To je resnično njeno leto. Akademska kiparka Metka Kavčič kljub koronakrizi po obsežni pregledni razstavi svojega dvajsetletnega ustvarjanja v Galeriji Velenje, ki je bila na ogled od začetka marca do začetka junija, vnovič razstavlja. Od 18. junija do 9. avgusta je v Minoritski cerkvi v produkciji Lutkovnega gledališča Maribor na ogled prostorska postavitev mariborske kiparke, ki svoje vznemirljive kiparske zgodbe zmeraj korenini na angažiranem in čustvenem odnosu do sveta, do preteklosti in sedanjosti.
In to letos sploh še ni zadnja razstava, v jeseni pripravlja še eno v Miheličevi galeriji na Ptuju, skupaj z Anko Krašna in Sašo Bezjak. Pa še z eno razstavo letos bo tesno povezana, z razstavo del pokojnega očeta, akademskega slikarja, scenografa in pedagoga Maksa Kavčiča v galeriji Prešernovih nagrajencev v Kranju, ki jo tudi pripravlja.
V sozvočju z Žensko klopjo
Čisto blizu aktualne prostorske postavitve v Minoritih, pri Sodnem stolpu, stoji njena Ženska klop, nastala v seriji Zgodb o klopeh in ljudeh, z bronastim pregrinjalom, ki sporočilno, tematsko v marsičem korespondira tudi z najaktualnejšo predstavitvijo.
Impozantna, v strop vpenjajoča se instalacija z dramatičnim, temnim naslovom Pohabljene sanje dominira v izpraznjenem nekdanjem sakralnem prostoru, nekoč posvečenem Marijinemu vnebovzetju. Locirana je na sredini, osvetljena in ozvočena. Naslov aludira na ženske v cerkvenih institucijah, ki so bile duševno in telesno pohabljene. Bila je ustvarjena prav za ta prostor. Podkrepljena je z zvočno kuliso, montaža in snemanje zvoka je delo Andreja Hrvatina. Kontemplativen, individualen ogled je najbolj priporočljiv. V sedanji situaciji je tudi najpogostejši in najbolj zaželen.
Iz skritega vitalnega rezervoarja
"Ustvarjam brez prestanka, oblikujem, fleksam, brusim, varim ..., kakor iz skritega vitalnega rezervoarja pripravljam dela za prihajajočo razstavo," je dejala v Večerovi anketi z umetniki v izrednih razmerah pandemije konec marca. In med vrsticami napovedala razstavo v Minoritih: "Nastaja nekaj globoko narativnega." Naslov Pohabljene sanje korespondira s položajem umetnika v teh koronakriznih časih.
Kot je ob predstavitvi pregledne razstave v Velenju lucidno, točno zapisala Meta Gabršek Prosenc: "Pozoren gledalec bo ugotovil, da je skupno izhodišče tako figuralnega kot reinterpretativnega dela kiparke Metke Kavčič njena izredno občutljiva detekcija v mikro in makro prostoru človeškega bivanja. Sprejema ga z veliko mero empatije in hkrati kritično, humorno, včasih pa tudi skozi satiro ali celo sarkazem.
Toliko razstavnih in ustvarjalnih vrhuncev, kot jih prinaša 2020. v opusu Metke Kavčič, je resnično redek podvig. Komaj čakamo nove kiparske zgodbe iz neusahljivega ustvarjalnega studenca umetnice na Ptuju.