Pozorno in zavzeto so redki, a skrbno izbrani gledalci v živo spremljali nenavadno lutkovno predstavo, ki jo je zanje pripravil Jeremy Scott, kreativni direktor, podpisan pod aktualno kolekcijo italijanske modne hiše Moschino. Sporočilo je bilo jasno. Oblikovalec je na izviren način naslikal sliko turbulentnih časov, ki jih doživljamo, in pristavil še prispodobo političnih marionet. Soočil je resnično in zlagano. So njegove kreacije, ki bi jih mirno lahko uvrstili v področje visoke mode, hkrati pa so razgaljale lastno konstrukcijo, vnesle nekaj prepotrebne resnice v kaotični svet, po katerem veje orkan zmedenega javnega diskurza? Na svoj način so.
"Najboljše, kar sem lahko naredil za vse, ki jih je napolnil strah okoli ameriških volitev, pandemije, družbenih nemirov in prihodnosti nasploh, je bilo, da sem jim podaril dar domišljije, ki nas je vse skupaj za nekaj minut popeljala stran in smo uživali v tem svojem malem modnem svetu," je kasneje iz svojega doma v Los Angelesu sporočil Scott, ki je kljub lutkam novo kolekcijo predstavil zelo uspešno in odmevno.
Lačni lepega, vznemirljivega in kakovostnega
Nekaj tednov prej, preden je koronavirus svet prvič ustavil, je razmišljal o tem, kako lepo bi bilo, če bi njegova naslednja kolekcija bila nekakšno slavje vrednot visoke mode, in izkazalo se je, da je to danes, ko visoka moda res visi na nitki, potrebno bolj kot kadarkoli. "Razmišljal sem in čas, predanost in povezanost z zgodovino oblikovanja so se mi zdeli ena takšna zelo človeška stvar," pravi. Ko se je javno življenje ustavilo in so živa druženja izginila, mu je vse bolj postajalo jasno, da klasična modna revija najbrž ne bo v igri.
V iskanju rešitve se je zatekel v pariški Theatre de la Mode in tam odkril, da so tik po drugi svetovni vojni nekateri oblikovalci svoje kreacije predstavljali na miniaturnih lutkah. Tako so pred propadom reševali in rešili svoja podjetja v času, ko je bilo surovin malo, potovanje pa zelo oteženo. Poklical je Jima Hensona, ustvarjalca legendarnih mupetkov, in ga prosil za nasvet, kako naj v teh časih ustvari dogodek, ki bo gledalcem ponudil podobno intenzivno doživetje kot prava modna revija. "Kako naj ustvarim tisto značilno magijo, fantazijo?" je želel vedeti. Skupaj s Hensonovim lutkarskim ateljejem Creature Shop sta ustvarila marionete najbolj priljubljenih manekenk in jih oblekla v Moschinova oblačila, narejena v duhu štiridesetih let minulega stoletja. Najprej so bile lutke v človeški velikosti, kar se je izkazalo za okorno, zato sta jih zmanjšala na okoli 80 centimetrov. Lutke so se nato na vrvicah sprehodile po modni pisti ob nežni violinski glasbi, ki je ušesa božala iz ozadja, v prvi vrsti pa so sedeli le modni uredniki. "Čeprav je šlo za miniaturni dogodek, je bila zadeva zelo draga, dražja od prave modne revije," pravi modni oblikovalec.
Vsak kos oblačila, vsako obleko so morali poustvariti in sešiti v miniaturni različici, primerni za marionete, pri tem pa paziti, da se avtentičnost kreacije ne izgubi. Modni kritiki pravijo, da smo tako dobili neposreden vpogled v konstrukcijo oblačil in prvič jasno zagledali dušo posameznih materialov. Mala koktajl obleka se je razpela in pod seboj razkrila še eno obleko, nato so ji dodali krilce iz šifona. Modra dnevna obleka v slogu 18. stoletja je kasneje dobila korzet in nekaj rožnatih dodatkov. Igra kombiniranja in poigravanja z različnimi kosi na lutkah je bila imeniten poklon oblačenju. Da bi pandemija pokopala visoko modo, zdaj ko so se ljudje navadili na enostavno udobje trenirk, Scotta ne skrbi, saj meni, da bomo po koncu tega orkana vsi lačni lepega, vznemirljivega in kakovostnega.