Šestnajst odstotkov se seveda ne zdi veliko, ampak leta 2019 je bil ženski delež dvanajstodstoten, leta 2018 pa samo štiriodstoten. Govorimo torej o štirikratnem povečanju v dveh letih.
Poročilo o zastopanosti spolov so pripravili na Državni univerzi v San Diegu. Po besedah Marthe Lauzen, ustanoviteljice univerzitetnega Centra za študije žensk pri filmu in na televiziji, ki je opravil omenjeno študijo, bi lahko povečanje števila režiserk v dveh zaporednih letih kazalo na to, da se ravnovesje med spoloma vendarle spreminja.
"Čeprav niso izšli nekateri najbolj pričakovani visokoproračunski filmi režiserk, denimo Eternals v režiji Chloe Zhao in Črna vdova v režiji Cate Shortland, se je odstotek režiserk v letu 2020 povečal," je poudarila.
"Dobra novica je, da smo že dve leti zapored priča povečanju števila režiserk. Tako se je prekinil sicer uveljavljeni vzorec, da je eno leto njihovo število poskočilo in se naslednje leto ponovno zmanjšalo. Slaba novica pa je, da 80 odstotkov najboljših filmov še vedno nima na čelu ženske," je še povedala Martha Lauzen.
Raziskava pa je tudi pokazala, da pri drugih poklicih za kamero še vedno prevladujejo moški. Po besedah Marthe Lauzen ostaja osupljiva neuravnoteženost, saj pri skoraj 70 odstotkih filmov ključne položaje režiserja, scenarista, izvršnega producenta, producenta, montažerja ali snemalca zaseda manj kot pet žensk.
Študija, ki jo sicer izvajajo že več kot dve desetletji, je letos zajela tudi spletno občinstvo, ki se je s pandemijo covida-19 močno povečalo. Pokazala je, da je tu odstotek režiserk nižji, in sicer le slabih deset odstotkov. Čeprav je pandemija zamaknila izid marsikaterega filma in so bili festivali zaradi zaprtih kinodvoran filme prisiljeni prikazovati na spletu, so filmi režiserk, kot sta Ptice roparice (in fantastična osamosvojitev Harley Quinn) Cathy Yan in Čudežna ženska 1984 Patty Jenkins, obveljali za nekatere izmed največjih v lanskem letu.
Na letošnji podelitvi oskarjev bi tako lahko po pisanju spletnega portala dobili zmagovalko v kategoriji, v kateri je bilo v zgodovini podeljevanja nagrade za zlati kipec doslej nominiranih le pet žensk.
Kot tiste, ki bi lahko prišli do nominacije, spletni portal izpostavlja filme Obetavna mladenka v režiji Emerald Fennell, First Cow v režiji Kelly Reichardt, Nomadland v režiji Chloe Zhao in One Night in Miami v režiji Regine King. Če bi zlati kipec prejela katera od naštetih režiserk, bi postala druga ženska s to prestižno nagrado po Kathryn Bigelow, ki je oskarja za režijo kot prva režiserka prejela leta 2010 za film Bombna misija.