Alja Predan
Vesela sem, da se je na bombastične polresnice Franca Kanglerja kot rešitelja Borštnikovega srečanja v oddaji Tarča oglasil dolgoletni predsednik sveta BS Tone Partljič. Ker sem bila sama neposredno udeležena pri večletnih prizadevanjih za stabilno in enakopravno državno in občinsko financiranje festivala, naj k Partljičevemu zapisu samo še dodam: ko sem leta 2009 prevzela festival, je bil delež javnih sredstev znatno nižji od polovice celotnega festivalskega proračuna, medtem ko so sponzorska sredstva tedaj predstavljala ključni, večinski finančni vložek. Za to so nedvomno zaslužni moji predhodniki, še posebej Tone Partljič.
Ob nastopu mojega mandata smo, predvsem zahvaljujoč tedanjima ministrici za kulturo Majdi Širca Ravnikar in skrbnici Festivala Borštnikovo srečanje na ministrstvu za kulturo Mojci Jan Zoran, bistveno povečali državni vložek v festival, posledično pa si tudi prizadevali zavezati Mestno občino Maribor k paritetnemu deležu. V času Kanglerjevega županovanja (2006-2012) se je to udejanjalo v skladu z dogovorom o dolgoročnem sodelovanju pri izvedbi BS, ki pa ni bil zavezujoč. Že leta 2014 je denimo MOM pod vodstvom župana Andreja Fištravca predvidela popolno prekinitev financiranja BS. Po dolgotrajnih prizadevanjih vodstva SNG Maribor, mene kot umetniške direktorice in vseh šestih ministrov za kulturo, ki sem jih imela čast spoznati v svojem osemletnem vodenju festivala, smo leta 2015 končno dosegli pisno zavezo obeh financerjev - ministrstva za kulturo in MOM - o trajnem financiranju festivala v enakovrednem deležu.
V podkrepitev navedenega samo še citat ekspertne komisije na ministrstvu iz leta 2015: "Načrt Festivala BS, ki se bo z izvedbo 2016. prevesil v drugo polovico stoletja, je zastavljen v skladu z že znano strategijo umetniške direktorice, čeprav se je morda njen največji letošnji uspeh zgodil onstran odrskih desk, in sicer pri podpisu dogovora o trajnem financiranju festivala s strani Ministrstva za kulturo RS in Mestne občine Maribor."