(KOMENTAR) Popevka 2022: Oprostite, ampak kaj za vraga smo to gledali?

Denis Živčec Denis Živčec
30.10.2022 08:25

Večer, poln nepričakovane bizarnosti, ki je hkrati bil tudi Osenar šov, a nekako je vse skupaj čudežno delovalo.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Simpatična in zelo čedna dvojica. Nina Osenar Kontrec in Jure Kopušar sta se odlično ujela. 
Rtv Slo/Adrijan Pregelj

Težko rečem, kaj smo gledali, a klasična Popevka to ni bila. Festival razvlečenih, duhamornih in kvazi umetniško zahtevnih skladb, ki so na koncu same sebi namen, so letos dali na steroide. In na neki čuden način se je obneslo. Iz petletnega staleža so potegnili Nino Osenar, ki ima s Slovensko popevko približno toliko povezave kot Mario Galunič z radgonskim kmetijskim sejmom, a posledično je festival, ki tu in tam vendarle lansira kakšno lepo skladbo, bil v dneh pred svojim začetkom deležen večje pozornosti kot zadnjih pet let skupaj.

Nina Osenar Kontrec si je ob medijski vrnitvi vsekakor zagotovila veliko pozornosti. Veseli smo, da je zdrava.
Rtv Slo/Adrijan Pregelj

In lepo je bilo spet videti Nino Osenar, ki je v zadnjih letih šla skozi zdravstveni pekel, veseli smo, da se počuti bolje. Svoje tradicionalno mejno najedajoče hihitanje in nagnjenost k pretirani domačnosti je tokrat elegantno obrzdala in bila čudovita voditeljica festivala konservativne narave. Še vedno je lepa in karizmatična. Njeno vrnitev na sceno so simbolično na začetku Popevke prikazali s poljubom prebujajoče se Trnuljčice, kar je bil precej nenavaden, a domiseln uvod v festival, ki naj bi se sicer bolj kot z voditeljičino zdravstveno kartoteko ukvarjal z glasbo. A, simpatična ideja in Nina Osenar je svojčas res bila medijsko najbolj oblegana ženska v državi.

Privatiziranje festivala je vrhunec doseglo sredi enega najbolj nepričakovanih in bizarnih duetov v zgodovini, ki je pokazal predvsem to, da ima Osenar jajca. Z nekakšno krono Marije sedmih žalosti na glavi je z nadtrpečim izrazom na obrazu s Heleno Blagne (!) odpela Zato sem noro te ljubila. Temen in globoke žalosti poln komad Tatjane Gros je tako dobil svojo bolj žvrgolečo "glam" izvedbo. Ob koncu komada o zapuščeni ženi, ki sredi kupa otrok sedi praznih rok in objokuje minulo ljubezen, smo izvedeli, da se je Nina Osenar poročila s svojim hokejistom in da se zdaj piše tudi Kontrec. Zato sem noro te ljubila se je sklenil s čudaškim kramljanjem izvajalk, med katerim smo slišai tudi "Veš, jaz pa zadnjih pet let nisem mogla peti" in nato še nekaj zasebnih reči iz časa voditeljičinega okrevanja. Manjkala je samo še Zvezdana Mlakar z mokrim robcem in cankarjevskim izrazom trpeče, a razumevajoče matere. Slovenska glasbena scena je brez Nine Osenar pol desetletja vsekakor zmogla, kot voditeljico in atraktivno, skulirano in simpatično medijsko persono pa smo jo vsekakor pogrešali.

Bilo je nenavadno, zanimivo, a na tej točki smo Osenar šova imeli že nekoliko dovolj, zato smo se razveselili Heleninega Navadnega majskega dne, nato pa še čudovito odpetih Mladih oči v izvedbi naddobrega Gregorja Ravnika, katerega glas bi človek lahko poslušal ure in ure, in ekstravagantne Raiven, ki smo jo v skladbi, odpeti Juretu Robežniku v spomin, doživeli v bolj tradicionalni luči. Zelo všečno, spoštljivo in z občutkom.

Večer je rodil tudi eno večjih prijetnih presenečenj. Igralec Jure Kopušar je naravnost fantastičen voditeljski material. Čeden, nevsiljivo duhovit, iznajdljiv, suveren. S sovoditeljico sta se odlično ujela in želimo si, da bi ga v tej vlogi videli večkrat. Tudi njemu so dodelili duet s Heleno Blagne, skupaj sta odpela Dež. Všečno.

Mia Guček, končno zmagovalka.
Rtv Slo/Adrijan Pregelj

Precej prevetritve je letos doživel tudi tekmovalni program, saj so bile skladbe vsaj dve stopnji bolj poslušljive od tistih iz minulih let. Tokrat bomo kakšno skoraj zagotovo še kdaj slišali. In lepo, da je karizmatična in nadarjena Mia Guček domov končno odnesla prvo nagrado poslušalcev za skladbo Nove slike, preden bi se ji slovenski festivali do konca priskutili, z vsemi žiranti in televotingi vred. Bila je brez dvoma najbolj spregledana tekmovalka minule Eme. Žirija je svojo nagrado podelila skupini Gedore s frajersko in nalezljivo skladbo Od tu do tam.

Maja Keuc Amaya je s čutnim nastopom gledalce spravila v poredno razpoloženje.
Rtv Slo/adrijan Pregelj

Večer si bomo zapomnili tudi po tem, da smo nekaj minut mentalno vsi skupaj spali z Majo Keuc. Na spolzki rdeči satenasti posteljnini, posuti z vrtničnimi listi, opiti s svečinskim vinom. Za skladbo Rdeče je dobila vsaj nagrado za besedilo. Po koncu njenega nastopa si je kak gledalec najbrž še želel malce ostati v postelji, si enega prižgati in se še malo pocrkljati. Je s tem Amaya naznanila svoj seksi vstop v bitko za naslednjo Evrovizijo? Prave bombe šarma in energije so bile tudi Dinamitke, ki so na koncu odnesle nagrado za interpretacijo. Obetavna mlada izvajalka večera je postala Veronika Strnad, dobesedno edina obetavna mlada izvajalka večera. Ostale smo že poznali. 

Pod črto, kljub zmešnjavi in privatiziranju zelo gledljiva in iz dolgočasnega "umetnost zavoljo umetnosti" sna prebujena Popevka, z zelo atraktivno in dramatično scenografijo. Dobro jutro, speča lepotica!

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta