Maribor: Dan žena v mariborskem vrtcu, 1968
Ma zakaj še vedno, zakaj zdaj, edini praznik, ki zahteva rekapitulacijo, postavlja vprašanja, ni zadovoljen z odgovori. Sicer bi tak lahko bil vsak državni praznik, pa ni niti enega, ki bi odpiral kakršnakoli vprašanja: nasprotno, tisti, ki postavljajo vprašanja med državnimi prazniki, so heretiki, malodane izdajalci. Ženske pa nimamo problema z vprašanji, ne vidimo izdajalk v tistih, ki vse kritizirajo (nasprotno), ne praznujemo, če ni razloga, jokamo, če imamo razlog. Sovražimo poenoteno veselje, površnost, ju-hej razpoloženje, napol mrtve nageljne.
Zakaj je 8. marec danes še bolj osovražen kot prej? Prej smo se mu smejale: nova frizura z nekaj bleščicami, make-up navsezgodaj v avtobusu, svilena bluza s "kravato", pa kak uvel nagelj na mizi, morda škatla bajader, pa zabava, pa tovariši spijejo kakšnega več, pa zavihamo svilene rokave, da se na koncu pomije posoda … prazgodovina. Kakšna je razlika s praznovanjem danes? Delavk nihče ne povabi več, mlade pa se tako znajo zabavati. Pa še bodeča neža.
Zakaj ima po vsem tem in ob vsem tem ta praznik še vedno smisel, definira potrebe in nas lahko tudi razveseli? In zakaj druga stran ob njem še neti sovraštvo?
Zakaj je 8. marec danes še bolj osovražen kot prej? Prej smo se mu smejale: nova frizura z nekaj bleščicami, make-up navsezgodaj v avtobusu, svilena bluza s "kravato", pa kak uvel nagelj na mizi, morda škatla bajader, pa zabava, pa tovariši spijejo kakšnega več, pa zavihamo svilene rokave, da se na koncu pomije posoda … prazgodovina. Kakšna je razlika s praznovanjem danes? Delavk nihče ne povabi več, mlade pa se tako znajo zabavati. Pa še bodeča neža.
Zakaj ima po vsem tem in ob vsem tem ta praznik še vedno smisel, definira potrebe in nas lahko tudi razveseli? In zakaj druga stran ob njem še neti sovraštvo?