Festival Shots v Slovenj Gradcu: Bil je vsaj obet odličnega filmskega druženja

Petra Lesjak Tušek Petra Lesjak Tušek
07.08.2023 06:00

Dober je bil namen ekipe ustvarjalcev Shots in dobra tudi odločitev, da se odpove. Nastavek - prvih šest filmov, ki smo jih videli prvi večer - pa je nakazal, da bi bil v Slovenj Gradcu gotovo še en izjemen festival.

Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Festival Shots - predvajanje fimov v Kulturnem domu. 
Aljaž Ursej

Potem ko je bil uvod v festivalsko dogajanje mednarodnega festivala Shots prejšnjo soboto čudovit - Zebra, festival z animiranimi filmi za otroke in starše oziroma za kar za vse, tudi ob prijetnem sproščenem spremljevalnem programu sredi mesta - je bil več kot odličen tudi obet nadaljnjega dogajanja. Gostje, režiserji oziroma avtorji filmov iz tujine so že prispeli v Slovenj Gradec in se že udomačili v tem mednarodnem mestu miru, ki so ga sredi tedna raziskovali, nakar se je začelo nepričakovano preobračati do neslutenih katastrof v celotni regiji.

Prvi večer je (p)ostal zadnji

Četrtkovo popoldne je bilo namreč že prvo, ki je nakazalo poplave, ki so mu sledile - lilo je namreč vse močneje, nepopustljivo. Prvi večer, ko so predvajanja filmskih projekcij z lepo pripravljenega prizorišča pred Rotenturnom morali seliti v Kulturni dom Slovenj Gradec, je nato ostal tudi edini. V petek je ekipa Shots ob katastrofah, ki so se odvijale, odpovedala nadaljevanje projekcij, v soboto pa nato prekinila cel festival in poskrbela tudi za varnost udeležencev. Prizadevanja, ki so jih vlagali dolgo, da bi filmsko dogajanje uspelo, so tako tudi mladim zagnanim ustvarjalcem dobesedno splavala po vodi. Hkrati pa so ustvarjalci Shots-a pokazali, da gre tudi za družbi za vse to, za kar si sami prizadevajo: nekaj uspe le, če v pravem trenutku vsi sodelujejo in zrejo v isto smer, če so tudi solidarni in razumejo stvari. V soboto so tako od prizorišča ohranili le picoteko in vse, ki so sodelovali v intervencijah med uničujočimi poplavami, povabili, da se ustavijo pri njih.

Prizorišče Rotenturn je bilo lepo pripravljeno, ni pa moglo zaživeti 
Aljaž Ursej

Morda ne veliko, a z velikim srcem

Namera je sicer bila, da bi predvajali 19 filmov iz 12 držav, slogan festivala je bil Kratki filmi, dolgo poletje. Direktor festivala Tomo Novosel je občinstvo v Kulturnem domu nagovoril s hvaležnostjo, da se je vseeno odzvalo in jih z obiskom podprlo, potem ko morali opustiti idejo, da bi zaživelo prizorišče v Rotenturnu. "Morda vas ni veliko, imate pa veliko srce," je dejal zbranim v dvorani, ki cenijo njihov angažma in so si prišli pogledat nabor prvih šestih filmov. Nazadnje so torej to bili vsi.

Projekcija se je odlično začela in nas umestila tja, kjer smo bili - v Slovenj Gradec, v čas nekdanjega tekstilnega giganta Preventa, ki je klavrno končal v stečaju. Film avstrijskega režiserja Albina Wildnerja Preostali ni neposredno prikazal Preventa, pa vendar ga hkrati je - popolna analogija je bil namreč vpogled v tekstilno tovarno, v kateri prizadevno delujejo šivilje, garajo za mali denar, leta, medtem ko je za profit njihovo delo le minutaža, le posel, ki bo neizbežno propadel, medtem ko bodo (za)služili drugi. Za velike obrate šiviljskih mojstric, ki se potrudijo za vsak šiv, ni več prostora. Sledili so raznoliki, vsebinsko močni filmi - z zanimivimi zgodbami. Da gre predvsem za zgodbo, da hočejo dati mesto zgodbi, je Novosel poudarjal že v predstavitvi, in poudaril, da sta z Žigo Brdnikom pri izboru sledila tudi temu, da so v naboru predvsem zelo različni filmi. Selekcija je bila prav gotovo težko delo, saj so v izbor prejeli kar 1200 filmov.

Dober nabor za izhodišče

Občinstvo je gotovo nagovoril Fatherland/Domovina Nikole Zdravkovića iz Srbije, ki se je predvajanja tudi udeležil - ter tudi sam opozoril na zgodbo, osebne izkušnje, ki ženejo režiserje pri izboru tematik. V četrtkovem večeru smo videli še filme Potepanje (Mia Levi, Izrael), Razkritje (Arta Kroni, Slovenija), Na meji svetega (Joshua Wielansdt, Nemčija) in Stara mlada vrana (Liam LoPinto, Japonska). Lep, raznolik nabor od ganljivega, pretresljivega, zapletenih čustvenih vezi, do razposajenega čaščenja svobode skejtanja. Nagrade, ki jih sicer podelijo na festivalu, so ostale nepodeljene - osem bi jih sicer podelila žirija. Doslej so v Slovenj Gradcu gostili prek sto mednarodnih avtorjev, festival pa je bil na platformi Filmfreeway petkrat označen kot eden izmed sto najboljših filmskih festivalov na svetu. Boljšo popotnico želimo za naslednje leto - zgodb, ki jih je vredno povedati in posneti, kot zatrjuje tudi Novosel, je namreč vedno dovolj.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.

Več vsebin iz spleta