Antigona: Pred vrati parlamenta
Uprizoritvena gesta, ki jo je z novo Antigono naredila Mateja Koležnik, je temeljita in radikalna. Da je lahko z Žižkovim Trojnim življenjem Antigone z druge strani pogledala na Antigonino zgodbo, je ob kompleksni besedilni in pomenski strukturi potrebovala tudi nov uprizoritveni način. "Dve plati zgodbe" pri njej nista metafora, temveč natančen odrski mehanizem.
Če naj bi bil v grški tragediji zbor moralni arbiter, v Žižkovem Trojnem življenju Antigone pa v tretjem, avtorju najljubšem koncu zbor kot skupinski subjekt prevzame oblast in revolucionarno eliminira Antigono in Kreonta, potem ta priredba pokaže, da zbor ni moralna avtoriteta in da tudi ni akter, temveč da predvsem brezplodno komentira dogajanje. Predstavljajte si televizijski prenos zasedanj kateregakoli parlamenta. Ne, predstavljajte si furnirane opaže slovenskih parlamentarnih dvoran.
Če naj bi bil v grški tragediji zbor moralni arbiter, v Žižkovem Trojnem življenju Antigone pa v tretjem, avtorju najljubšem koncu zbor kot skupinski subjekt prevzame oblast in revolucionarno eliminira Antigono in Kreonta, potem ta priredba pokaže, da zbor ni moralna avtoriteta in da tudi ni akter, temveč da predvsem brezplodno komentira dogajanje. Predstavljajte si televizijski prenos zasedanj kateregakoli parlamenta. Ne, predstavljajte si furnirane opaže slovenskih parlamentarnih dvoran.