Luka Juhart: "Najraje igram v prostorih, kjer se začutim s publiko."
Nekdanja ravnateljica Srednje glasbene in baletne šole Maribor, današnjega Konservatorija za glasbo in balet, Majda Jecelj je preštela vse dijake te šole, ki so prejemniki nagrad Prešernovega sklada. Vi ste že sedemnajsti, od prvega - Boža Rogelje naprej. Dokaz, kako dobro glasbeno šolstvo imamo?
Glasbeno šolanje ste začeli v Slovenskih Konjicah, od koder prihajate in kjer živite. Kdaj pa ste odšli na šolanje v Maribor?
Vaše šolanje je iz Maribora vodilo v Trossingen, nato pa podiplomsko v Würzburg, k Stephanu Hussongu. Nocoj (30. januarja, op. p.) ga boste v Kazinski dvorani SNG Maribor poslušali na koncertu v ciklu Carpe Artem, izvajal bo Uroša Rojka in Vita Žuraja.
Ste tako rekoč eden največjih specialistov za Vinka Globokarja. Skladatelj je bil navdušen nad vašimi interpretacijami.
Po konservatoriju in akademiji pa tudi študiju v tujini glasbeniki, ki jih zanima sodobna glasba, zvečine nimajo dovolj kakovostnih možnosti za ustvarjanje. Preveč je etičnega pogona, pravite. Sami kot predavatelj sodobne glasbe oplemenitite svoje ure tudi z uporabnimi znanji, ki jih sami na akademiji niste dobili, o različnih izvajalskih praksah, improvizaciji, teatralnih elementih, o promociji, agentih, pedagoškem poklicu, razpisih ...
Zadnja leta je položaj pri nas še bolj skrb zbujajoč, kar zadeva sodobno glasbo. Ukinjajo specializirane cikle, kot so bili Predihano, Choregie - Carmina Slovenica, festival Slowind, skladateljev in interpretov sodobne glasbe pa imamo veliko, tudi mednarodno zelo uveljavljenih.
Na dolg rok se bo to najbrž poznalo, mnogi kvalitetni glasbeniki bodo odšli. Dunajski Klangforum in nemški Ensemble Modern sta izdatno podprta samo za izvajanje sodobne, nove glasbe. Zakaj se pri nas tako zatika prav s sodobno glasbo? Če bi imeli vzvode odločanja, kaj bi naredili?
Bi bila rešitev v povezovanju inštitucij, denimo gledališč in glasbenih ustanov?
Še hujši problem je v nenormalnem prodoru čedalje bolj banalne glasbe pa v tem, da profesorji glasbe ne hodijo na koncerte sodobne glasbe, da igrajo mnogi v narodnozabavnih bendih in da ta okus prenašajo na nove generacije.
V utemeljitvi nagrade omenjajo ob izvajalskem tudi vaše skladateljsko delo, posebno skladbo Unleashed, ki ste jo zasnovali kot attacco k Rojkovi kompoziciji Vox. Pravite, da se nimate za skladatelja?
Harmonika ima bistveno več možnosti od kakšne oboe, hkrati pa je v naših krajih vendarle sinonim za narodnozabavno muziko ali še Piazzolo morda.
Očitkov o elitizmu te glasbe ne sprejemate? Radi igrate, pravite, v nekonvencionalnih prostorih, čeprav ste doslej nastopali že v mnogih najprestižnejših - od Lincoln Centra do Elbphilharmonie.
Boste sami kdaj v prihodnosti zasnovali kak sodobnoglasbeni cikel?