Maribum Afriqui: Odkrivanje novih pokrajin

Petra Zemljič Petra Zemljič
07.12.2017 14:00

Zgodbe povezav med Malijem in Slovenijo se skozi festival in rezidence umetnikov pletejo dalje

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Maribum Afriqui 2017: srečevanje in ustvarjanje vrhunskih umetnikov
Gregor Salobir

Projekt Maribum Afriqui, ki ga programsko podpisuje Tina Sovič, je dogodek za glasbene sladokusce in avanturiste in je po nekaj letih že redni del kulturnega repertoarja v Mariboru. Je projekt, ki traja skozi celo leto, začel pa se je leta 2012. Vsako leto ga Sovičeva pod okriljem Plesne izbe Maribor le nadgrajuje, vanj pa je vpetih vse več umetnikov, ki pletejo zgodbo povezav med Afriko, predvsem Malijem, in Slovenijo.

Že leta 2015 se je zgodila prva rezidenca slovenskih umetnikov v Afriki pa tudi tamkajšnjih umetnikov pri nas. "Takrat se je začel projekt, ki ima vedno festival v Sloveniji, kjer predstavimo vse to, kar smo skupaj naredili, povabimo pa tudi goste, med drugimi vsaj enega Afričana, ki živi v Evropi, s tem pa koncerte obogatimo z drugo energijo in glasbo," pravi Tina Sovič.
V prvem delu letošnjega Maribum Afriquija v Sloveniji je v jesenskem Art kampu nastopil malijski pevec in n'gonist Paul Sidibe. V družbi Igorja Bezgeta (kitara) in Tine Sovič (afriška buča) je ob plesu Dalande Diallo predstavil izročilo afriškega plemena Peul, iz katerega izhaja. Za najmlajše je bila odigrana lutkovna predstava Bilo je nekoč v Afriki. Festival, ki se zgodi vsako leto pri nas, nima fiksnega datuma, saj so organizatorji odvisni od tega, kdaj bodo izvedeli, koliko denarja bodo dobili, lahko pa se zaplete z vizami. Letos so na oboje čakali dolgo, a vendarle festival z delavnicami, rezidencami in koncerti po vsej državi izpeljali konec novembra.
V Mariboru so se na koncertih srečevali in ustvarjali vrhunski umetniki: balafonist Massa Joel Diarra in vokalist Niama Coulibaly iz Malija, slovenski glasbeniki Vasko Atanasovski, Nika Solce in Igor Bezget pa plesalec Simon Wehrli iz Švice in mnogi drugi. World Heritage Orchestra, ki ga sestavljajo našteti slovenski in malijski glasbeniki, je z gostoma Niko Solce in mladim violončelistom Arielom Veiom Atanasovskim igral skladbe iz raznolikega malijskega in tudi slovenskega izročila, z moderno in inovativno preobleko. Sledilo je glasbeno-plesno popotovanje, na katerega so se podali trije umetniki. Niama Coulibaly je malijski pevec, iz plemena Bambara, vendar s poznavanjem celotne, raznolike malijske glasbene dediščine. Značilno malijsko "pripovedovalno petje" je ponesel v čisto nove dimenzije. Balafon mojstra Joela Diarraja je ob priznanem plesalcu Simonu Wehrliju omogočil posebno doživetje. Pika na i je bil koncert Vaska Atanasovskega in Masse Joela Diarraja Dva griota - Les Deux Griots. Kot navaja Sovičeva, griot v afriški kulturi pomeni čuvarja tradicije, po navadi je to tudi glasbenik ali pripovedovalec zgodb, njegova naloga pa je predvsem skozi glasbo ohranjati staro izročilo in soustvarjati novo.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta