Dimenzije letošnjega, četrtega Festivala fotografije Maribor so ogromne. Posamezna razstavišča v glavnem niso velika, vendar bo na 26 prizoriščih na ogled skupno 30 razstav. Direktor festivala Branimir Ritonja je umetniško vodstvo ponudil Vasji Nagy-Hofbauerju, ki se je odločil za "aktualno temo", okolje, seveda pa tako, da ji je našel umetnostnozgodovinski oziroma likovni korelativ - krajino. "Nekoč so menili, da je treba naravo krotiti in da jo človek s svojim razumom lahko tudi ukroti, vendar se vedno znova kaže, pa čeprav le z regratovo bilko na sredi asfaltiranega parkirišča, kako tanka plast je človekova zavest in dejavnost, ki izhaja iz nje. Poleg tega se je narava krepko napihnila, da sega že preko meja vidnega vesolja. Narava, divjina, nezavedno, kakor koli že imenujemo, vdira vedno znova skozi najmanjše razpoke in tudi silno in rušilno kar vsepovprek," razmišlja umetniški vodja. Izbral je sedem fotografov - tri iz Avstrije, štiri iz Slovenije - z vznemirljivimi aspekti krajine.
Mišo Hochstätter je že v 70. letih s fotografijo kritično opozarjal na onesnaževanje okolja
Spremljevalni program - delavnice in filmi
Festival ponuja delavnice portretne fotografije in črno-bele fotografije za mlajše ali starejše, novost pa bodo filmske projekcije. Že nocoj je bila v Mariboxu projekcija zdaj že znamenitega filma Sol zemlje, izvrstnega dokumentarnega portreta fotografa Sebastiana Salgada, ki ga je zrežiral Wim Wenders. Ob sedanjih požarih v amazonskem pragozdu se zdi njegovo pogozdovanje opustelih območij v rodni Braziliji edina alternativa. Ob koncu festivala, 30. septembra, pa bosta projekciji še dveh filmov. Videti bo mogoče film Maje Modrinjak o očetu Dragiši Modrinjaku in premierno dokumentarni film Mariborski krog, ki ga je celostno zasnoval in posnel Branimir Ritonja.