S slavnostno podelitvijo vesen in drugih nagrad se je nocoj v portoroškem Avditoriju sklenil 24. Festival slovenskega filma Portorož. Na festivalu so prikazali skupno 84 filmov, od tega več kot 50 v tekmovalnem programu. Za nagrade se je potegovalo šest celovečernih igranih filmov in štirje dokumentarci ter devet manjšinskih koprodukcij.
Vesne in druge nagrade
• Vesna za najboljši celovečerni film: Prasica, slabšalni izraz za žensko (režija Tijana Zinajić, produkcija December)
• Vesna za najboljšo režijo: Darko Sinko za film Inventura
• Vesna za najboljši scenarij: Iza Strehar za film Prasica, slabšalni izraz za žensko
• Vesna za najboljšo glavno žensko vlogo: Liza Marijina za vlogo Eve v filmu Prasica, slabšalni izraz za žensko
• Vesna za najboljšo glavno moško vlogo: Radoš Bolčina za vlogo Borisa v filmu Inventura
• Vesna za najboljšo stransko žensko vlogo: Anuša Kodelja za vlogo Nine v filmu Prasica, slabšalni izraz za žensko
• Vesna za najboljšo stransko moško vlogo: Dejan Spasić za vlogo Andreja v filmu Inventura
• Vesna za najboljšo fotografijo: Mitja Ličen za film Telesce
• Vesna za najboljšo izvirno glasbo: Matija Krečič za film Inventura
• Vesna za najboljšo montažo: Uroš Maksimović, Mariana Kozáková za film Odpuščanje
• Vesna za najboljšo scenografijo: Neža Zinajić za film Prasica, slabšalni izraz za žensko
• Vesna za najboljšo kostumografijo: Matic Hrovat za film Prasica, slabšalni izraz za žensko
• Vesna za najboljšo masko: Martina Šubic Dodočić za film Oaza
• Vesna za najboljši zvok: Julij Zornik za film Morena
- Vesna za najboljšo manjšinsko koprodukcijo: Telesce (režija Laura Samani, slovenski koproducent Vertigo)
• Vesna za najboljši dokumentarni film: Odpuščanje (režija Marija Zidar, produkcija Vertigo)
• Vesna za najboljši kratki igrani film: Sestre (režija Kukla, produkcija A Atalanta)
• Vesna za najboljši animirani film: Steakhouse (režija Špela Čadež, produkcija Finta)
• Vesna za najboljši eksperimentalni film: Vdor (režija Matevž Jerman, Niko Novak, produkcija Temporama)
• Vesna za najboljši študijski film: (ne)vidni (režija Anže Grčar, produkcija UL AGRFT)
• Vesna za posebne dosežke: Babičino seksualno življenje (režija Urška Djukić, Emilie Pigeard)
• Vesna za posebne dosežke: Kazenski strel (režija Rok Biček)
• Posebno priznanje žirije/posebna omemba: Iskre v času, svetovni računalniški podvig (režija Jurij Gruden, produkcija Senca Studio)
• Posebno priznanje žirije/posebna omemba: Ameba (režija Blaž Završnik, produkcija Bandera)
• Nagrada AKMS za izbrani celovečerni film: Morena (režija Antoneta Alamat Kusijanović)
• Nagrada za najboljšega debitanta: Darko Sinko za film Inventura
Že v soboto so nagradi Kosobrin za leti 2020 in 2021 izročili rekviziterju Rudiju Požku in mojstru osvetljave Dragu Jariću, še pred začetkom festivala pa so organizatorji naznanili, da je prejemnica Badjurove nagrade inovatorka in inženirka filmskega zvoka Emilija Soklič. Nagrado so ji izročili na odprtju festivala.
Tekmovalni program vključuje deset slovenskih celovečernih filmov, med katerimi je bilo šest igranih in štirje dokumentarci, devet celovečernih manjšinskih koprodukcij in 21 kratkih filmov, pa tudi študentske filme.
Filme sta ocenjevali strokovni žiriji. V žiriji za celovečerne filme so bili dramski in filmski igralec Primož Bezjak, režiserka in producentka Dana Budisavljević ter režiser in scenarist Želimir Žilnik, v žiriji kratkometražcev vseh zvrsti in študijskih filmov pa režiser in vizualni umetnik Robert Černelč, režiser in scenarist Matjaž Ivanišin ter pedagoginja in programska vodja festivala Enimation Hana Repše.
Utemeljitev vesne za najboljši film
"Film, ki nas je nabolj presenetil in očaral. Film, ki poka od energije, življenja in naklonjenosti do svojih likov. Ne igra na karto v evropskem art filmu trendovskega minimalizma, ampak izrablja vse, kar se mu ponuja – od plazu besed do tišine, od plesa do posedanja v mali kuhinji in drogeraških tripov. In v vsem je dober. To je film sijajno zrežiranega igralskega ansambla, dinamike in neke čisto nove, sveže filmske energije."
Novi direktor festivala Bojan Labović je filme razvrstil še v pregledni in posebni program. Festival je potekal na dveh enakovrednih glavnih prizoriščih, v Avditoriju Portorož in v razstavišču Monfort, dodatno prizorišče pa je bilo letos piransko Gledališče Tartini.