Koda L Nataše Prosenc Stearns v KiBeli

Do 12. oktobra je na ogled video postavitev iz opere Milka Lazarja, uprizorjene v ljubljanski Operi in baletu marca letos

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Koda L
SNG Opera in balet Ljubljana

Slovenska videastka, živeča v ZDA, Nataša Prosenc Stearns razstavlja od preteklega petka v razstavišču KiBela v MMC Kibla projekt koda L – Fragmenti. Video postavitev predstavlja izbor iz nove serije videov umetnice, ki jih je posnela za istoimensko opero Milka Lazarja. Po besedah libretistke Eve Kraševec "je koda L svojevrsten izbor v današnji čas in prostor ujetih trenutkov emocionalne kulture, ki se po navdihu Barthesovih Fragmentov ljubezenskega diskurza napaja iz mitov, arhetipov, filozofskih del in intimnega." Premiera opere je bila v ljubljanski SNG Operi in baletu marca letos v režiji in scenografiji Rocca. Kot je povedala avtorica, je razstava v KiBeli "zrasla iz opere, seveda pa jo je naredila na prostor, zato je bolj kot njen odmev nadaljevanje zgodbe, ne pa ponovitev".
Projekcije na prosojne paravane integrirajo sence, silhuete in odseve arhitekturnih elementov. Pojavi se prostor v prostoru, ki se je v operi vzpostavil na odru, v galeriji pa gledalci vanj vstopajo. Tema človeške intime je umetnici blizu že od začetka njenega ustvarjanja. Zanima jo, kaj se dogaja s človekom v sodobnem svetu, kje so naša psiha, duša, srce. Kot že velikokrat raziskuje te teme skozi interpretacije človeškega telesa, figure, ki pa je vedno integrirana v okolje. Dela so gibljivi kolaži, ki temeljijo na plastenju podob. Upodabljajo stanja neprestanega porajanja, integriteta telesa razpada, vzpostavlja nove povezave z okoljem in sugerira nove možnosti regeneracije. Transformacije se dogajajo pod vplivom vode, peska in drugih elementov, ki se v delu Prosenc Stearnsove iz naravnih elementov spreminjajo v likovne elemente dekonstrukcije ali integracije – v nekaterih delih povzročajo razpad podobe, v drugih pa so snov, ki povezuje in varuje.
Intenzivno ukvarjanje s telesom je umetničin odziv na odtujeno eksistenco sodobnega človeka, ki postaja vse bolj "breztelesna", ker je velik del medčloveških odnosov preseljen iz fizičnega sveta na ekrane in v virtualni prostor spleta.
Nataša Prosenc Stearns se po mednarodni skupinski razstavi Osebno (5. oktobra 2018–8. februarja 2019) v razstavišču Kibla Portal tokrat predstavlja samostojno. Je ena najbolj konsistentnih in produktivnih video umetnic pri nas z izrazitim avtorski pečatom. Če v zgodnejših delih v naravno okolje z različnimi tehnikami in koloriti postavlja človeka, ki ga tudi montažno preoblikuje in izpostavi določene dele telesa, denimo oči, se v zadnjih delih človeška figura stopi z okoljem, postane telo, od katerega ostane silhueta kot senca, ki se giblje v ambientu. Ponotranjenje tega odnosa razpre telesnost, odpre notranjost in (iz)postavi intimnost doživljanja, s čimer se dotakne slehernega. Čeprav so podobe konkretne, jih (značilno) preoblikuje v ogledala duš. Osebe abstrahira v bitja trenutkov, ki se stapljajo v večnost bivanja. V odtujenem svetu jih upočasni, da bi se kljub vsej hitrosti zaustavile in si prisluhnile, da bi začutile sebe in gledalcu, gledalki ponudile prostor za razmislek. Povabi nas v svoj svet, ki mu je naše dojemanje poriv za reakcijo, zapiše med drugim ob razstavi kurator, prvi mož kolektiva Kibla, Peter Tomaž Dobrila, ki še opozori, da dva od osrednjih avtorjev opere koda L – Milko Lazar in Nataša Prosenc Stearns prihajata iz Maribora in sta obiskovala Prvo gimnazijo. Ob tej vizualni predstavitvi bodo letos pripravili tudi koncert Milka Lazarja v Mariboru.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta