(RAZSTAVA) Vis-à-vis: profesor in diplomantka

P. V.
13.12.2023 22:00

V Galeriji-Muzeju Lendava je na ogled razstava grafik Samuela Grajfonerja in Jasmine Nedanovski.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Grafike Samuela Grajfonerja  
Galerija-Muzej Lendava

Na Oddelku za likovno umetnost Pedagoške fakultete v Mariboru se zavedajo odgovornosti za enakomeren razvoj obeh vidikov identitete likovnega pedagoga, umetniške in pedagoške, v besedilu ob razstavi razmišlja predstojnica oddelka doc. dr. Janja Batič. Zato so se odločili, da s ciklusom priložnostnih razstav Vis-à-vis predstavijo profesorje oddelka in njihove diplomante. Glede na bogato tradicijo grafične umetnosti na tem oddelku se na tokratni razstavi predstavljata priznana grafika, red. prof. Samuel Grajfoner in likovna pedagoginja Jasmina Nedanovski. Izvedbo načrta pa so jim omogočili v Galeriji-Muzeju Lendava.

Grafike Jasmine Nedanovski  
Galerija-Muzej Lendava

Klaudija Cigole je prispevala zapis o delu Jasmine Nedanovski, ki je iz grafike pri prof. Grajfonerju diplomirala leta 2006. Razstavljen je pregled njenega ustvarjanja od študija do danes. Tudi pod mentorstvom prof. Grajfonerja je razvila abstrakten slog, ki se je v naslednjih letih umaknil realističnemu načinu upodabljanja, a ni nikoli povsem izginil.

Tematsko obravnava človeka, sledove njegovega obstoja in dela ter predmete, ki ga obdajajo in nagovarjajo. V grafikah prepoznavamo motive vsakdanjih predmetov, ki postanejo nosilni motivi določene serije. V zgodnejših delih so to predmeti, ki so personifikacije domačnosti, v času migrantske krize ali pandemije je družbena dimenzija vstopila tudi v njena dela (na primer z motivom mreže), v zadnjem času pa se vračajo osebno občuteni motivi vsakdanjosti.

O delu Samuela Grajfonerja je pisala Mojca Puncer. Grafik s to razstavo nadgrajuje nedavno razstavo v Mednarodnem grafičnem likovnem centru, kjer je postavil na ogled izbor del iz dveh grafičnih ciklusov, naslovljenih Temè lukenj (2003–) in Nič (2019–). "Z vidika Grajfonerjevega slogovnega razvoja na področju grafike, ki se ji je zapisal po končanem študiju kiparstva na ljubljanski akademiji, je od samih začetkov v devetdesetih letih ključna usmerjenost v raziskovanje postopkov redukcije in abstrakcije likovne govorice ter vztrajanje v območju črno-belega kontrasta, od nekdaj temeljnega za grafični likovni izraz. Poleg tega se osredotoča na raziskovanja črne monokromnosti, s katero se odmika od običajne retorike črne in artikulira svojstveno filozofsko navdahnjeno poetiko uporabe te barve. Črna barva in abstraktna linijska risba sta ključna elementa njegove likovne govorice. Z vidika metjejske odličnosti in pretresanja likovnih stališč visokega modernizma je Samuel Grajfoner dedič načel ljubljanske grafične šole," je med drugim zapisala Mojca Puncer. Dodaja še: "Dolgoletno poglobljeno raziskovanje grafičnega medija Grajfonerju poleg suverene in prepoznavne avtorske pozicije omogoča tudi kritični pogled na sodobno grafično ustvarjanje. S pretresanjem posameznih grafičnih senzacij si umetnik vseskozi prizadeva nagovoriti gledalce na nov način in jih tako usmeriti v polje raziskovanja principov grafičnega ustvarjanja ter v razpravo o sodobni grafiki, kjer tradicionalne tehnologije ostajajo živ in enakovreden del sodobnega umetniškega izražanja. V okviru tokratne razstave Vis-à-vis Samuel Grajfoner poleg pretehtanega umeščanja v prostor svoja dela postavlja tudi v večrazsežni medgeneracijski dialog."

Razstava bo na ogled do 24. marca prihodnje leto. 

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta