(KRITIKA RAZSTAVE) Matej Sternen: Med realistično odslikavo in čistim slikarstvom

Nataša Smolič
06.03.2023 05:00
Do knjižnice priljubljenih vsebin, ki si jih izberete s klikom na ♥ v članku, lahko dostopajo samo naročniki paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Glasovno poslušanje novic omogočamo samo naročnikom paketov Večer Plus in Večer Premium.
NAROČI SE
Poslušaj
Na divanu, 1913-1914, Narodna galerija
Na divanu, 1913-1914, Narodna galerija
Narodna galerija
Do 9. aprila je v Narodni galeriji na ogled razstava, ki Mateja Sternena odstira celostno.

Sternen je živel prav v času najbolj revolucionarnih prevratov v zgodovini umetnosti. Čeprav je spoštoval njeno tradicijo, predvsem rokoko, barok s Tiepolom, beneško renesanso s Tizianom in druge, se je zavedal sočasnih modernih slikarskih prijemov, ki so zaznamovali avantgardna gibanja v Zahodni Evropi. Ta so svojo "secesijo", ločitev od starih mojstrov, pogosto utemeljevala prav na nadgraditvi njihovih poskusov osamosvajanja barvitosti, učinkovitih kontrastov in izpostavljanja poteze na posameznih delih slike v želji doseči čisto slikarstvo, neodvisno od zvestega posnemanja videnega. Poskus spoja med realističnimi in modernističnimi načeli je Sternena vodil vse življenje.
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.

Več vsebin iz spleta