Nina Rajić Kranjac, gledališka režiserka in prejemnica nagrade Prešernovega sklada 2025: "Gledališka umetnost se ne sme udinjati zahtevam po ustvarjanju dobička, ker je državno subvencionirana. Zato se ne more njeno nastajanje oblikovati po vzorcih za komercialne dejavnosti. V tem smislu se mi zdi nujno, da če že mislimo manifest, ga je treba misliti ne v estetski domeni, temveč v produkcijskem smislu."
V nadaljevanju preberite:
"Njen nezamenljivi avtorski pečat predstavlja enkraten in sodoben prispevek k uprizoritveni umetnosti, obenem pa se stalno razvija in poglablja," je v utemeljitvi za nagrado Prešernovega sklada 2025 o režiserki Nini Rajić Kranjac zapisala žirija. V zadnjih treh letih je Nina Rajić Kranjac na slovenskih odrih režirala tri prebojne uprizoritve: Zaprta študija. New Constructive Ethics Ivana Viripajeva (Prešernovo gledališče Kranj, 2022); Mrakijada po dramah Ivana Mraka (SNG Drama Ljubljana, 2023) in Angeli v Ameriki Tonyja Kushnerja (Slovensko mladinsko gledališče, 2023).
- Zakaj se je leta 2021 s predstavo Solo od gledališča poslovila?
- Kako so z ekipo predstavo Mrakijada, potem ko je bila ta hitro črtana s sporeda SNG Drame Ljubljana, tako rekoč obnovili na odru na Tednu slovenske drame v Kranju?
- Kateri vsebinski vozli se selijo iz ene predstave v drugo?
- Kako gledališču, kot ga želi ustvarjati, stoji na poti hiperprodukcija?
"Njen nezamenljivi avtorski pečat predstavlja enkraten in sodoben prispevek k uprizoritveni umetnosti, obenem pa se stalno razvija in poglablja," je v utemeljitvi za nagrado Prešernovega sklada 2025 o režiserki Nini Rajić Kranjac zapisala žirija. V zadnjih treh letih je Nina Rajić Kranjac na slovenskih odrih režirala tri prebojne uprizoritve: Zaprta študija. New Constructive Ethics Ivana Viripajeva (Prešernovo gledališče Kranj, 2022); Mrakijada po dramah Ivana Mraka (SNG Drama Ljubljana, 2023) in Angeli v Ameriki Tonyja Kushnerja (Slovensko mladinsko gledališče, 2023).
- Zakaj se je leta 2021 s predstavo Solo od gledališča poslovila?
- Kako so z ekipo predstavo Mrakijada, potem ko je bila ta hitro črtana s sporeda SNG Drame Ljubljana, tako rekoč obnovili na odru na Tednu slovenske drame v Kranju?
- Kateri vsebinski vozli se selijo iz ene predstave v drugo?
- Kako gledališču, kot ga želi ustvarjati, stoji na poti hiperprodukcija?