Jezične dohtarce za kunilingus od Mirovnega inštituta do FDV

Marko Crnkovič Marko Crnkovič
01.03.2020 06:05

Seksualna (samo)eksploatacija žensk (feministk).

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Profimedia

Zaenkrat še neidentificiran človek je na Fakulteti za družbene vede v ponedeljek pošprical z barvo sliko politologinje dr. Vlaste Jalušič, ustanoviteljice in sodelavke Mirovnega inštituta ter profesorice Univerze na Primorskem (ki se za hobi ukvarja tudi s slikanjem). Slika, razstavljena v Galeriji FDV v okviru avtoričine/avtorske razstave Intimno, družbeno, politično?, prikazuje motiv nepenetrativnega, vendar konsenzualnega spolnega akta med žensko in dvema hobotnicama. Moškemu, zakritemu s kapuco, se je očitno zdela perverzna.

Sanje ribičeve žene

To protestno dejanje je verjetno povezano s tem, da je - po poročanju Večera - dekanjo FDV dr. Moniko Kalin Golob pred kakima dvema tednoma "obiskal neznan mlajši moški" in od nje "zahteval, da sliko do naslednjega ponedeljka umakne", ker da je "neprimerna". Ni pa potrjeno, da gre res za enega in istega ikonoklasta.
Zgodba o tem, kako se je iks verzija pornografskega likovnega dela po več kot dvesto letih znašla na FDV - in v kontekstu slovenskega feminizma -, je v resnici bizarna in malo tudi smešna.
Japonski umetnik Kacušika Hokusai leta 1814 izdela lesorez. Podoba prikazuje eno veliko hobotnico, ki goli, razkrečeni ženski liže spolovilo, in eno majhno, ki se s taisto zalizuje in jo z eno od lovk ščipa v prsno bradavico. Ženska v tem interspecističnem petingu vidno uživa. Originalni lesorez je poslikan še z besedami udeležencev tega neobičajnega trojčka - ki spominjajo na replike iz porniča.
Upodobitev spolne prakse, ki bi ji danes rekli bestializem ali vsaj zoofilija, je nastala v izogib cenzuri, saj so takratni kulturni kodeksi na Japonskem - sicer liberalnejši kot zahodnjaški - prepovedovali prikazovanje spolne aktivnosti med moškim in žensko. Prikazovanje seksa z živalmi pa ni bilo prepovedano.

Zatirane in zatrte?

Fast forward stoletje ali dve.
Delo z naslovom Sanje ribičeve žene je kot zgodnji primerek eksotične erotične umetnosti postalo underground znamenito in je inspiriralo nekaj resnih umetnikov (tudi Rodina in Picassa) za upodabljanje erotike med samicami homo sapiensa in mehkužci z osmimi simboli penisa. Konec 20. stoletja je prešlo v japonsko popkulturo manga stripa, kjer pa je že šlo za travmatičen, agresiven, nekonsenzualen seks.
Domnevamo lahko, da je ga. Jalušič naslikala še svojo verzijo originalne slike - likovno predelano in brez besedila, vendar z žensko in hobotnicama v istih pozah in pri istem početju - samo zato, ker je o domnevno zatirani in zatrti ženski želji po oralnem zadovoljevanju treba ne samo govoriti, ampak jo celo (umetniško ali "umetniško") pokazati. Verjetno je šlo za provokacijo, s katero je hotela prisiliti ljudi k razmišljanju o tem po njenem perečem, malodane javnem, družbenem problemu.

Fetiš pornografične pohote

In res se je našel konservativec, ki se mu je ljubilo ukvarjati s preprečevanjem domnevne javne nemorale in/ali morda celo s poškodovanjem artefakta samega.
Mirovni inštitut sam v izjavi v podporo svoji sodelavki pravi, da gre za "napad na prikazovanje ženske golote in ženskega užitka" in za "napad na žensko seksualno emancipacijo".
Tudi iz izjave kuratorke razstave lahko sklepamo, da je bila vandalizacija slike za avtorico in promotorje kot naročena: "Spolnost, golota, spolne prakse, spolni užitek žensk, spolnost ženske, ki očitno uživa v oralnem zadovoljevanju," pravi Aleksandra Kanjuo Mrčela, sociologinja na Katedri za razvoj in menedžment organizacij in človeških virov na FDV, "je nekaj, za kar smo morda mislili, da imamo vsi enako mnenje, pa očitno nimamo".
Mislim, da gre za pomoto. Ne gre za različna mnenja o ženskih seksualnih željah. Trditi, da gre za "napad na žensko seksualno emancipacijo", je totalen bulšit. Gre samo za različna mnenja o javnem prikazovanju ženskih seksualnih želj. Da so nekateri ljudje prepričani, da to ne spada na razstavo v neko galerijo, v ničemer ne diskriminira ženske seksualne emancipacije.
Še več! Rekel bi celo, da feministične jezične dohtarce za kunilingus s takim ekstremizmom zanikajo svoja sicer hvalevredna prizadevanja proti seksualni eksploataciji žensk, objektificiranih kot fetiš pornografične pohote ali vsaj erotične naslade.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Sposojene vsebine

Več vsebin iz spleta