Povratnica Sophie Ellis-Bextor: Umor na plesišču ji je vrnil slavo

Saša Britovšek Saša Britovšek
21.01.2024 05:00

Dve desetletij po svojem nastanku se je pesem Murder on the Dancefloor dvignila iz pozabe. Najuspešnejše delo glasbenice ​Sophie Ellis-Bextor osvaja nove generacije poslušalcev.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Sophie Ellis-Bextor je lansko leto sodelovala pri promociji tekmovanja za Pesem Evrovizije, ki ga je gostil London.
Profimedia

Ko dobi stara pesem vlogo v novem filmu, se lahko zgodi čudež, ki "zadene" izvajalca, ko jo zaradi nenadne popularnosti ponovno privleče iz omare. Sophie Ellis-Bextor, angleška glasbenica, je vrhunec svoje kariere doživela na prelomu tisočletja in nekaj let za tem. Skladbo, po kateri jo pozna svet, Murder on the Dancefloor, je izdala leta 2001 na svoji prvi plošči Read My Lips. Takoj po izidu se je pop pesem zavihtela na drugo mesto britanske lestvice singlov in vztrajala na seznamu najbolj predvajanih skladb kar šestnajst tednov. Postala je globalni hit in najbolj predvajana pesem v Evropi 2002.

To je bilo pred davnimi ... dvaindvajsetimi leti. Drobna simpatična Londončanka je imela takrat dvaindvajset let. Kmalu je izdala tudi drugi album, Shoot from the Hip, s prav tako nekaj zelo uspešnimi singli, a Umora na plesišču niso več ponovili. V preteklem tednu pa je 44-letnica in mama petih otrok doživela presenečenje.

Lani je gostovala na glasbenem festivalu Glastonbury.
Profimedia

Zadnji goli ples

Komad Murder on the Dancefloor se je vrnil med deset najboljših v Združenem kraljestvu. Še več - ponovno je tik pod vrhom, torej na drugem mestu priznane lestvice UK Top 40. Za seboj je pustila aktualne zvezdnike, kot so Dua Lipa, Taylor Swift, Weeknd, Olivia Rodrigo. Čemu ta obuditev stare slave?

Pesem je dobila mesto v novi filmski uspešnici Saltburn. Predvajana je v zadnjem prizoru filma, v katerem igralec Barry Keoghan kot lik Oliver pleše gol. Vizualna podoba konca filma je takoj po premieri postala hit in navdihnila trend na tiktoku. Tudi sama izvajalka se je priključila viralnemu širjenju in na tiktoku poustvarila Keoghanov ples v obleki z mavričnimi bleščicami in pokrivalom iz rogovja. Seveda ni bila edina zvezdnica, ki se je odzvala, med drugim se ji je pridružila tudi Paris Hilton ter uporabila pesem za razkritje svoje nosečnosti.

Film si je med božično-novoletnimi prazniki ogledalo na milijone ljudi, predvsem mladih, saj je imel v prvih dneh leta pesem več kot 92,2 milijona klikov in je bil predstavljen v več kot 418.000 videoposnetkih na platformi družbenega omrežja TikTok. Zanimivo, saj so bili najstarejši člani generacije Z, največje uporabnice tega omrežja, bili stari približno pet let, ko je bila pesem Murder on the Dancefloor prvič izdana. Ob njej pa so menda zrasli tudi otroci Ellis-Bextorjeve, zdaj pa spremljajo njen premik iz mamine preteklosti v sedanjost svoje mladosti.

Pevka s soprogom glasbenikom Richardom Jonesom na premieri filma Saltburn
Profimedia

Zgodba zveze s posesivnim moškim

"Moj štirinajstletnik gleda pesem na tiktoku, moj najstarejši opazuje svoje prijatelje, kako plešejo nanjo v klubih. Po drugi strani pa je moj enajstletnik, ko jo je slišal po radiu, rekel, da je precenjena," je povedala pevka o pesmi, ki jo je dvignila med zvezde in popeljala okoli sveta. Ob tem pa ostala trajni spomin na življenje v dvajsetih, kar je opisala tudi v avtobiografiji Music, Men, Motherhood and Me (Glasba, moški, materinstvo in jaz), izdani pred dvema letoma. Piše, da je bila takrat v neobičajni zvezi s starejšim moškim, označi pa ga za žaljivega in posesivnega. Tako obsedenega z nadzorom, da ji tudi po ulici ni dovolil hoditi sami.

"Pravzaprav je občutek res čaroben, in če sem iskrena, mislim, da tega še nisem popolnoma predelala," je povedala v nedavnem intervjuju za BBC. "To je izjemno. To je pesem, ki jo pojem že več kot 20 let in še vedno jo rada pojem. Všeč mi je, kako se ljudje odzivajo, ko jo izvajam v živo. Toda to, da jo odkrivajo novi ljudje, nove generacije in z njimi ustvarja nove spomine, je prelepo." Dodala je tudi, da je režiserki Emerald Lilly Fennell dovolila uporabo pesmi, a si ni mogla predstavljati, kakšen ponovni uspeh ji bo prinesla.

Umor na plesišču je v zadnjem prizoru filma odigran dokaj dobesedno in zvočno spremlja Oliverjev zmagoslavni goli ples na aristokratskem posestvu. Filmska zgodba je namreč takšna, da se družbeni izobčenec, mladi Oliver, na univerzi v Oxfordu zaljubi v Felixa (Jacob Elordi), popularnega študenta iz premožne družine. Povežeta se, raziskujeta mladost in ob nenadni Oliverjevi izgubi očeta ga Felix v tolažbo povabi v letno rezidenco svoje družine. Prišlek hitro osvoji prijateljevo družino, s tem pa narašča njegova obsedenost s Felixom.

Znana je po svojih pisanih in bleščečih kostumih.
Profimedia

Tudi ona je bila izobčenka

Ko so ​Sophie Ellis-Bextor vprašal, ali je vedela, na kakšen način bo pesem uporabljena v filmu, se je odzvala z odgovorom: "Da, absolutno." Tudi njo so nekoč poslali na zasebno šolo, kjer se je počutila izobčenka, a njena izkušnja vseeno ni bila primerljiva z Oliverjevo. "Mislim, da je Emerald Fennell naredila briljanten film. Vsakdo se lahko poistoveti s tem občutkom, ko stopiš v neko okolje in se smiliš samemu sebi: 'O moj bog, ti ljudje so bili vzgojeni zelo drugače kot jaz in nisem vedel, da je to sploh mogoče.' Da opazuješ razlike in se počutiš kot popolnoma drugačna vrsta."

Sophie Ellis-Bextor pravi, da se nikoli ni privadila, da s časom pesem ugasne oziroma gre čisto svojo pot, stran od avtorja. A to, kar se je zgodilo s to pesmijo, kako je očarala celo ljudi, ki ob njenem nastanku niso niti še hodili po tem svetu, je tudi zanjo spektakularno.

Sophie Ellis-Bextor leta 2001 v videospotu
Vevo

Murder on the Dancefloor tako nadaljuje trend zadnjih let, ko starejše skladbe postajajo znova priljubljene. To se je zgodilo s skladbo Kate Bush Running Up That Hill, ki se je štiri desetletja po izidu otresla pepela pozabe v televizijski seriji Stranger Things. Enako je skladba Push zasedbe Matchbox Twenty ponovno postala popularna po tem, ko so jo predvajali v filmskem megahitu Barbie.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta