"Najstarejše glasbilo je naš glas, takoj za petami so mu tolkala. Ljudje so najprej peli, nato pa so z udarjanjem na skale začeli ustvarjati ritem. Tolkala so povezava s starodavnim svetom. So mogočna in tudi pomirjujoča," pred sobotnim koncertom razmišlja Dan Moore iz dueta The Britain Moore Duo, ki je na letošnjem 13. BUMfestu v Žalcu nastopil na oba koncertna večera. Festival ne v Žalcu in širše doprinese h glasbeni raznolikosti. Umetniški vodja Dejan Tamše pri gostih želi, da v svojem repertoarju odražajo značilnosti svoje kulture. Pri izbiri glasbenikov, ki bodo na odru zaigrali občinstvu, pa pazi tudi na poslušljivost glasbe. Slovenija je majhna, zato si lahko sodobno, eksperimentalno glasbo na tolkalih privošči le Ljubljana, je prepričan. A hkrati poudarja, da so ljudje, ki v Žalec prihajajo na BUMfest, na področju tolkalne glasbe že zelo razgledani.
Od klasičnih glasbil do lesa
Organizatorji pravijo, da se poznavanje različnih tolkal in zavedanje o njihovem pomenu, počasi veča. Tudi zaradi dogodkov kot je BUMfest, kjer nastopajoči s svojo glasbo širši množici poslušalcev dokazujejo, da je v skupini tolkal pester nabor glasbil, ki lahko z ritmom ustvarijo melodijo. "Melodijo skušava z igrati kot bi jo pela," pojasnjuje Moorov glasbeni partner Mat Britain, ki je prepričan, da je to ena od lastnosti, ki ljudi pri tolkalih pritegnejo. Poleg njihove raznolikosti. "Karkoli je lahko tolkalo. Sinoči je nastopila avstrijska skupina, ki je igrala na kose lesa, zvok je bil fascinanten," s prebliskom nastopa skupine Studio Percussion iz Graza poudari glasbeno izobraževalno noto festivala. Na BUMfestu sta nastopili tudi dve slovenski zasedbi, SToP – Slovenski tolkalni projekt in Rhythm Factory. Čez dan pa so za obiskovalce pripravili različne delavnice, ki so jih vodili tudi nastopajoči na festivalu.