopoma postane njegova muza, in ko gledalec skupaj z njo postaja del oblikovalčevega življenja, s tem spoznavamo tudi ceno njegovega hrepenenja po doseganju popolnosti.
Film je te dni pri nas na sporedu v sklopu vznemirljivega januarsko-februarskega obdobja oskarjevskih nominirancev. Andersonov film bo v podelitev nagrad Ameriške akademije filmskih umetnosti in znanosti čez dva tedna vstopil s šestimi nominacijami, vključno s tistimi za najboljši film, režijo in glavnega igralca. Na svoj račun bodo s tem filmom ponovno prišli tudi ljubitelji glasbe, saj je kot skladatelj pri filmu sodeloval Jonny Greenwood, kitarist skupine Radiohead, ki je sicer z Andersonom sodeloval že pri preteklih režiserjevih filmih. Tudi Greenwood si je za svoje delo na Fantomski niti prislužil oskarjevsko nominacijo, svojo prvo. Film na spored slovenskih kinematografov nedvomno prihaja v domala idealnem trenutku tik pred podelitvijo, ki bi ta film utegnila povzdigniti še višje na filmski piedestal.
O filmu:
Režiser Paul Thomas Anderson je bil za oskarja do letos nominiran za kar štiri svoje filme, a kljub statusu nespornega mojstra ni osvojil še nobenega. Daniel Day-Lewis ima v svoji zbirki že tri oskarjevske kipce.
Day-Lewis je znan po tem, da tudi zunaj snemalnih ur ostane v koži svojega lika, zato ga je morala igralka Vicky Kripers tudi v prostem času venomer naslavljati z Reynolds in ne z Daniel.
Če besede igralca res držijo, je to zadnji film Daniela Day-Lewisa v njegovi osupljivi 38-letni karieri.