Jutri Aida z Rebeko Lokar v naslovni vlogi

Opera, ki je nastala v počastitev odprtja Sueškega prekopa pred 150 leti, znova na mariborskem odru

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj

V naslovni vlogi bo nastopila Rebeka Lokar.

Tiberiu Marta

Opera in Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor bosta jutri, 26. novembra, v Veliki dvorani izvedla premiero opere Giuseppeja Verdija Aida pod taktirko Francesca Rose in v režiji Piera Francesca Maestrinija. V naslovni vlogi bo nastopila domača solistka Rebeka Lokar, ob njej pa Oscar Marin (Radames), Irena Petkova (Amneris), Luka Ortar (Ramfis), Alfonz Kodrič (egiptovski kralj), Jaki Jurgec (Amonasro), Valentina Čuden (svečenica), Bogdan Stopar (glasnik) ter zbor, balet in orkester Opere in Baleta SNG Maribor.

Eno najbolj priljubljenih velikih oper je Giuseppe Verdi napisal na vrhuncu ustvarjalnih moči po naročilu egiptovskega kediva Ismaila Paše v počastitev odprtja Sueškega prekopa pred sto petdesetimi leti. Med Verdijevimi operami zavzema Aida ​posebno mesto zaradi vključevanja baletov, koračnic, mogočnih zborov in pompoznih sprevodov, pri čemer se mehki italijanski lirizem idealno spaja s spektakelskim aspektom francoske velike opere. Ob vsem zunanjem sijaju pa skladatelj ni pozabil na psihološko globino in posledično prepričljivost svojih likov, ki jih čudovito označijo nekatere najizvirnejše melodične domislice.

Kot je poudaril že sam Verdi, z Aido ni želel ustvariti praznega spektakla, ki bi človečnost poteptal z nasilnim razkazovanjem razkošja in moči, ampak prikazati avtentične človeške situacije - nesporazume, medosebne konflikte in naposled kruto usodo, ki ne doleti le protagonista Radamesa in Aide, kakor bi morda pričakovali v prototipsko "romantičnih" sižejih in "variacijah" ljubezni, kot si jo je zamislil že Shakespeare med Romeom in Julijo. Usoda se namreč poigra tudi z Aidino tekmico, egiptovsko princeso Amneris, ki se neuspešno poteguje za Radamesovo naklonjenost in na koncu ostane sama v svojem neizpolnjenem ljubezenskem hrepenenju. Prav to pa se v kontekstualnem pletežu Verdijevega življenja in njegovih zrelejših oper, ki se nagibajo k psihološki poglobljenosti glasbene "drame", izrisuje kot pomembno gonilo glasbene dramaturgije opere Aida.

Scenograf je Alfredo Troisi, kiparska dela je opravil Janez Rotman, kostumograf je Luca Dall'Alpi, oblikovalec luči Pascal Mérat, koreograf Edward Clug, zborovodkinja Zsuzsa Budavari Novak, koncertni mojster Saša Olenjuk.

Leta 2013 je bila Aida velika koprodukcija Opere in Baleta SNG Maribor ter Cankarjevega doma Ljubljana z isto vodilno ustvarjalno ekipo, a z drugačno zasedbo vlog.

Aida bo na sporedu še 28. in 30. novembra ter 2. in 4. decembra.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta