Peter Bencze je kurator razstave, ki sta jo pripravili Umetnostna galerija Maribor in ustanova Everybody Needs Art [ENA] iz Budimpešte. Bencze je njen ustanovitelj in programski vodja. Umetnostna galerija Maribor bo prihodnje leto v Budimpešti organizirala drugo v paru razstav v izmenjavi z [ENA]. Na fotografiji je ob delu Mare Oláh z naslovom Cigani kradejo internet.
S kuratorjem Petrom Benczem po razstavah v UGM Studiu, katerih otvoritev je bila sinoči, razstavi del zelo znane madžarske romske umetnice Omare in skupinske razstave sodobnih reprezentacij telesa.
"V Szegetu je bila skupinska razstava, tudi z nekaj Omarinimi deli. Na eni je naslikala pogreb ene od svojih sester. Romski pogrebi so pomemben dogodek, ceremonija, ki je tudi zabava, polno je joka in smeha in petja in plesa, no, in Omara je tako med pogrebom izgubila svoje stekleno oko. (Imela je raka in ostala brez enega očesa, to je bil morda celo iniciacijski moment za njeno delo, vsekakor je ta motiv prevladoval na njenem likovnem začetku). Na sliki se torej plazi po tleh, da bi našla oko. Kustos pa je sliko poimenoval 'Omara počiva'. To jo je res razjezilo, odkorakala je v papirnico, kupila flomaster, se vrnila v galerijo in na sliko napisala 'pravi tekst' in od takrat je, da je ne bi še kdaj tako napačno interpretirali, vse svoje slike opremljala - ne z običajnimi naslovi, ampak z napisi na oziroma v slikah," razloži kurator eno od pomenljivih posebnosti dela romske umetnice, ki je razstavljala že na Beneškem bienalu, zdaj pa lahko njena dela vidite tudi na documenti v Kasslu.
"V Szegetu je bila skupinska razstava, tudi z nekaj Omarinimi deli. Na eni je naslikala pogreb ene od svojih sester. Romski pogrebi so pomemben dogodek, ceremonija, ki je tudi zabava, polno je joka in smeha in petja in plesa, no, in Omara je tako med pogrebom izgubila svoje stekleno oko. (Imela je raka in ostala brez enega očesa, to je bil morda celo iniciacijski moment za njeno delo, vsekakor je ta motiv prevladoval na njenem likovnem začetku). Na sliki se torej plazi po tleh, da bi našla oko. Kustos pa je sliko poimenoval 'Omara počiva'. To jo je res razjezilo, odkorakala je v papirnico, kupila flomaster, se vrnila v galerijo in na sliko napisala 'pravi tekst' in od takrat je, da je ne bi še kdaj tako napačno interpretirali, vse svoje slike opremljala - ne z običajnimi naslovi, ampak z napisi na oziroma v slikah," razloži kurator eno od pomenljivih posebnosti dela romske umetnice, ki je razstavljala že na Beneškem bienalu, zdaj pa lahko njena dela vidite tudi na documenti v Kasslu.