(KONCERTNA KRITIKA) Mojstrski lok od samospeva, opere do operete

Tone Žuraj
02.04.2022 05:45

Tretji abonmajski koncert Grad Rače, Bela dvorana, 27. marca: Sabina Cvilak - sopran, Adriana Magdovski - klavir

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Sabina Cvilak in Adriana Magdovski  
Slavko Rajh

Na 3. abonmajskem koncertu Grad Rače v Beli dvorani sta 27. marca nastopili Sabina Cvilak - sopran in Adriana Magdovski - klavir. Na sporedu so bila dela: Anton Lajovic: Cveti, cveti, rožica; Josip Pavčič: Ženjica, Richard Strauss: Meinem Kinde, Allerseelen, Beim Schlafengehen, Zueignung, Morgen; Puccini: La Boheme: Donde lieta uscì dal suo grido d'amore, Tosca: Vissi d'arte, Robert Stolz: Du sollst der Kaiser meiner Seele sein, Pierrot in Spiel auf deiner Geige.

Za uspešen solistični vokalni nastop so potrebne komponente, ki vzdržujejo napet lok, da se energija ohranja ali pa stopnjuje do zaključka dogodka, česar se seveda dobro zavedajo odlični interpreti tega - lahko tudi tveganega - podviga. Najprej tehten program, ki mora biti v svojih zahtevah optimalno izpeljan s primerno logiko razvrstitve skladb, da dogodek more "rasti".

Samospeva Antona Lajovca in Josipa Pavčiča sta po svoji novoromantični izraznosti med vrhovi te zvrsti pri Slovencih, tako da je interpretka morala lok začeti "na polno", kar tudi je - kljub v začetku minimalni uporabi notnega materiala -, in ga pripeljati do Richarda Straussa. Njegove Poslednje pesmi so tako ali tako posebno poglavje za interprete samospeva.

Interpretacije so bile sugestivne, dinamični lok je bil fascinanten in v tej dvorani pri enakih zasedbah še ni bil slišan. V nadaljevanju slišane arije Puccinija in Roberta Stolza so ponotranjeno energijo samospeva stopnjevale od temne dramatičnosti do prave razigranosti, ko je v njej slišati pevsko mojstrstvo interpreta samoumevno. Sopranistka Sabina Cvilak je tako izkazala v celotnem programu mojstrski lok interpretacijskih obratov od samospeva, opere do operete.

Pianistka Adriana Magdovski je bila v vseh pogledih naravni zvočni soustvarjalec koncerta, ki ga je polnila nabita dvorana občinstva. Sledili so dodatki Robert Stolz: Ave Maria in Ruperto Chapi: Las Hijas del Zebedeo (Zarzuela en 2 Actos), Al pensar en el dueño de mis amores.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.

Več vsebin iz spleta