December je čas priprave na božične in novoletne praznike in se utrip mesta v mnogočem razlikuje od drugih mesecev v letu. Vrstijo se praznovanja in prireditve z željo, da nam iztekajoče se leto ostane v lepem spominu. Lepim spominom in doživetjem je bil namenjen tudi Božični koncert plesalk in plesalcev Konservatorija za glasbo in balet Maribor, ki je bil izveden v predbožičnem času na Velikem odru SNG Maribor. Učencem baletne šole in dijakom Konservatorija se tako poleg kontinuiranega pouka omogoča stik z občinstvom in pridobivanje odrskih izkušenj. Poleg tega zasledimo, da šola vsako leto organizira dan odprtih vrat, kjer se obiskovalci seznanijo z delom baletne šole. Priča smo tekmovanjem, kot so Temsing/Baltek in Tutu. V pomladanskem času Konservatorij za glasbo in balet prireja Svečan baletni večer - baletno produkcijo, ki temelji na prikazu usvojene baletne tehnike in interpretaciji klasičnih baletnih del.
V vrsti teh dogodkov šola organizira tudi božični koncert, na katerem sodelujejo oziroma nastopajo vsi učenci in dijaki, od pripravnic do maturantov konservatorija. Tokrat so mladi plesalci s svojimi plesnimi sanjami napolnili mariborski gledališki oder z željo, da občutijo čar gledaliških žarometov in spodbudni aplavz občinstva. Koncert je bil predvsem namenjen družinam, prijateljem in ljubiteljem baletne umetnosti. Iz tega zornega kota je treba tudi gledati na koncert in se zavedati, da ob učenju baletnih korakov umetniški izdelek zahteva tudi doživetje, čutenje in iskanje lastne plesne poti. K temu iskanju so v veliki meri prispevali pedagogi in korepetitorji ter gledališka ekipa, ki je odrsko ustvarila atmosfero onkraj vsakdanjosti.
Baletni pedagogi so v program uvrstili praznične vsebine, kot so točke Praznična drevesa, Sladkorni palčki, Rimska cesta, Polka, Iskrice. V teh točkah so plesali učenci pripravnic in nižjih razredov baletne šole. Pripravili so jih Blanka Polič, Manca Raušl Kodrič in Helena Valerija Krieger. V ubranih in sproščenih nastopih, v koreografijah primerni starostni stopnji, so mladi plesalci izžarevali veselje do plesa, nastopanja in sodelovanja.
Drugi sklop nastopov so bili karakterni plesi. Pedagog Vasilij Kuzkin je poskrbel, da so dijakinje in dijaki temperamentno odplesali španske, ukrajinske in madžarske plese in s tem ustvarjali živahno atmosfero plesnega dogodka. Lepo je bilo ugotoviti, da klasična baletna tehnika vidno prispeva h kvaliteti izvedbe tudi pri drugih zvrsteh plesa.
Da je baletno izobraževanje na konservatoriju kompleksno, kar se tiče plesnih pristopov, smo videli v točki sodobnega plesa Med prostori, ki ga je pripravila Martina Dobaj. Mlade plesalke so izstopile iz kanona baletnih gibov in stopile v sodobni svet iskanja (svojih) poti.
Enako plesno suverenost je bilo opaziti tudi pri točki Ples sobaric in natakarjev, iz baleta Pariško veselje, ki jo je pripravila Helena Valerija Krieger. Baletno znanje učencev je uporabila kot osnovo, ki jo je nadgradila s pestrimi in hitrimi plesnimi koraki, ki so bili podprti z znano Offenbachovo polko. Veliko učencev petega in šestega razreda je z moderno gibalno interpretacijo, značilno za obdobje začetka dvajsetega stoletja, odlično uprizorilo vrvež in naglico pariškega življenja. Klasični del programa so prevzeli pedagogi Nikolai Chilnikov, Galina Čajka Kuhar in Galina Dmitrieva. Z dijaki so pripravili klasične baletne koreografije, kot so variacija Kitri iz baleta Don Kihot, Rajmondin ples s šalom, Gusar – variacija odaliske, Navihanka Trio, Prebujanje flore. Večina plesalcev je korektno izvedla variacije, ki v klasičnem baletnem repertoarju pogojujejo vstop v profesionalne vode baleta.
V naboru dobrih in raznovrstnih nastopov bi na koncu posebej izpostavila dve točki: Šepetanje, ki jo je pripravila Galina Dmitrijeva v koreografiji Tetiane Svetlične s prvim letnikom umetniške gimnazije, in Prodajalno punčk, ki jo je pripravil Nikolai Chilnikov s 4. letnikom gimnazije, z Gito Šaravanja, Timom Dolinškom in Tomažem Roblekom. Šepetanje je poseglo v iskanje novih koreografskih poti v sodobnem baletu in je našlo izjemen odziv v mladih plesalkah. Kot skupina so delovale enotno, kljub temu pa so v osebni izrazni drži podale svojo individualnost. Druga točka, Prodajalna lutk pa je ustvarila celosten gledališki dogodek. Tehnično odlični, plesno usklajeni so pripovedovali zgodbo o ljubezni dveh pajacev do vile lutk tako prepričljivo in doživeto, da bi jo lahko primerjali z interpretacijami profesionalnih baletnih plesalcev.