Razstava skozi šipo: Fotografski motiv kot slikarski zapis

Petra Zemljič Petra Zemljič
12.11.2020 06:00

Nova postavitev slikarke Polone Petek v galeriji DLUM, kjer bodo, takoj ko bo to mogoče, izvajali delavnice in se tako še bolj približati publiki

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Krajine in ljudje so njena prva inspiracija.
Igor Napast

Slikarka Polona Petek razstavlja v prostorih Društva likovnih umetnikov (DLUM) na Židovskem trgu, hkrati pa se je začela njena ustvarjalna delavnica Start Art. Umetnica bo vsak dan od torka do sobote v galeriji med 11. in 15. uro, kjer lahko slikarkino ustvarjanje opazujete skozi velika okna galerije, možen pa je ob upoštevanju vseh ukrepov tudi individualni ogled razstave. Takoj ko bo to mogoče, bo DLUM vabil tudi na delavnice, ki jih bodo vodili njihovi likovni ustvarjalci.

Polona Petek je ena najzanimivejših avtoric znotraj klasičnega medija štafelajnega slikarstva v Sloveniji in je prisotna v slovenskem in mednarodnem likovnem prostoru. Zanjo je značilno, da v delih zavestno sledi tehniki preslikave fotografij in ustvarja slikarske albume. Motivi njenih velikih olj na platnu so družinske "razglednice" in vedute bližnje okolice, zamrznjeni trenutki, ki jih avtorica kot tiha opazovalka spremlja, beleži in interpretira. Umetnico zanima prav ta trenutek, ki ga zadrži na fotografiji, v njegovih prostorskih, barvnih in psiholoških relacijah med objekti in človeškimi liki oziroma med nevidnim opazovalcem in naravo.

Poseben poudarek Polona Petek daje potezi.
Igor Napast

Kustosinja njene nove razstave (gre za dela zadnjih dveh let) je Kristina Prah, ki pravi, da je slikarka pri svojem ustvarjanju zavezana klasičnim slikarskim tehnikam, nekoč olju, danes pogosteje različnim temperam in pigmentom, ki jih nanaša na praviloma prozorno grundirano nebeljeno platno. Blizu ji je izbira motivov, ki imajo prav tako korenine v klasičnem slikarskem repertoarju krajin in žanrskih prizorov. "Te prvotno ujame na fotografsko kamero, motiv pa jo pokliče s fotografije, da ga kasneje pod vtisom doživetega še slikarsko zapiše. Kjer bi lahko bil konec, pa se pogled na njene slike šele resnično začne," pravi Prahova in dodaja, da se v njenih delih prepletajo pestri in raznorodni pristopi k slikarstvu, reminiscence na marsikatere druge umetniške roke, a so vsi ti njeni, vsi tečejo subtilno po njenem sistemu vrednot in ustvarjalnem organizmu, kjer se spajajo, prelivajo in zlivajo v neprimerljive in edinstvene podobe. "Podobe, ki so ustvarjene v slikarkinem zavedanju, da si mora svojo tišino ustvariti sama, zato to počne v zaupnem odnosu med zavestjo svojega bistva, čudenjem podobam, ki jih ujame njeno oko, in slikarskim platnom. Podobe, pred katerimi obstanemo in obmolknemo tudi mi, kajti spomnijo nas, da se večino časa premikamo prehitro, da bi zaznali, kar uspe zaznati slikarki, da obstaja ogromno reči, ki jih ne razumemo, in da smo sleherni dan - ko nas umetnost, kot je Polonina, na to ne opomni - od nečesa ločeni."

Da so od nekdaj krajine in ljudje tista prva inspiracija, pa pravi Polona Petek. Vendar ne gre toliko za motiv kot za to, da se vse vrti okoli samega procesa slikanja. "Moje slike nastajajo dolgo, proces je ročen, kompliciran, voden razumsko. Ne vem, od kod prihaja ta navdih, a naj izpostavim, da je vse zame duhovna izkušnja z veliko začetnico. Poudarek je na akciji slikanja, kjer sem povezana z nekim globljim bistvom. Rešitve, ideje pa niso kar ponujane, treba jih razmisliti, uporabiti likovne elemente in jih rešiti, nato pa poiskati nove oblike. Poseben poudarek dajem potezi, liniji, pomembno je, kako se začne, končna, kakšna je debelina, njen tek. Samo pomislite, kako novi ipad prav slikarsko omogoča različne linije v svojih novih orodjih. Na neki način pa je slikanje zame tudi poglobljena kontemplacija v naravo. Človek je z njo eno oziroma del nje," razmišlja Petkova. V zadnjem času jo sicer pritegnejo tudi motivi beguncev, množic, nasilja na naših ulicah in posameznikov v stiski, ampak vse to je šele del opusa, ki nastaja.

Z delavnicami, ki jih napovedujejo v DLUM-u, želijo akdemsko izobraženi likovniki čim bolje prikazati likovno ustvarjalnost, ki se je razvila v tem prostoru - Mariboru in okolici. "Konkretno s tem, kako delo sploh nastaja. V živo. Pokazati želimo na proces nastajanja slik, kipov in to edinstveno duhovno izkušnjo približati publiki. Z željo, da bi jo znala ustrezno ceniti in tudi črpati za svojo inspiracijo, bogatejši vsakdan. Naša oblika izražanja je prisotna med ljudmi že od pradavnine in želimo si, da bi jo ljudje sprejeli, da se ne spremenimo v copy-paste robote, ki izpolnjujejo ukaze in ne znajo več nič ustvariti," sklene Polona Petek.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta