"Inštitut Jožefa Stefana s svojimi vrhunskimi raziskavami prispeva k širjenju in prenosu znanja na področju naravoslovnih ter tehniških znanosti, ob tem pa v okviru prireditvenega programa že desetletja ponuja svoj prostor tudi umetnosti. V galeriji tokrat predstavlja dva ustvarjalca, likovnega teoretika in akademskega kiparja Marjana Dreva ter likovnega pedagoga - profesorja specialne didaktike Matjaža Duha. Obema je skupno globoko osebno in iskreno odzivanje na sodobnost in njen odnos do umetnosti. Pri tem prvi obvladanje likovne veščine v celoti podreja stvarnemu razumevanju teoretskih izhodišč, drugi pri komponiranju slikarskih kompozicij sledi igrivejšemu čustvenemu vzgibu," je v zgibanki ob razstavi zapisala kustosinja razstave Mojca Štuhec.
Drevovo raziskovanje se osredotoča na povezovanje klasičnih kiparskih tehnik z inovativnimi teoretičnimi koncepti. Svoja dognanja o večpomenskih paradigmah likovnega prostora analizira skozi zgodovino umetnosti, od renesančnih genijev do tez sodobnejših likovnih teoretikov. Izsledke vedno znova ponazarja z lastnimi konceptualnimi risbami in figuralnimi ali abstraktnimi reliefnimi cikli manjšega formata. V kontekstu razlaganja morfologije oblik in njihovih kontrastov je zasnoval model
Par, ki je več kot dvojica - serijo uporabnih predmetov (skodelic, čajnikov, vaz, solnic, stolov, klopi ipd.) svobodnih oblik in jih postavil skupaj po podobnosti ter tvoril nove pomenske celote.
"Predstavljeno Drevovo delo je študiozno, jasno koncipirano, brez čustvenega ali izkustvenega naboja, povsem je podvrženo razumevanju zakonitosti likovnega jezika znotraj umetnine. Pri tem ne goji pretencioznega vzgiba, da bodo tozadevno izčrpane vse možne teorije, z njimi celo nagovarja k dialogu in novim, drugačnim interpretacijam," je zapisala kustosinja.
Za delo Matjaža Duha so značilne "vedute, ki lebdijo v atmosferi avtorjevega razpoloženja. V osnovi gledalca nagovarjajo s stilizirano krajinsko upodobitvijo, podano s svobodnejšo kompozicijo, in postimpresionistično likovno potezo, potopljeno v magičen kolorit."
Za razstavo je izbral dva vsebinsko ločena cikla, nastala v nekajletnem razmiku. Starejša platna ponujajo neobičajno strukturiran pogled na s soncem obsijana gričevnata pobočja z gozdovi in vinogradi, v novejšem ciklusu - imenuje se Portali - pa likovno prizorišče postane posebna arhitekturno-vegetabilna kulisa pravljičnega mesta.