Sebastijanu Horvatu vnovič velika nagrada na Bitefu

26.09.2021 16:26
Grand prix Mire Trailović za najboljšo predstavo v celoti dvema predstavama - Cement Beograd Beograjskega dramskega gledališča v režiji Sebastijana Horvata in Obsedel sem te iranskega režiserja Ehsana Hemata
Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Nagrajena iranska predstava Uročil sem te
Bitef

Letošnji dvojni Bitef se je v soboto končal. Žirija, ki ji je predsedovala umetniška direktorica teatra Maksima Gorkega iz Berlina Shermin Langhof, se je odločila, da vse nagrade podeli po dvema predstavama. Nagrado za najboljšo predstavo v celoti, poimenovano po ustanoviteljici festivala - grand prix Mira Trailović, sta prejeli predstavi Cement Beograd v režiji Sebastijana Horvata in Uročil sem te iranskega režiserja Ehsana Hemeta. Slovenski režiser je tako v kratkem času že drugič najvišji lavreat Bitefa, le da to pot ne s slovenskim gledališčem. Za predstavo ljubljanske Drame Ali: strah ti poje dušo je prejel vse glavne nagrade Bitefa pred dvema letoma. Predstava Beograjskega dramskega gledališča, ki jo je s svojim sugestivnim igralskim deležem zaznamovala tudi Milena Zupančič ob odlični beograjski igralski ekipi, je, kot smo poročali, pretresla z naslavljanjem družbene in intimne demence. S svojo dvodelnostjo, dvema povsem različnima poetikama, tako rekoč konfliktom v estetiki, je ukleščena med revolucijo komunistične Jugoslavije in intimno dramo dveh današnjih ostarelih, prikrajšanih ljudi v koronskem Beogradu. Dinamika in temperatura, povsem odprta struktura predstave se v toku trajanja tako korenito spreminja, da gledalci preizkušajo tudi sami sebe in svojo koncentracijo, empatijo, dovzetnost. Horvat s tem priznanjem postaja eden najuspešnejših bitefovskih režiserjev.

Iranska predstava, uprizorjena v Ateljeju 212, režiserja in koreografa Ehsana Hemata, tematizira družbo kontrole in cenzure. Vsak od trojice plesalcev predstave prihaja iz druge države, iz Irana, Belgije in Japonske. Uporaba drona v predstavi še podčrta družbeno distopijo danes. Tehnologija je subtilno vpletena v koreografijo. Kreativno sodelavec v predstavi je bil tudi Belgijec Gilles Polet, z Bolgarom Jasenom Vasiljevim sta zasnovala neobičajno koreografijo prekinjenih, neorganskih gibov. Zanimivo, da je bila predstava nagrajena celo v Iranu, čeprav je zelo sodobna in provokativna v razmerju do tamkajšnjih standardov.

Nagrajena iranska predstava Uročil sem te
Bitef

Posebna nagrada Jovana Ćirilova je pripadla predstavama Višnjev vrt v višnjevem vrtu (predvajana na zoomu) De facto gledališča iz Zagreba v režiji Bobe Jelčića in Farm Fatale Vivarium Studia iz Pariza v režiji Philippa Quesna. Nagrada časnika Politike za najboljšo režijo je bila podeljena Wimu Vandekeybusu za Sledi in Bobi Jelčiću za Višnjev vrt v višnjevem vrtu. Nagrado publike pa je prejela ena umetniško najradikalnejših na letošnjem Bitefu, v izvedbi domačega Bitef teatra Kot da konec ni čisto blizu Maje Pelević v režiji Nikole Zavišića. Predstava je odigrana v fizično-izvedbenem okviru, ki je nekakšna prostorsko-vizualna-avditivna instalacija. Publika se ob uporabi umetne inteligence in intimne meditacije (samo pet gledalcev je lahko hkrati vstopalo na predstave, zato je bila uprizarjana v petih terminih) spoprijema s temami, ki jih vsiljuje naš apokaliptični čas. Ob odsotnosti igralcev je občinstvo tudi (so)udeleženec.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.

Več vsebin iz spleta