(INTERVJU) Marjan Ogorevc: Tantra je zdravilo za vse. Na svetu nismo zato, da bi živeli v askezi

Bojan Tomažič Bojan Tomažič
28.11.2021 05:30

Marjan Ogorevc bralce v erotičnem romanu Popolna združitev pripravi na tantro. Kot glavna junaka zgodbe lahko odnos s partnerji nadgradijo "v popolno ekstatično izkušnjo in blaženost, ki jo širijo navzven". Božansko je torej tudi grešnost in grešnost božansko?!

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj

"Ni toliko pomembno, kdo je močnejši, pomembno je, da oba igrata svojo naravno vlogo."

Profimedia

Tantra je za nekatere sveta metoda, ki pelje do boga, za druge nemoralno in hudičevo početje, Marjan Ogorevc opozori na diametralne poglede na tisto, o čemer piše v novi knjigi Popolna združitev, zlitje v tantričnem odnosu. "Po izvirni sada šiva tantri se damo za sredstvo, preko katerega se absolutno - božansko udejanja v materialnem svetu. Za tiste, ki prakticirajo zahodu prilagojeno neotantro, je metoda in način, kako izboljšamo svoje spolne sposobnosti, zdravje in kontrolo svojega telesa."

Vsak od velikih religijskih in filozofskih sistemov z različnimi sredstvi in pristopi išče odgovore na vprašanja v slogu: kdo sem in kam grem. Pri jogi se posameznik poda na naporno pot spoznavanja svetega, božanskega v sebi in zunaj sebe in se osvobodi navezanosti na materialno. Potrebuje leta, desetletja ali več življenj, da spozna božansko in se osvobodi, cilj je doseči nirvano in ostati v njej brez potrebe ponovnega utelešenja. V verskem sistemu se v globoki veri poda na pot iskanja Boga, pri tem upošteva zapovedi in prepovedi, ki so zapisane v svetih knjigah, se sooča s svojimi demoni, ki jih ozavesti in preraste, drži se obredov, sprejme zakramente. Božansko doseže s pomočjo svečenika ali posrednika v tem življenju ali po smrti. Nekateri jogijski in verski sistemi imajo telo za grešno in zaradi tega guruji in svečeniki živijo v celibatu.

Izvorni tantrični sistem pa vse skupaj obrne na glavo. Telo postane najbolj sveto, saj predstavlja končno manifestacijo božanskega na Zemlji. Izhaja iz osnove, da je naša prava narava zavest, ki je del absolutnega božanskega, biva v telesu in uporablja telo in um za doživljanja izkušenj. Izhaja iz koncepta, da ima božansko željo, da se preko telesa, ki doživlja ekstazo in blaženost, širi na ljudi in celotno stvarstvo. V primerjavi z jogo in vero, kjer se lahko posameznik poda na to pot, sta v tantri potrebna dva.

Koliko sta ta lahko stara?

Leta pri tantri niso pomembna, primerna je za vsa življenjska obdobja. Spolnost je tudi za starejše, hendikepirane in vse tiste, ki za večino pod družbenimi vplivi ne sodijo v idealno, nerealno podobo človeka. Nikoli ni prepozno začeti, saj si lahko hitro vsaj delno izboljšamo odnos, smo bolj zdravi in srečni. Za nekatere je prav spolnost edini način doživljanja božanskega v sebi.

Tantra se začne, kjer se joga konča

Tantra je v našem zahodnem svetu seveda že dolgo prisotna. Kakšna in kaj obljublja?

Na zahodu obstaja od leta 1920 prilagojena neotantra. Predvsem moške pritegne zaradi obljub o povečanju spolne moči, libida. Tantriki veljajo za spolno nadpovprečno sposobne, neke vrste alfa samce. Seveda je res, da je lahko moški, ki se je natreniral v tantri, spolno vzdržljiv, vendar je lahko hladen ljubimec, ki ni zanimiv za ženske. Tovrstna tantra je tako bolj podobna jogijskim tehnikam, saj uporablja te tehnike za razvoj telesa, energijsko pretočnost in pranajamo ter meditacijo. V izvorni sadašiva tantri pa je že sama ideja tantričnega partnerstva drugačna. Tam, kjer se joga konča, se tantra pravzaprav začne.

"Ko blaženost širimo na druge, je užitek in korist." Foto: Primož Lavre

Primož Lavre

Vse se (lahko) začne z jogo?

Ker se tantra začne iz božanskega, potrebujemo že v startu izkušnjo čiste zavesti, ki si jo pridobimo z meditacijsko prakso. Osnova za začetek tantre je popolna povezava v ljubečem odnosu, spoštljivost, brezpogojno sprejemanje. Brez tega ni tantre. Pomembno je, da sta tako v istospolnem ali raznospolnem partnerskem odnosu eden v moški in drugi v ženski energiji. Lahko je tudi ženska v moški energiji, vendar pod pogojem, da moški prevzame žensko vlogo, sicer se ne izide. Tantra povzroči telesno, energijsko in psihološko popolno zlitje dveh ljudi. Najbolj pomembno je, da se v popolnem tantričnem odnosu ego posameznika umakne in ustvarita skupno bitje - zavest. Ego se najlažje izgubi v spoju dveh, kadar je samo eden, kot pri jogi in veri, je večje tveganje, da se z razvojem sposobnosti, približevanjem božanskemu, ego še okrepi, preraste v močan duhovni ego. To lahko vidimo pri nekaterih verskih voditeljih, jogijskih gurujih in duhovnih vodjih.

Torej v odnosu ni prevladujočega?

Ni pomembno, kdo je močnejši, pomembno je, da oba igrata svojo naravno vlogo. Duša kot zavest nima spola, ampak se šele z utelešenjem določi spol. Ženska energija je povezovalna, spravljiva, diplomatska, deluje ob pravem času. Ženska zbere energijo, jo poveže, moški pa z jasnim namenom določi smer in namen tej energiji. Horizontalni zemeljski ženski energiji doda vertikalni del in se začne dogajati, energija se spiralno vrtinči. Če ženska deluje bolj po moško, moški pa po žensko, ni polarnosti, smo pasivni, brez idej in kreativnosti. Nič nas ne vleče skupaj, kot se to naravno dogaja v močni polarnosti.

Razbijanje predsodkov, sramu, omejenosti je vselej dobro, v časih, ko se zdi, da bodo spet začeli kuriti čarovnice in čarovnike, celo pogumno. Tudi (radi) provocirate?

Ali je to, kar pišem v svojih knjigah, predavam v šoli za bioterapevte ali na delavnicah provokacija, je odvisno od tistega, ki tisto posluša ali bere. Za vse, ki si želijo naprej, se osvoboditi ujetosti v tradicijo, preživete in škodljive koncepte, izboljšati odnose in zdravje, je to dobrodošlo, jim je lahko v pomoč na njihovi poti. Heretično in provokativno je to za čuvaje morale, tradicije, za verske policaje, ki bi marsikomu z veseljem podkurili pod nogami, kot so to počeli v preteklosti. Svoj prav, svoj pogled na resnico skušajo absolutizirati in vsiliti vsem in so zoprni, celo agresivni in škodljivi. Manjka nam kulture komunikacije, strpnosti, tolerance, sprejemanja kulturnih in verskih različnosti. Če se malo pohecam, bi nujno potrebovali ministrstvo za kulturno komunikacijo. Bilo bi polno zasedeno. Vseeno je zdaj družba na višji razvojni stopnji in ljudje spregledajo, kaj zoprneži vsiljujejo.

Kakšne so praktične posledice prakticiranja tantre?

Če izhajamo iz dejstva, da je tantra mogoča le v paru, da je mogoča le v spremenjenem stanju zavesti iz izkušnje absolutnega, iz spoštovanja, brezpogojnega sprejemanja drug drugega takšnega, kot je, četudi nisi samo moj, četudi nisi po moji podobi, takoj dobimo učinek tantre. V knjigi sem natančno opisal prakso, postopke in učinke. Če sta dva v tantričnem odnosu, sta v popolnem sožitju. Takšno stanje izboljša počutje, odnose, telesno zdravje, poveča pretok energije, kar pomeni boljše delovanje vseh organov in organskih sistemov, večjo kreativnost, sposobnost se povezovati z drugimi dimenzijami. V osnovi tantre je širiti to ekstazo in blaženost navzven. Od tega imajo korist otroci, cela širša družina in družba nasploh. Ne samo družina, tudi družba postaja vse boljša. Tantrik nima potrebe, da bi dokazoval svoj prav, bil tekmovalen in agresiven. S tem se zmanjšajo delitve in napetosti v družbi. Tantro bi označil za panacejo, zdravilo za vse.

"Govorim in pišem samo o tistem, kar sem skusil."

Martin Luzar

Je vaša knjiga produkt podrobnega študija ali tudi prakse?

Sam se vedno brez izjeme v vseh knjigah, predavanjih držim tega, da govorim samo o tistem, kar sem sam izkusil. Dokler nisem bil v vodi, ne bom pisal o njej. Tega ne moreš pisati iz učbenikov ali drugih knjig, ker ne bi bil verodostojen. Vsako pisanje vsebuje tudi energije, ki so bile prisotne pri pisanju in doživljanju, zato lahko odprt bralec vse napisano podoživi. Če pa bi pisal brez izkušnje, bi bil kot neplavalec, ki poučuje plavanje, ali župnik, ki poučuje spolnost. Vsaka moja nova knjiga torej vsebuje vse moje predhodne izkušnje in je na nek način "update" trenutnega stanja.

Pisali ste o karmični diagnostiki, o bivanju med šamani, odgovarjali na vprašanje Človek, kam greš?, pisali o magiji, zdaj poudarjate pomen tantre. Ali tako v knjigah opisujete svoje življenje?

