V petek bo potekel razpis za upravnika Slovenskega ljudskega gledališča Celje. Ob razpisu je igralski ansambel izrazil protest proti kratkemu roku za prijavo, hkrati pa je celoten ansambel na sestanku Združenja dramskih umetnikov Slovenije SLG Celje soglasno odločil, da želi spremembo na čelu teatra. Tega 14 let vodi Tina Kosi, ki je leta 2002 postala hišna dramaturginja, leto kasneje je bila izvoljena za umetniško vodjo, kot upravnica pa je gledališče prevzela leta 2007.
Tina Kosi: "Vsi komunikacijski kanali so odprti, vendar kakih artikuliranih izrazov nezadovoljstva, naslovljenih name ali strokovni svet, ki normalno deluje, ni bilo"
Kot nam je zatrdila, z domnevnimi odločitvami ansambla ni seznanjena. Predvsem bi kazalo najprej razjasniti, kdo, kako in o čem naj bi odločal, dodaja, saj bi šele tako lahko ocenili kakovost in dejansko težo domnevnih odločitev. "Očitki, ki jih navajate, so tako splošni, da nanje res ni mogoče odgovoriti, dokler niso podkrepljeni z dejstvi. Glede na to, da je prav v zadnjih letih strokovna komisija na ministrstvu za kulturo naš program dvakrat ocenila kot vrhunski, da sodelujemo na Borštnikovem srečanju, da prejemamo vabila na mednarodne festivale in na festivalih prejemamo nagrade in tako dalje, res ne vem, v čem je težava. V hiši so namreč vsi komunikacijski kanali odprti, vendar kakih artikuliranih izrazov nezadovoljstva, naslovljenih name ali strokovni svet, ki normalno deluje, ni bilo," pravi Tina Kosi.
Renato Jenček: "Ne odhajajo le zaradi iskanja večjih gledališč, ampak tudi boljših odnosov in seveda primernejše obravnave s strani vodstva"
Tina Kosi odgovarja, da je odhajanje igralcev stalen pojav že od ustanovitve gledališča dalje. "Janez Škof, Peter Božič, Vlado Novak, Mina Jeraj, Sandi Krošl, Janez Eržen, Marjan Bačko, Volodja Peer, Demeter Bitenc, Breda Pugelj, Zlatko Šugman, Maja Šugman, Anton Petje, Minu Kjuder, Branko Grubar, Andrej Nahtigal, Ljerka Belak, Ivo Ban, Janez Starina, Peter Boštjančič, Milada Kalezić, Pavle Jeršin, Zvezdana Mlakar, Iztok Valič, Vesna Jevnikar, Darja Reichman, Tomaž Gubenšek, Primož Ekart, Tina Gorenjak in tako naprej, če omenim le nekaj najbolj izpostavljenih imen iz obdobja pred mojim prihodom v Celje, verjetno niso odšli zaradi mojega vodenja. Ne spominjam se tudi, da bi se kak mlajši igralec pritožil nad preveliko obremenitvijo, zagotovo pa nihče izmed njih ni bil obremenjen bolj, kot to predvidevajo standardi zaposlitve. Sintagma 'valilnica kadrov' pa je iztrgana iz konteksta in zato zlorabljena. Gre preprosto za nesporno dejstvo, da so od nekdaj številni mladi igralci dobivali prve priložnosti prav v Celju. O tem se lahko prepričate pri prej naštetih primerih. Da pa so angažmaji v prestolnici in v nacionalkah bolj privlačni, tudi ni novost. Jedro igralskega ansambla v Celju je še vedno stabilno. Smo repertoarno ansambelsko gledališče z abonmajskim sistemom, zato drugačnih pričakovanj ne more biti," pove Tina Kosi.
Živa Selan: "Želela bi si, da se ta trenutek izpostavljajo stvari, ki so za celotno umetniško srenjo dosti bolj bistvene"
"Želela bi si, da se ta trenutek izpostavljajo stvari, ki so za celotno umetniško srenjo dosti bolj bistvene in da nas ne zavedejo manjši škandali. Pa upam, da se ne bo kdo čutil užaljenega, če rečem manjši. Gledališko okolje ima dosti večje težave, od tega, da se gledališke hiše sploh ne odpirajo oziroma da je je še vedno dovoljeno samo 25 ljudi. Ampak tako je samo v kulturi, medtem ko je drugje marsikaj dovoljeno. To učinkuje na ljudi tako, da se začnejo ukvarjati z manjšimi težavami, ki niso obče, in se jim daje pozornost, namesto da bi se izpostavljalo, kar je pereče. Nezmožnost igranja predstav ter predvajanja v kinih, glasbenih nastopov, koncertov in tako naprej, to so bolj bistvene stvari, tudi za preživetje," pravi Živa Selan.