O človeku, ki ne potrebuje potrditve

Tina Murko Gajšek
22.01.2020 14:48

V petek bo v Gledališču Celje premiera Gogoljevega Plašča, predstava glasbenega gledališča o (ne)pomembnosti in čistosti v histeričnem svetu

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Celjsko gledališče se po koronavirusu vrača s predstavo Plašč, v kateri nastopajo le trije igralci.
Jaka Babnik

V Gledališču Celje bodo v petek na oder prenesli Gogoljevo novelo Plašč o posebnem, nedružabnem, marljivem in neambicioznem uradniku Akakiju Akakijeviču. Režiser Juš A. Zidar v Plašču prepoznava zgodbo o družbi z močno hierarhijo in preveč birokracije, kjer uspevajo bolestni povzpetniki. Njihovo nasprotje pa je antijunak Akakij, človek, ki ne čuti potrebe po dokazovanju. "Zadovoljen je s svojo rutino. Ne potrebuje družbene potrditve, temveč je nekdo, ki bi rad svoj čas preživel tako, da nikogar ne bi poškodoval in sam ostal cel. Zato je popolnoma surrealen, sploh za današnji čas, ki je še toliko bolj grob v iskanju zunanje potrditve. Ker je ne potrebuje in se ji zavestno odreče," razmišlja.

Čistost in brutalnost

Zidar dodaja, da je v današnjem hiperhisteričnem in kapitalističnem svetu zanimivo povedati zgodbo majhnega, a marljivega delavca, ki je povsem spregledan. "Za takšen svet je nebistven, a je hkrati glavno gonilo takšnega sveta," poudarja. Čistost, ki jo Akakij Akakijevič predstavlja, pa v takšnem brutalnem svetu ne more preživeti. Prav krutost je v Gogoljevem Plašču bistvena, je prepričan igralec Urban Kuntarič. "Gogolj tako lepo piše o posamezniku in grozljivem svetu, ki ga obkroža. Ko dovoliš, da se te usoda takega nepomembnega posameznika dotakne, se zgodi mali gledališki čudež," pravi.

Glasba in dramsko besedilo

Ustvarjalci predstave obljubljajo enakovrednost prvin tradicionalnega in glasbenega gledališča. "V glasbenem gledališču sta pomembna tako dramsko besedilo kot glasba, poudarja avtor glasbe Marjan Nećak. Gogolja tako skozi glasbo predstavljajo malo drugače. "Z igralci smo prišli do načina interpretacije, kjer glasba odmeva v nadaljnjih prizorih. Je tudi, ko je ni," pravi Nećak. Igralska zasedba – Branko Završan, Beti Strgar in Urban Kuntarič – tako igra na glasbila, govori dramsko besedilo in poje.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta