Ptujski mestni svetniki so na današnji seji med drugim obravnavali poročili o nadzoru v Mestnem gledališču Ptuj (MGP). Gre za dokončno poročilo nadzornega odbora (NO) občine o pregledu poslovanja tega javnega zavoda v letih 2018 in 2019 ter končno poročilo o opravljeni izvedbi nadzora poslovanja gledališča. Svetniki so se sicer z dokončnim poročilom NO, v katerem ugotavljajo mnoge pomanjkljivosti in nepravilnosti ter številne težave, ki naj bi trajale že vrsto let, seznanili že na novembrski seji. Takrat so se nekateri svetniki tudi ostro odzvali na rezultate poročila, celo z mnenji, da bi moral direktor MGP Peter Srpčič ob takšnih ugotovitvah odstopiti. Predlog razrešitve direktorja so sicer obravnavali že na seji odbora, a je bil preglasovan. Tokrat je možnost, da sodeluje v razpravi, končno dobil tudi Srpčič.
Negativen rezultat in nepravilnosti
Iz poročila je sicer med drugim mogoče razbrati, da je gledališče v letih 2015-2019 ustvarilo več kot 89 tisoč evrov presežka odhodkov nad prihodki, kumulativni presežek pa je konec leta 2019 znašal slabih 64 tisoč evrov. Poleg tega naj ne bi ravnalo kot dober gospodar, saj ni sprožilo sodnega postopka zoper največjega dolžnika. MGP očitajo še kršitve delovne zakonodaje, predvsem določbe zakona o delovnih razmerjih, ki urejajo delovni čas, in nepravilnosti pri izvedbi postopka nakupa dela opreme. Po mnenju NO tudi ni dopustno oziroma ekonomsko upravičeno, da je gledališče oddajalo v podnajem lokal, podnajemnik pa ni plačeval najemnine, še več, gledališče je pravzaprav podnajemnika celo kreditiralo, saj je plačevalo ogrevanje in elektriko. Konec leta 2019 so odprte terjatve najemnika lokala, Kulturnega društva urbane legende, znašale dobrih 12 tisoč evrov.
Nadzorni odbor pa se je med drugim spraševal tudi o tem, ali si gledališče lahko privošči predstave, ki izkazujejo visok negativen rezultat: "Nadzorni odbor razume, da vsaka predstava nima istega namena oziroma da je v letnem programu lahko tudi kakšna predstava, ki ima drug namen (tekmovanja in podobno) in zato izkazuje visoke stroške, kljub temu pa nadzorni odbor meni, da če gledamo z vidika rentabilnosti predstav (predstavi Naš razred in Regina), to ni sprejemljivo. Pri tako visoko negativnih rezultatih se je treba vprašati, čemu oziroma komu je predstava namenjena."
Slab menedžer ali prenizko financiranje?
Razprava svetnikov se je sicer vrtela predvsem okoli vprašanja iskanja krivca za trenutno stanje. Milan Klemenc, Desus, je izrazil prepričanje, da že sama obširnost poročil na več kot 60 straneh govori o tem, da je gre za perečo zadevo: "Ker je v obeh poročilih ugotovljenih ogromno nepravilnosti, ki so se pojavljale iz leta v leto. In če ne bi bilo nadzornega odbora, ki je opravil pregled poslovanja, bi se verjetno te nepravilnosti vlekle še naprej."
Ob pohvali za delo direktorja na odrskih deskah je hkrati izrazil prepričanje, da pa je direktorjeva "zgodba na področju menedžerske funkcije popolnoma strmoglavila". Dijana Alibabić, Lista Andreja Čuša, pa je poudarila, da je kultura zelo odvisna od finančnih sredstev, ki ji jih občina namenja: "Ustanovitelj je dolžan financirati delovanje javnega zavoda, ki ga je ustanovil. Če ga ne financira na ravni, ki bi omogočala izvajanje javnega interesa, pa to pomeni, da ne opravlja svojih dolžnosti. Za to ne more biti kriv poslovodni organ MGP, ker je na to problematiko pravočasno opominjal."
Kultura je pač močno odvisna od občinskega denarja
Svetniki so po dolgi razpravi potrdili sklep, da mora MGP do konca marca pripraviti sanacijski načrt in odzivno poročilo. Kot je po seji povedal Srpčič, so od prejetja poročila NO večino napotil že izpolnili: "Mi smo sanacijske ukrepe izvajali in to že kaže rezultate. Leto 2020 smo kljub nemogočim razmeram sklenili pozitivno. Sam sanacijski program s številkami pa bomo pripravili v tem trenutku, ko imamo tudi finančna izhodišča." Predvideva, da bo načrt pripravljen v tednu dni. Ob tem dodaja, da je po njegovem mnenju bilo nastajanje presežka odhodkov nad prihodki v prvi vrsti posledica situacije, v katero so bili pahnjeni, tudi stroškov vzdrževanja stavbe, v kateri delujejo in je bila do nedavnega v zasebni lasti.
Srpčič sicer ocenjuje, da bi bil njegov odstop z mesta direktorja v tem trenutku neodgovoren: "Mislim, da je moja glavna naloga do konca razrešiti stvari tako z ustanoviteljem kot tudi drugimi deležniki, da bo to gledališče končno postavljeno na trdno osnovo. In moja želja je, da ko bom od tod odšel, bom šel z mirnim srcem, brez strahu, da bi se to gledališče potem lahko z enim zamahom uničilo." Čeprav, pravi Srpčič, ga žalosti, da se je po tem, ko so od leta 2014 napisali za celo mapo opozoril, moralo zgoditi, da so jih na neki način slišali in razumeli njihovo stisko.