Evropski avdiovizualni observatorij je objavil, da je bilo v letu 2017 zunaj Evrope prikazanih 671 evropskih filmov. Te si je po raziskavi v omenjenem letu ogledalo 97 milijonov gledalcev, kar je za 18,7 odstotka več kot leto prej. Porast pripisujejo predvsem povečanemu zanimanju za evropsko filmografijo na Kitajskem. Evropski avdiovizualni observatorij je izsledke objavil v posodobljenem poročilu o prikazovanju evropskih filmov zunaj Evrope. Podatke so zbrali med letoma 2013 in 2017 na dvanajstih neevropskih trgih, ki vključujejo Severno Ameriko, Kitajsko, Južno Korejo, Avstralijo in Novo Zelandijo.
Kot kaže raziskava, je bilo v letu 2017 na v raziskavo vključenih filmskih trgih zunaj Evrope prikazanih 671 filmov, kar je največ v zadnjih petih letih. Za ogled teh filmov je bilo prodanih 97 milijonov vstopnic, kar je za 18,7 odstotka več kot leto prej. V filmske blagajne se je s tem steklo 528 milijonov evrov, največ so prispevali ameriški in kanadski gledalci. Evropski filmi zunaj Evrope so najvišjo gledanost dosegli leta 2015, ko so zabeležili 108 milijonov prodanih vstopnic.
Zanimivo pa je, da so v letu 2017 zaznamovali izrazit porast zanimanja za evropske filme na Kitajskem. Med neevropskim občinstvom je bilo tedaj Kitajcev kar 37 odstotkov vseh gledalcev s 35,8 milijona prodanih vstopnic, medtem ko so leta 2016 zabeležili 21,2 prodanih vstopnic.
Najuspešnejši evropski film na Kitajskem je bil Valerian in mesto tisočerih planetov v režiji Luca Bessona, ki je z 19,4 milijona prodanih vstopnic hkrati tudi najbolj gledani evropski film zunaj Evrope v letu 2017. Sledita mu grozljivka 47 Meters Down v režiji Johannesa Robertsa s 7,4 milijona prodanih vstopnic in Medvedek Paddington 2 v režiji Paula Kinga, ki si ga je ogledalo 6,5 milijona ljudi. Skupno 66 odstotkov od vseh evropskih filmov, prikazanih v neevropskih državah, je filmov iz Velike Britanije (33 odstotkov) in Francije (33 odstotkov), ki so dosegli več kot 63,5 milijona gledalcev. Sledijo jim španske produkcije (12,1 milijona prodanih vstopnic), ruske in nemške z okoli petimi milijoni gledalcev, slovenske pa se skrivajo med drugimi produkcijami z manjšim številom ogledov, je razbrati iz poročila avdiovizualnega observatorija. (sta, kr)