Carlos Acosta je v svetu baleta persona, ki je ni treba predstavljati. Impresiven, magnetičen, nepozaben. Podira tabuje. Njegova kariera je veličastna. Kubanec je prvi temnopolti baletnik, ki je pred dobrimi dvajsetimi leti postal plesalec, solist in prvak londonskega Kraljevega baleta v vodilnih romantičnih vlogah.
O njem so posneli številne dokumentarne filme, igral je v več celovečercih, napisal je avtobiografijo No Way Home, ki se je izkazala za britansko uspešnico, in nastopil v filmu Yuli, ki pripoveduje zgodbo njegovega življenja. Yuli bo kmalu v Sloveniji, izšel bo v DVD-formatu kot priloga Mladine zadnji dan julija. Lani je bil premierno predvajan v mnogih državah. Škoda, da so se pri nas odločili le za DVD-izdajo, saj bi si Acosta zaslužil kakšno veličastnejšo projekcijo filma in ogled na velikem platnu.
Raje se je podil po ulicah Havane
Obeta namreč tudi scenarist filma Yuli - Paul Laverty, ki pogosto slovi v tandemu z režiserjem Kenom Loachem in zna ganiti občinstvo. Ob njunem Jaz, Daniel Blake je mariborska publika v kinu odkrito jokala. Tako Laverty kot Acosta sta kot majhna dečka zapustila dom. Ta identifikacijski moment poleg posnetkov, ki prikazujejo surove baletne treninge, lepoto odličnih plesalcev in z Acosto v vlogi Acoste napoveduje, da bi film lahko bil pristen, prepričljiv.
Ima dar za izjemno izražanje čustev
Med odlikami Carlosa Acoste, rojenega leta 1973, izpostavljajo njegov dar za izjemno izražanje čustev, milino in atletičnost. Omeniti velja še impozantno, markantno podobo. Londonski časnik Independent ga je opisal kot plesalca, ki atmosfero razstreli s tako jasnimi in ostrimi gibi, da se krešejo iskre. Novinarji ga opisujejo kot skromnega navkljub doseženi slavi, uspehom.
Plesal je v največjih, uglednih svetovnih institucijah, moskovskem Bolšoj teatru, pariški Operi, Ameriškem baletnem gledališču in drugih ter gostoval po celem svetu. Blestel je v likih iz železnega repertoarja, ki so jih dotlej plesali belopolti baletniki, od Romea (Romeo in Julija) do Siegfrieda (Labodje jezero), in v sodobnih interpretacijah. Leta 2015 se je umaknil z odra londonskega Kraljevskega baleta in profesionalno kariero klasičnega baletnika zaključil z lastno različico Carmen.