Na Glavnem trgu v Ljutomeru se je s sklepno prireditvijo in podelitvijo nagrad končal 17. Grossmannov festival fantastičnega filma in vina, ki je tako kot lani tudi letos v prvem, krajšem sklopu, potekal še v Ormožu. Veliki zmagovalec festivala je film Klinika za zombije (Yummy), ki je dobil hudega mačka za najboljši celovečerni film po izboru strokovne žirije in po izboru občinstva. Lars Damoiseaux, režiser te komične grozljivke, ki velja za prvi belgijski zombi film, je bil že ob prejemu prve nagrade nekoliko začuden: "Vau, podelili ste nagrado filmu, ki se norčuje iz vašega jezika in iz ljudi na Balkanu. To kaže na vaš odprt značaj." Ko pa je prejel še drugega hudega mačka, je bil prav osupel: "Zdaj sem vam pa res dolžan opravičilo, a ostal sem brez besed. Tega res nisem pričakoval."
V žiriji za ocenjevanje najboljših celovečercev so bili režiserji Gary Sherman, Severin Fiala in Andrej Košak. Belgija se je okitila še s Slakovim hudim mačkom za najboljši kratki film. Tega je dobil izdelek Špljaf (Sprötch) režiserja Xavierja Serona.
Zmagovalec je voda. Oziroma špricer?
Žirijo za ocenjevanje najboljšega glasbenega dokumentarnega filma so sestavljali publicist Igor Vidmar, festivalski urednik Terens Štader in založnik Goran Lisica - Fox. Predsednik komisije Igor Vidmar je zmagovalni dokumentarec najavil na svoj hudomušno-pikri način: "Konkurenca je bila zelo huda, ampak zmagovalec je Grossmannov festival, zmagovalec ste vi vsi v občinstvu. Ne, zmagovalec je - voda. Oziroma špricar. Oprostite, slaba šala." V resnici je hrupnega mačka prejel slovensko-makedonski glasbeni dokumentarec Odpotovanje, ki prikazuje nastajanje albuma Odpotovanja, prve kantavtorske plošče v Jugoslaviji žal že preminulega kitarista in pevca Tomaža Pengova. Režiserke Petre Seliškar ni bilo na podelitvi v Ljutomeru, saj v teh dneh v Severni Makedoniji že ustvarja nov projekt.
Nagrado Melies d'Argent, ki jo podeljuje Evropska federacija festivalov fantastičnega filma, je kot najboljši evropski fantastični kratki film dobil ruski izdelek Pastir (The Shepherd) režiserja Pavla Pjatirova. V Mali delavnici groze je zmagala domača ekipa s filmom Časač, ki ga je režiral Bernard Rebernik. Vinski šampion je postala Turistična kmetija Hlebec s Koga, ki je prejela hudega mačka za penino Revolution.
Staršem se je zlagal, da študira inženirstvo
Iz Illinoisa ga je pot vodila v London, kjer je začel snemati reklame, ki pa so bile odskočna deska za začetek snemanja filmov: "Sam ne bi rekel, da so grozljivke plehke, kot to trdijo nekateri. Zame so perfekten način za prenašanje političnih sporočil. Poglejte si samo Frankensteina Mary Shelley ali Drakulo Brama Stokerja. To sta deli z izrazito politično tematiko."
Mimovoz zombijev
Prvič v zgodovini Grossmannovega festivala so organizatorji uprizorili tako imenovani mimovoz zombijev v vozilih znamke citroën, ki ga je omogočil Citroën klub Slovenije. Zombiji so prevozili pot od Ljutomera do Ormoža in se vmes še ustavili v vinorodnih goricah v okolici Jeruzalema. Tokrat iz previdnostnih ukrepov ni bilo koncertov v notranjih prostorih, so pa zato krajše nastope na prostem imele skupine King Cat Rhythm iz Budimpešte, Ezy Ryder iz Murske Sobote in Monstrumental iz Ljubljane.
Na festivalu je bilo prikazanih 36 celovečernih filmov, 9 dokumentarcev in 34 kratkih filmov iz 30 držav, od tega v tekmovalnem programu 6 celovečercev, 7 glasbenih dokumentarcev in 31 kratkih filmov.