Dve tretjini svojega življenja čara, dve tretjini od tega se s čarodejstvom preživlja. Sam Sebastian se ni naveličal čaranja, nam je dejal 30 let po svoji prvi odrski predstavi v Lutkovnem gledališču Maribor. Še več: ker je v zrelih letih, si je zadal cilj znanje magije prenesti na mlajše, da bodo tudi oni znali vešče iz klobuka potegniti zajca in iz kupa igralnih kart izbrati srčevo damo. Sam Sebastian je postal prepoznaven tudi po zaslugi lastnega televizijskega šova Šesti čut na nacionalni televiziji. Ob tradicionalnih nastopih v živo, ki so mu najljubši, pa je v zadnjih letih še dodatno razvejal svoje čarodejsko poslanstvo. Vodi seminarje moderne magije, prireja video tečaje in on-line čarovniško šolo. Razvija lastno linijo magičnih produktov in trikov za otroke, za začetnike in tudi za profesionalce, skratka, za vse ljubitelje čarovniških trikov. Na domačiji na Bukovcu nad Zgornjo Polskavo si je v nekdanjem skednju ustvaril studio za gledališko in avdio/video produkcijo: "Tak lastni studio sem si vedno želel. Lani sem celo obiskal Luisa de Matosa, znanega portugalskega čarodeja, ki si je zgradil prelep magični studio, sicer z dosti večjim budžetom; njegov studio je bil moja dodatna velika inspiracija."
Podnevi, ponoči, ob vikendih, vseeno
Za čarodeja nekako predvidevamo, da bo širše izobražen, ko pa on o skrivnostih "uči" nas.
Filozofija in čaranje? Res gre pri obeh za metafizične vsebine, nekako pašeta skupaj. Kot čarodej moraš vsako stvar videti in obravnavati z različnih zornih kotov. Jean-Robert Houdin, ki je bil v 19. stoletju eden od začetnikov moderne magije, je bil po poklicu urar, poznal je finomehaniko in je začel razvijati avtomatone, lutke, ki se premikajo ali nekaj naredijo, ko jih naviješ. Za svoj čas je bil zelo razgledan in svoje znanje fine mehanike je uspešno apliciral na čarodejske rekvizite. In tudi danes mora čarodej imeti neko izobrazbeno širino.
Kdor osvoji ulico, lahko nastopa kjerkoli
Sam Sebastian v številkah
9 - toliko mednarodnih nagrad je prejel, na jubilejno ravno čaka
15 - doslej je nastopal v petnajstih državah
20 - dvajset let poklicne kariere (1999-2019)
30 - trideset let od prve odrske predstave (Lutkovno gledališče Maribor)
150 - toliko predstav letno ima, od tega jih je približno tretjina v tujini
3000 - več kot tri tisoč nastopov v čarodejski karieri
Sam ni sam
Mariborski čarodeji prav izstopate v Sloveniji. "Tu smo čarodeji združeni v klub Magic Studio Maribor, edini tovrstni je v Sloveniji. Redno se srečujemo in sodelujemo. Wladimir je bil vsa ta leta gonilna sila tega kluba, on je najbolj zaslužen, da smo v dobrih odnosih in se zato šimfamo samo za hrbtom, se pohecamo. Bolj ko se podpiramo in pogovarjamo, bolj rastemo. Konkurenca je zmeraj pomenila dvigovanje kvalitete. Če si sam, stagniraš, zaspiš na lovorikah in te povozi čas."
Po samozavest na ulico
Torej ne zgolj sekanje prstov in rok.
Do desetega leta jim te točke ne kažem. Za odraščajoče najstnike, za kako noč čarovnic pa se lotim tudi tega. Kaj takega jim dvigne adrenalin, to pa.
Je bilo katero občinstvo še posebej zahtevno ali izjemno navdušeno?
Gostoval sem v petnajstih državah, v glavnem na festivalih uličnega gledališča, tudi v dvoranah sem nastopal. Vsepovsod so me lepo sprejeli, res nimam slabe izkušnje. V Angliji in Nemčiji, denimo, je super publika za magični šov. Najbolj presenečen sem bil nad sprejemom v Španiji, tam res zelo cenijo čarodeja. Več časa sem porabil za slikanje s publiko in avtograme kot za samo predstavo. Nikoli si nisem ustvarjal nekega zvezdniškega imidža, mi pa veliko pomeni, če mi po predstavi kdo iz občinstva stisne roko, me pohvali in čestita za izvedbo.
Kitajski plastik fantastik
Čarodeji se srečujete na kongresih.
Na čarodejskih seminarjih se družimo in izobražujemo. Povabili so me denimo že v Nemčijo in na Češko, da sem predaval. Novim generacijam, pa ne samo novim, je treba predajati znanje. Med mladimi je za čaranje večji interes kot kdajkoli prej, zlasti po zaslugi interneta. Za popularnost moderne magije so super časi, informacije v hipu zaokrožijo po svetu. Zadnja leta razvijam svojo linijo čarovniških trikov in magičnih setov, produciram video navodila, prek katerih se lahko doma naučite čaranja. Rekviziti, ki so na voljo v trgovinah, v glavnem kitajski, so po navadi neuporabna roba, plastik fantastik, že prevedena navodila so slaba, nepopolna.
Pričakovali bi, da bi svoje čarovniške trike ljubosumno skrivali, vi pa jih delite/prodajate po spletu.
Pri otrocih opažam, da s pomočjo čaranja bolj aktivno preživljajo prosti čas, si razvijajo motoriko in samopodobo. Ko otrok nekaj sčara in je nagrajen od publike, staršev ali prijateljev, je vesel, samozavest se mu krepi. Čarodej se mora znati izražati, nekaj povedati, nastopati v javnosti. Vse več ljudi se danes skriva za nekimi profili, ko pa pride do žive akcije, zmrznejo.
V čem tiči skrivnost čaranja?
Čisto tehnično gledano, gre za sedem osnovnih efektov v magiji ali njihove kombinacije. Metode pa se spreminjajo; za isti efekt lahko uporabljamo različne metode, nekaj na primer lahko izgine iz vašega vidnega polja na več načinov. Vendar pa sama metoda ni prava skrivnost čarovniškega trika. Prava skrivnost je ta, da nas čarovnije vrnejo v otroštvo, v čas nedolžnosti, v tisti pravi magični svet, v katerem ni nič nemogoče, na kar odrasli prevečkrat pozabljamo.