Nekaj več kot dvajset skupin, tudi iz zamejstva, se je v soboto zbralo na četrti gledališki tržnici Koroškega deželnega teatra. "Gledališčniki smo se po dolgem času spet srečali v živo. Sploh po takem času res potrebujemo medsebojno interakcijo, da se ponovno poberemo, zaživimo in izmenjamo izkušnje," je povedal Sergej Dolenc, vodja gledališke dejavnosti Koroškega deželnega teatra in iniciator gledališke tržnice. Da je (bilo) kljub koronskim časom precej produkcije, letošnje predstave pa so tudi izjemno kvalitetne, je povedal. "Precej gledaliških skupin je nehalo delovati. Ljudje so si v tem času, ko se niso smeli družiti, poiskali individualna zanimanja, kjer so lahko izrazili svoje čustvene potrebe. Kar nekaj skupin je na robu preživetja zaradi financ, ker jih v tem času niso dobile," je še izpostavil Dolenc in dodal, da so prav v ta namen pripravili še okroglo mizo, na kateri so zbrali izkušnje in pogledali tudi pozitivno plat. Da ne vedo tudi, kako bo naprej, kaj jih čaka, kako bo odreagirala publika, koliko ljudi bo še sploh prišlo na predstave kot tudi koliko igralcev bodo še lahko pridobili nazaj. Slednje je zelo odvisno od lokalnega okolja, razmišlja Dolenc. Pravi, da si lahko pomagajo z digitalnimi tehnologijami oziroma morajo ljudi pridobiti preko udejstvovanja v gledališču. "Vsak, ki se udejstvuje v gledališču, bo pritegnil svoje sorodnike, prijatelje, znance. Jasno pa je, da publika brez dobrih predstav ne bo prišla," je povedal.
Šentjakobsko gledališče, ki ga je na okrogli mizi zastopala Saška Strnad, je v koronskih časih pripravilo interaktivno razstavo, ki bo od 2. junija postavljena tudi v Univerzitetni knjižnici Maribor. "Razstavo smo naredili po postajah, na tak način pa se lahko naučiš, kako vstopiti v gledališče, kako je z vstopnico, ki te potem spremlja skozi področje scenografije od skice do rekvizitov, kostumov, odra, tekstov. Ljudje so tako spoznali, kaj pomeni druženje v naši gledališki družini," je povedala.
Dodala je še, da igralci kondicijo ohranili, da so se povezali preko zooma, a tako niso mogli igrati, saj tu ni bilo odziva publike. "Nihče se ne pritožuje, se ne zasmeje, ne zaploska. Ne moreš igrati pred prazno dvorano, gledališče brez občinstva ne živi," je dodala. Korona jim je pobrala 60 odstotkov gledalcev, prej so imeli okoli tisoč abonentov, zdaj jih imajo 400. "V letošnjem abonmaju smo se tako odločili, da ponudimo še dve stvari za razvoj publike, eno je, da bomo dodali kulinarična doživetja, po predstavi bomo dali glas gledalcu, ki bo lahko povedal, ali je razumel zgodbo, kako mu je bila všeč scenografija ...," je sklenila.