{api_embed_photo_L30}729058{/api_embed_photo_L30}

Ko knjigo pišem, ona piše mene. V tem procesu se povsem spremenim. Ko sem pisal knjigo Magija povezuje znanost in religijo, sem za potrebe knjige, da bi povsem razumel tisto, o čemer pišem, eno leto prakticiral hermetizem, alkemijo, kabalo in druge tehnike in sisteme, ki jih izvajam že desetletja. Veliko sem moral delati na sebi, meditirati, ozaveščati, raziskovati področja uma, saj do nekaterih vsebin lahko dostopiš samo v stanju čiste zavesti, v globoki povezavi z akaškimi zapisi, ki so nekakšen internet na nebu. Vsega tega ni mogoče razumeti, kaj šele dojeti v normalnem stanju zavesti s pomočjo zaznave s petimi čutili in logičnim razmišljanjem. Kadar znanost govori o neracionalnem, v resnici govori o tistem, česar še ne razume. Vsak poskus razlage, dokazovanja je brez uspeha. Šteje edino povišano stanje zavesti, transcendenca - meditacija, v kateri sveta ne zaznavamo več s petimi čutili, ampak na višji ravni. To je bilo že tisočletja znano vedskim mislecem, šamanom, svečenikom, svetim ljudem, samo današnja znanost tega ne razume in še ne sprejme. Človek lahko zaznava tudi svetove zunaj nas, saj je za to ustvarjen. To podpira tudi fiziologija, saj imamo v možganih ob nevronskem omrežju tudi bolj fine strukture citoskeleta, ki so v kvantni resonanci povezane z drugimi dimenzijami in delujejo kot kvantni računalnik. V prispodobi je to wi-fi povezava z vesoljem. Seveda ni vsakomur dostopna v polni meri, tako kot internet ni dostopen vsakomur.

Poskrbeti za blaženost in jo širiti

Odnosov se moramo očitno vedno znova učiti. In ne samo partnerskih.

Res je, da so odnosi najpomembnejši za naše življenje. Odnos do samega sebe, do družine, družbe, civilizacije in svetega, karkoli to že pomeni za nekoga. Z razvojem družbe se spreminjajo tudi odnosi. Morajo se spreminjati, saj tradicionalni odnosi in vrednote ne morejo več odgovoriti na izzive sodobne družbe.

Kakšne so te spremembe v času, ko nas obvladuje nalezljiva bolezen?

Ta čas vsak izkoristi za svoj namen. Vlada za bolj kontrolirano vladanje in več oblasti, družba, da se drugače organizira; spoznali smo, da je mogoče veliko delati od doma, da se zmanjšajo stroški, obremenitev prometa in podobno. V odnosih si natočimo čistega vina in jih lahko izboljšamo ali pa ugotovimo, da se zaradi zavzetosti pred korono sploh nismo zavedali, da nismo več za skupaj. Kar se mene tiče, bo ta čas koristen za dvig zavesti, morda za spoznavanje novih vrednot, spremembo paradigme, za učenje novih vsebin, za nove projekte, za ustvarjanje novih poklicev ...

Katerega sporočila knjige o tantri nikakor ne smemo prezreti?

Knjiga sporoča, da na našem planetu nismo zato, da bi živeli v askezi, da bi bili resni in disciplinirani v okvirjih. Trpljenje, kot ga vsiljuje krščanstvo, ni naravno, je nesmiselno. Če smo sredstvo božanskega, ki se preko naših teles v paru udejanja, poskrbimo za to, da si ustvarimo čim več ekstaze, blaženosti. Zelo pomembno je, da to blaženost širimo na druge, užitek in korist istočasno.

Naj se torej podamo in ostanemo na tej poti do svetega, četudi ji nekateri rečejo prestopniška?

Na poti do svetega bo vsak našel svoj način, ki ga pokliče. Če je poklican v jogo, vero ali tantro in sledi svoji poti, je na dobri poti, da mu bo uspelo. Vse poti vodijo v Rim. Tisti, ki je na svoji poti, nima potrebe, da bi ocenjeval in obsojal druge poti, kar pogosto počnejo verski voditelji, skrajne politične opcije in moralni varuhi. Sem za naravni razvoj zavesti, ki mu lahko rečemo tudi organski transhumanizem. Ta pot je naravna, postopna in zagotavlja, da zraven razvijamo tudi etiko, odnose, boljšo družbo. Nasprotje temu pa je filozofska smer novega transhumanizma, ki ima za cilj neetično posegati v naravni red za izboljšanje človeka, da bi šel po hitrejši poti do božanskega, ki mu jaz pravim umetna inteligenca ali umetni bog. V preteklosti je bila to evgenika, ki je želela izboljšati človeka na različne načine. V sodobnem času so to poskušali nacisti, ko so hoteli ubili vse moteče, da bi izboljšali svojo raso. V manjši meri so za vajo to poskušali pri nas po osamosvojitvi tako, da so izbrisali 25 tisoč ljudi, ki naj bi kvarili našo skupnost. V zadnjem času nam dosežki znanosti in tehnologije ter umetne inteligence omogočajo, da človek postane nadčlovek. Vendar samo v sposobnostih in učinkovitosti, v resnici pa manj kot človek. Ni več svoboden, ampak član roja. Ki služi elitam.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.

Sposojene vsebine

Več vsebin iz spleta