Polunin brez pričakovanega sijaja

Damijan Vinter
10.03.2019 17:02

Paradoks – Sacre – Epilog, Cankarjev dom, 3. marec.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Polunin levo na tleh, za dinamiko sta poskrbela soplesalca Aleksej Ljubimov in Dejan Kolarov.
Neznan

Sergej Polunin, čudežni in kontroverzni ukrajinski plesalec, ki so ga poznavalci ob osvojitvi laskavega naziva prvaka Londonskega kraljevega baleta pri komaj dvajsetih okronali za drugega Nurejeva, je, kot bi mignil, napolnil tri Gallusove dvorane. In bi gotovo še kakšno, če bi mu nadaljevanje turneje v Beogradu to omogočalo. A njegov nastop ni zadovoljil (večine) občinstva. Glavni razlog se skriva v drugačnih pričakovanjih ter koreografiji, ki zvezdniku ni omogočala, da bi demonstriral svoje nesporne odlike.
Tisti, ki nimajo stalnega stika s plesno umetnostjo in so Polunina hoteli videti zgolj zaradi razvpitosti, so bili najbolj razočarani. Podobno tisti, ki so prišli zaradi njegovih dosežkov v klasičnih vlogah, saj so Polunina doživeli daleč od spektakularne briljantnosti, katere krona so izjemne tehnične odlike. Poglavitno krivdo za tak vtis nosi koreografija Yuke Oishi, ki je razdvojila tudi plesne poznavalce: nekateri so bili zadovoljni z abstraktnim hommagem Vaclavu Nižinskemu (v spremni besedi visokoleteče opisanim s paleto bogatih prispodob), drugi ji očitamo praznino, neuravnoteženost in neizkoriščenost Poluninovega potenciala. Ne gre toliko za všečnost kot (ne)prepričljivost ujetja norosti oziroma shizofreničnosti in zatajevanih čustev legendarnega zvezdniškega baletnika in koreografa zgodnjega 19. stoletja. Še posebej ob "težki" glasbi Igorja Stravinskega (Pomladno obredje, slike iz poganske Rusije, v orkestralni in klavirski izvedbi).

Nastop ni zadovoljil (večine) občinstva. Glavni razlog se skriva v drugačnih pričakovanjih ter koreografiji, ki zvezdniku ni omogočala, da bi demonstriral svoje nesporne odlike.
CD
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta