Digitalna zabava v vozilih

Vinko Seliškar
15.03.2023 20:14

Zakaj bi se v avtomobilu le prevažali, če lahko uživamo v podoživetem koncertu, ogledu filma ali igranju iger?

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
V novih vozilih Mercedes Benz sta informiranost in zabava na visokem nivoju. 
Mercedes Benz

Proizvajalci avtomobilov si prizadevajo izboljšati interakcijo med človekom in »strojem« na vse možne načine. Zadnja leta to vlogo opravljajo predvsem t. i. infozabavni sistemi v vozilu. Gre za rešitev, ki presega zgolj poslanstvo rešitve, ki v vozilu skrbi za zabavo med vožnjo, saj voznikom in potnikom ponuja tako zabavo kot uporabne informacije. Skoraj vsi proizvajalci avtomobilov si prizadevajo, da bi bila njihova infozabavna rešitev čim bolj interaktivna in uporabna za uporabnike. Nekaterim to uspeva bistveno bolje kot drugim. Ker imajo ti sistemi pomembno vlogo pri določanju smeri razvoja avtomobilov prihodnosti in načina interakcije z njimi, bomo izpostavili nekaj pomembnih lastnosti avtomobilskih informacijsko-zabavnih sistemov. Poglejmo, kaj je že na voljo in česa se lahko veselimo v prihodnje.

Kaj je avtomobilski informacijsko-zabavni sistem?

Infozabavni sistemi v avtomobilih so običajno v obliki zaslona na dotik, ki je nameščen na sredini armaturne plošče vozila. Verjetno ste opazili, da se je velikost osrednjega zaslona v zadnjih nekaj letih spremenila – navzgor. Ti zasloni so vse večji, v nekaterih vozilih že mer, s katerimi so se še pred leti ponašali računalniški monitorji, posamezni proizvajalci celo vgrajujejo več zaslonov, ki se razprostirajo čez celotno armaturno ploščo, celo do sopotnika. Poleg tega se specifikacije in funkcije teh rešitev lahko močno razlikujejo, na primer, infozabavni sistemi v luksuznih vozilih imajo več procesorskih zmogljivosti, aplikacij in digitalnih storitev, celo iger.

Telefonija, navigacija, glasba …

Praktično vsi najnovejši avtomobilski informacijsko-zabavni sistemi so opremljeni s povezavo Bluetooth, ki skrbi, da lahko z vozilom povežemo telefon in druge naprave s povezljivostjo Bluetooth ter na poti uživamo v najljubših skladbah ter prostoročni telefoniji. Ko telefon povežemo z vozilom, se podatki o stikih v telefonu sinhronizirajo, ta povezljivost pa nam omogoča, da preprosto pokličemo ali pošljemo sporočilo komur koli s seznama stikov samo z glasovnimi ukazi. Osebno se neizmerno zabavam tudi ob prejetih sporočilih, ki mi jih v »angleški slovenščini« prebere avtomobil.

Odkar so diagonale zaslonov infozabavnih sistemov daljše od deset centimetrov, so te rešitve pogosto opremljene tudi s funkcijo navigacije. Integrirani navigacijski sistem je odlična pomoč, ko se znajdemo na nepoznanih poteh. Tam nam daje jasna navodila kdaj in kam zaviti, da bomo dosegli zastavljen cilj. Ena glavnih prednosti vgrajenih sistemov za informacije in razvedrilo v vozilu je tudi pridobivanje posodobitev v realnem času, da se izognemo prometnim zastojem in uživamo v brezskrbni vožnji. Sodobna električna vozila v tem kontekstu ponujajo še integracijo z informacijami glede polnilne infrastrukture ob poti – najboljše rešitve v vozilih že znajo načrtovati pot tako, da na električno polnilnico prispemo ob optimalnem času in vozilo hitro napolnimo – po možnosti ravno prav, da optimalno prispemo do naslednjega načrtovanega postanka (z malce rezerve).

Vedno bolj pomembna funkcija sistema info-zabavnega sistema v avtomobilu je integracija aplikacij – predvsem v navezi s pametnimi telefoni. Sistema Android in iOS ponujata več aplikacij, ki so posebej zasnovane za delovanje z avtomobilskimi infozabavnimi sistemi, kot sta platformi Android Auto in CarPlay. Večina uporabnikov uporablja preprosto funkcionalnost preslikave vsebine zaslona telefona na večji zaslon infozabavnega sistema. Z njuno pomočjo lahko z lahkoto spremljamo vremenska poročila, se povežemo z lokalnimi ali globalnimi radijskimi postajami ali načrtujemo ogled filma samo z dotikom ustrezne aplikacije. Prenesemo lahko na primer tudi proizvajalčevo aplikacijo za vzdrževanje avtomobila in se v primeru težav povežemo s servisom.

Mobilni digitalni pomočniki

Prav mobilne tehnologije in aplikacije kažejo naslednjo stopnjo razvoja. Od preproste zabave v avtomobilu, ki je bila pretežno opredeljena z možnostjo poslušanja najljubše glasbe, prihajamo do tega, da imamo v infozabavnem sistemu pravcatega osebnega asistenta v avtomobilu. S katerim se lahko pogovarjamo, pa naj ta sliši na ime Alexa, Google ali Siri. Tako nam lahko asistent v vozilu prebere dnevne novice, poišče skladbo, ki smo se je ravnokar spomnili, nastavi cilj v navigaciji, pokliče otroka ali sodelavca, celo poišče prosto parkirno mesto in poravna plačilo parkirnine. Isti vgrajeni sistem omogoča celo možnosti plačila s preprostim dotikom na armaturni plošči, tako da lahko voznik zapusti polnilno postajo in se odpelje s prigrizki, ne da bi sploh zapustil avtomobil, podobno kot bi z glasovnim pomočnikom opravil nakupovanje s kavča.

Da, integracija sodobnih sistemov je vse globlja in omogoča vedno več brezšivnih storitev. Svoje vozilo, če je to že pametne sorte (in najverjetneje električno gnano), lahko celo upravljamo iz udobja svojega doma, npr. odklenemo vrata avtomobila, preverimo napolnjenost baterije, zaženemo motor in prilagodimo temperaturo, da nas avtomobil pričaka optimalno pripravljen na pot.

Avtomobil kot mobilni kino ali igričarski brlog

Kaj pa nam prinaša prihodnost? Avtomobili bodo brez voznika, upravljala pa jih bo zmogljiva računalniška platforma v navezi z informacijami iz oblaka. Vozilo ne bo več le »potovalno orodje«, temveč bo postalo mobilni terminal, mesto, kjer se bomo ljudje lahko sproščali, delali in/ali zabavali. Ne verjamete? Poglejte samo razvoj v zadnjem desetletju. Avtomobili se počasi, a očitno spreminjajo. Včasih si nismo predstavljali, da bi si v vozilu ogledali film ali vsaj tv-serijo, danes je to priljubljeno početje voznikov električnih vozil, ko njihove baterije »zbirajo elektrončke« na e-polnilnicah. Mladež je med vožnjo prav tako navdušena nad kakršnimkoli zaslonom, zato je teh vse več tudi v naslonjalih sedežev, da se z njimi zamotijo potniki na zadnji klopi.

Celo igre lahko igramo v avtomobilu že danes. In to ne le tistih najbolj preprostih, temveč prave računalniške in konzolne igre. Tesla je denimo v svoje premijske modele že leta 2021 začela vgrajevati platformo s procesorjem AMD Ryzen, podobno rešitev, kot poganja igričarsko konzolo PlayStation 5. Vidite, kam pes taco moli?

Leto 2023 bo vsekakor prebojno za igranje iger v avtomobilih. Začela je seveda Tesla z najavo sodelovanja s priljubljeno igričarsko pretočno storitvijo Steam, ki obljublja, da bomo kar v avtomobilu igrali uspešnice, kot so Cyberpunk 2077, NBA 2K23 in Forza Horizon 5. Ne le, da pri tem lahko uporabimo že znane krmilne ploščke, tudi dejanska kakovost slike in dinamika igranja sta zreli in po pričakovanjih igralcev iger. Tudi podjetje Sony Honda Mobility, katerega prvo popolnoma električno vozilo je bilo predstavljeno na sejmu CES 2023, je razkrilo, da bo v novem avtomobilu uporabljena tehnologija igričarske konzole PS5, ki bo voznikom in potnikom zagotavljalo najnovejšo avtomobilsko zabavo, inteligentno programsko opremo in pomoč pri avtonomni vožnji ter seveda igranje iger.

Dobrodošli v svet digitalne zabave na štirih kolesih.

Tesla že danes razvaja igralce iger.
Hardzone

Sodoben avtomobil je povezan avtomobil

 

 

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.